Eventmarketing
November 30, 2023
Hoe overstijg je als organisatie de wildgroei aan evenementen? Bij LDJ bezoeken we er jaarlijks behoorlijk wat en veel ervan spreken de doelgroep nauwelijks aan. De organisaties erachter blijken niet in staat om relevante content te bieden die hun doelgroep echt in beweging brengt.
Organiseer onweerstaanbare events
In slaap vallen na de satékroketten
Het oplossen van het probleem van slecht scorende events wordt vaak van marketingteam naar boardroom geschoven, en weer terug. Eindeloze vergaderingen en sessies eindigen keer op keer met de vraag of het überhaupt nog zin heeft om een event of webinar te organiseren.
Moet je nog wel meedoen aan een conferentie of podcast? En hoe zorg je ervoor dat je doelgroep na een evenement weer terugkomt voor een volgende editie? Want veel events zijn al vergeten voordat een bezoeker de parkeerplaats afrijdt. Organisaties kijken angstig naar wat de markt en concurrenten doen op dit gebied. En intern wordt het een steeds complexer vraagstuk waar twijfels als adelaars omheen cirkelen.
Lamgeslagen doen ze vervolgens wat ze al tien jaar doen. Met als resultaat: een half-in-slaap-vallende net-niet doelgroep die urenlang in de zaal zit, om na een goede lunch met een gevulde goodiebag weer huiswaarts te keren. En die doelgroep laat daarna nooit meer iets van zich horen. Wellicht tot de volgende keer als je gratis satékroketten uitdeelt op je evenement?
De belofte van inhoudelijke en redactionele content
LDJ is een samenwerking aangegaan met DDG Europe, een slimme marketingorganisatie met een focus op events. Deze samenwerking levert events en concepten op die de doelgroep recht in het hart te raken.
Belangrijk hierbij is dat we het hele marketingapparaat inhoudelijk en redactioneel inrichten. Hieruit ontstaan vervolgens talloze kansen om het contact met je doelgroep warm te houden. Voor, na en tijdens het evenement. Hiermee kan jouw organisatie daadkrachtig inzetten op groei, met content die een volledig nieuwe impuls geeft aan je business.
Kies voor één creatieve, geïntegreerde aanpak voor events, waarbij inhoudelijke, onderscheidende en redactionele content samenkomen
We stoppen dus met de ‘één moment, één evenement’-formule. We verzorgen een complete contentstroom die je merk versterkt en inhoudelijk laadt met goede redactionele content. Die verhalen zijn bovendien geoptimaliseerd om je autoriteitspositie in de markt te bevestigen en te versterken. Daarnaast kan je in deze verhalen ook makkelijker relevante dingen zeggen over je producten en diensten. Met deze aanpak transformeren we een evenement naar een volwaardige campagne die je nieuwe volgers en fans van je merk oplevert.
Een creatieve, geïntegreerde aanpak
Neem dus contact met ons op als je bang bent dat ‘het event’ er in 2024 weer niet van komt. Als je bang bent weer hetzelfde event te organiseren als vorig jaar, omdat ‘we toen ook complimenten kregen over de satékroketten’. Maar neem ook vooral contact op als je merkt dat alle ‘bureaupotjes’ zonder direct resultaat door de afvoerputjes van de organisatie verdwijnen.
Kies voor één creatieve, geïntegreerde aanpak voor events, waarbij inhoudelijke, onderscheidende en redactionele content samenkomen. Daarmee organiseer je evenementen die de juiste doelgroep aantrekken met content waar de bezoekers wél warm voor lopen. Een ‘place to be’ in plaats van een zinloze afleiding.
Mark van Gemeren
Senior PR Strateeg & Account Director
Nieuwsgierig naar hoe wij jou kunnen helpen? Stuur een bericht en we nemen z.s.m. contact met je op.
Meld je aan bij LDJ Techwatch