Thought leadership

March 12, 2024

Sterkste thought leaders treden buiten de gebaande paden

“In questions of science, the authority of a thousand is not worth the humble reasoning of a single individual” – Galileo Galilei. Vrij vertaald suggereert hij dat de autoriteit van de bekende weg minder waard is dan de observatie van één persoon. Tenminste, dat is onze observatie.

Galileo Galilei geldt zelf als een van ‘s werelds meest vooraanstaande pioniers aller tijden. Een pionier kenmerkt zich door de kwaliteit om op de troepen vooruit te lopen en buiten de gebaande paden te treden. Dit zijn precies de eigenschappen die wij van thought leaders verwachten.

Veel experts en woordvoerders zijn vooral ‘zelfbenoemd’ thought leader. Onze aanpak is erop gericht om ook door de buitenwereld erkend te worden. Als pionier in een vakgebied. Niet iedere organisatie durft dit. Maar wij zijn overtuigd dat iedere leider er kan komen, mits je aandacht hebt voor de juiste stijl, een sterke boodschap en onderscheidende content.

Ben je een uitgesproken rockster of een analytische duider?
Het belang van de stijl van een thought leader wordt vaak over het hoofd gezien. En toch is de stijl belangrijker dan de boodschap zelf. Of je het spel nu speelt als expert of CEO, een echte thought leader is uitgesproken en toonaangevend. Daarom bepalen we jouw profiel, toon en stijl en helpen we je om daarin de randen op te zoeken. Dat maakt jouw verhaal interessant en helpt je stelling te nemen. Heeft de markt behoefte aan een duider, een entertainer of juist een veranderaar?

Neem een betwistbaar standpunt in
Er zit altijd een herkenbare lijn in de boodschappen van je organisatie. Maar je thought leader-boodschap wijkt toch af van je product- of merkboodschap. Invloedrijk worden draait niet alleen om je expertise maar ook om je (persoonlijke) overtuiging. Het helpt om deze te richten op grotere thema’s zoals duurzaamheid of bestaanszekerheid. En het standpunt mag best schurend of betwistbaar zijn. Of vind jij van niet?

Invloedrijk worden draait niet alleen om je expertise maar ook om je persoonlijke overtuiging.

Het spel van thema en actualiteit
Het is een misvatting dat je autoriteit binnen je eigen topics opbouwt. Veel experts wachten tot hun perfecte onderwerp voorbijkomt dat dicht bij hun expertise, bedrijf of dienst ligt. Pionieren doe je door het om te draaien: hoe belicht je andere thema’s en actualiteiten door de lens van jouw perspectief? Daarmee pas je jouw expertise toe op specifieke situaties.

Onderscheidende content, herhaling en.. herhaling
Nogmaals, de kracht van de boodschap zit hem in de herhaling. Iedere ontwikkeling is een kans om jouw standpunt opnieuw uit te dragen. Waarom is de ene expert dan geloofwaardiger dan de ander? Dit heeft te maken herkenbaarheid en de kwaliteit van de content.

Daarom voldoet onze content aan de juiste inhoudelijke boodschap, terwijl het doordrenkt is van je ervaring, expertise en authenticiteit. De combinatie van de juiste frequentie, de juiste dragers en de juiste content maakt dat jij gezien wordt als de Galileo van jouw markt.

Boek direct een workshop om tot jouw actieplan te komen.

Deel dit artikel

Meer weten?

Peter Keijzer

Directeur & Techwatcher

Nieuwsgierig naar hoe wij jou kunnen helpen? Stuur een bericht en we nemen z.s.m. contact met je op.

Stuur een bericht →

Meld je aan voor de LDJ Techwatch

Ontvang maandelijks techupdates die relevant zijn voor jouw bedrijfsgroei.
Aangemeld!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Meld je aan bij LDJ Techwatch

Ontvang updates over techontwikkelingen die relevant zijn voor jouw bedrijfsgroei. Word vandaag nog onderdeel van de community.

Bedankt. Je bent aangemeld!
Oeps, er gaat iets mis.
Cookie-instellingen

Uw privacy is voor ons van groot belang, daarom kunt u ervoor kiezen om bepaalde opslagtypes die niet essentieel zijn voor de werking van de website uit te schakelen. Het blokkeren van deze categorieën kan invloed hebben op uw gebruikservaring op onze site. Meer informatie

Alle cookies accepteren

Deze onderdelen zijn nodig om de website naar behoren te laten functioneren.

Altijd actief

Deze cookies worden ingezet om advertenties aan te bieden die beter aansluiten op uw interesses.

Met deze cookies kan de website keuzes die u maakt (zoals uw gebruikersnaam, taal of de regio waar u zich bevindt) onthouden en zo verbeterde en persoonlijkere functies bieden.

Deze gegevens helpen de beheerder van de website om te begrijpen hoe de website presteert, hoe bezoekers ermee omgaan en of er mogelijk technische problemen zijn.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.