Denis Doeland - DDMCA

Denis Doeland

Eigenaar en online/social consultant DDMCA

Denis Doeland is vanaf 1993 actief in de muziek-industrie. Hij startte bij platenwinkel Bad Vibes van waar de eerste muziekactiviteiten van ID&T starten.

Begin 2002 ontstaat het idee om DDMCA (Denis Doeland Management Consultancy en Advies) op te richten. Met de opgedane know-how adviseert Denis beginnende artiesten, producenten en rechtenexploitanten. Na een aantal (internationale) succesvolle projecten, zet hij DDMCA eind 2002 op een laag pitje en keert terug naar zijn eerste liefde ID&T. Daar houdt hij zich bezig met de exploitatie van intellectueel eigendom en de online activiteiten van ID&T, Q-Dance en Sensation.

In mei 2011 richt hij zich volledig op DDMCA om verder als zelfstandig professional te werken in de vele deelgebieden binnen het Intellectueel Eigendom en Technologie spectrum. Als specialist in de digitale wereld helpt Denis tegenwoordig bedrijven en organisaties internet en social media toe te passen om zo te voldoen aan de nieuwe verwachtingen van fans, klanten, medewerkers en andere betrokkenen.

Sinds begin 2013 is Denis Doeland, naast zijn werkzaamheden als consultant en adviseur voor diverse bedrijven en organisaties, docent aan de Fontys Hogeschool in Tilburg. Naast het doceren heeft Denis samen met Ger Hofstee aan het boek ‘Van Analoog naar Digitaal’ uitgebracht.

Denis Doeland was spreker op de F5-sessie ‘Van Analoog naar Digitaal’ op 14 november 2013 en tijdens de F5-sessie ‘Engagement’ op 27 maart 2014.