Simon Keijzer Marvin & Miles Lubbers De Jong

Simon Keijzer

Partner / Chief (Sports) Marketing Officer

Simon Keijzer begon zijn loopbaan in 1990 bij Sportservice Noord Holland, maar koos in 1992 voor het Amsterdamse reclamebureau LaMarque.
Na een paar jaar bij LaMarque begon Keijzer met een drietal anderen in 1995 Combat, een communicatiebureau dat zich speciaal op jongeren focust. In 1997 besloot Keijzer in te gaan op een uitnodiging van het Nederlandse team in de Whitbread Round The World Race, Brunel/Sunergy. Keijzer was als reserve bemanningslid ook verantwoordelijk voor de communicatie- en sponsorlogistiek. In 1999 en 2000 maakte hij deel uit van het mediateam van de Louis Vuitton Cup en de America’s Cup in Nieuw Zeeland. Voor de Olympische Spelen in Sydney (2000) was hij verantwoordelijk voor de media- en sponsorlogistiek van de Nederlandse Olympische zeilploeg. Tijdens de Volvo Ocean Race (2001-2002) werkte Keijzer als communicatie- en contentmanager voor het Zweedse team Assa Abloy.

Met deze rijke ervaring op de specifieke kruising van sponsormanagement, communicatie en voorlichting op zak besloot Keijzer in 2002 ervaring op te doen in andere sporten en werkte onder andere voor NOC*NSF als persvoorlichter en communicatie adviseur.

Dit leidde in 2004 tot een baan als manager mediarelaties en publicaties bij AFC Ajax (in voetbaltermen ook wel perschef genoemd). Maar in 2006 smeedde de ondernemer Simon Keijzer samen met Arnold Mensinga plannen om in 2007 Miles op te richten, dat zich specialiseert in Emotional Branding, het koppelen van merken aan emotie en mensen. In januari 2011 werd Miles samengevoegd met Outfield, waarna Marvin&Miles het levenslicht zag.

Simon Keijzer was spreker tijdens de F5-sessie ‘Kracht van Storytelling’ op 30 oktober 2014.