Een gedegen strategie vormt de basis van alle toekomstige marketing- en communicatie-uitingen. Het geeft richting aan de organisatie en helpt om haalbare doelen te stellen. Zonder strategie schiet je met hagel. Natuurlijk gaat er ook dan wel eens wat raak, maar er wordt ook vaak gemist. Veel van onze klanten begeleiden we door een strategiefase, waarna we een duidelijk merkverhaal op papier hebben staan en op basis van strategische vertrekpunten kunnen bouwen aan de toekomst.
GEÏNTEGREERDE STRATEGIE
Het LDJ Stappenplan
Research & Insights: onze marktanalyse identificeert externe factoren voor de perfecte strategie.
Nulmeting en analyse: We analyseren de huidige communicatiekanalen voor belangrijke inzichten
Workshop: we presenteren onze resultaten en stellen vragen. Met deze informatie gaan we aan de slag
Positionering & messaging: Wij creëren een merkverhaal en positionering voor jouw communicatieplan
Strategie: we zetten de strategie voor en stellen direct activiteiten voor om jouw doelstellingen te bereiken.
Executie: na oplevering gaan we direct aan de slag met de voorgestelde activiteiten!
Messaging
Messaging is veel meer dan het op papier zetten van jouw verhaal. Door vragen te stellen over wat jouw bedrijf uniek maakt, welke kernboodschappen je in de spotlights wil zetten en op welke manier je naar buiten wil treden word je gedwongen om na te denken over je missie, visie en bestaansrecht. Zo biedt messaging handvatten voor de hele organisatie om de koers te bepalen.