Plantronics introduceert vijf nieuwe audioproducten voor sporters en reizigers

Hoofddorp, 11 september 2018 – Plantronics (NYSE: PLT) introduceert maar liefst vijf nieuwe producten, waaronder headsets uit de BackBeat FIT- en BackBeat GO-productlijn. Ze bieden consumenten een meeslepende, draadloze audio-ervaring en zorgen ervoor dat zij kunnen horen wat belangrijk is: muziek en telefoongesprekken.

BackBeat FIT

De draadloze Plantronics BackBeat FIT-productlijn wordt uitgebreid met drie nieuwe modellen:

  • BackBeat FIT 3100: Deze draadloze headset zal op menig verlanglijstje verschijnen. De nieuwe in-ear BackBeat FIT 3100 heeft zachte, flexibele oorhaakjes die comfort en stabiliteit bieden – ongeacht de activiteit van de drager – en een simpele en intuïtieve bediening. Deze headset levert de vertrouwde Plantronics audiokwaliteit, inclusief het unieke Always Aware-ontwerp. Gebruikers kunnen hierdoor tijdens hun work-out van hun favoriete muziek genieten, terwijl ze zich bewust blijven van omgevingsgeluiden zoals een fietsbel of naderende auto. De vijf uur luisterplezier kan met maximaal tien uur worden uitgebreid dankzij het oplaadetui. De BackBeat FIT 3100 is beschikbaar in de kleuren zwart en grijs en heeft een adviesprijs van €149,99.
  • BackBeat FIT 2100: Dit is de nieuwste versie van de BackBeat FIT, een favoriet onder consumenten. Hardlopers en andere sporters over de hele wereld vertrouwen op de kwaliteit, veiligheid en duurzaamheid van deze draadloze headset. Ook dit model beschikt over het Always Aware-ontwerp, de My Tap-functie en intuïtieve bediening. Dit model is beschikbaar in de kleuren zwart, grijs, blauw en lava black, en de adviesprijs is €99,99.
  • BackBeat FIT 350: Deze sportheadset levert een alternatieve draadloze draagstijloptie en is uitermate geschikt voor de sportschool. De headset is zweet- en waterbestendig en is uitgerust met een sportkabel die ‘s nachts zichtbaar is en comfortabel is. De BackBeat FIT 350 biedt zes uur luisterplezier en is beschikbaar in de kleuren zwart/grijs; grijs/bone en grijs/blauw, en heeft een adviesprijs van €79,99.

BackBeat GO

Ook de BackBeat GO-productlijn bestaat uit diverse modellen en draagstijlen, en komt daarmee tegemoet aan de verschillende persoonlijke stijlen en voorkeuren van gebruikers. Twee modellen zijn speciaal voor reizigers ontworpen. Op drukke perrons of luchthavens, in het vliegtuig of in het openbaar vervoer is eigenlijk altijd sprake van lawaai. Daardoor kan reizen vermoeiend zijn en als storend worden ervaren. De in-ear BackBeat GO 410 oordopjes en de over-ear BackBeat GO 810 headset bieden daar nu een oplossing voor:

  • BackBeat GO 410: Deze draadloze oordopjes bieden tot 12 uur luisterplezier en drie active noise canceling- en twee EQ-modi. Hierdoor krijgt de gebruiker de controle terug over wat hij hoort, zowel tijdens het dagelijkse woon-werkverkeer als een tien uur durende, internationale vlucht. Gecombineerd met zijn slanke ontwerp is de BackBeat GO 410 de ideale reisgenoot. Hij is beschikbaar in de kleuren graphite en bone en heeft een adviesprijs van €129,99.
  • BackBeat GO 810: Deze koptelefoon biedt tot 20 uur luisterplezier en is net als de BackBeat GO 410 uitgerust met drie active noise canceling- en twee EQ-modi. Daarmee kunnen forenzen en reizigers zich concentreren op wat voor hen belangrijk is in de drukte van een luchthaven, vliegtuig, bus of metro. De BackBeat GO 810 is beschikbaar in de kleuren graphite black, navy blue, en bone white, en heeft een adviesprijs van €149,99.

“Mensen verwachten meer dan alleen geluid van hun headsets. Ze verwachten duidelijke, eenvoudige ervaringen die hun dagelijks leven prettiger en beter maken, of ze nu hardlopen, of door het land of de wereld reizen – en onze producten bieden dat”, zegt Frank Timmermans, Regional Director Benelux & Nordics bij Plantronics.

De headsets zijn verkrijgbaar via retailers, waaronder Amazon en Best Buy, en via Plantronics.com.

Over Plantronics

Plantronics is een audiopionier en een wereldwijde leider in de communicatiebranche. De technologie van het bedrijf creëert rijke, natuurlijke audio- en samenwerkingservaringen, die ervoor zorgen dat goede ideeën gedeeld en gehoord kunnen worden – waar, wanneer en hoe dan ook. Het portfolio van geïntegreerde communicatie- en samenwerkingsoplossingen omvat headsets, software, deskphones, audio- en videoconferencing, analysemogelijkheden en diensten. De oplossingen worden door consumenten en bedrijven wereldwijd gebruikt en zijn de leidende keuze voor elke soort werkplek. Voor meer informatie zie www.plantronics.com.

Plantronics is een geregistreerd handelsmerk van Plantronics. De Bluetooth-naam en het -handelsmerk zijn eigendom van Bluetooth SIG, Inc en gebruik door Plantronics staat onder licentie. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.

 

Ajax kiest Plantronics als officiële headsetpartner

eSporters gooien Plantronics-gamingheadsets in de strijd voor betere focus en prestaties

Amsterdam, 5 juli 2018 — Plantronics (NYSE: PLT), leverancier van audio- en communicatietechnologie, is benoemd tot exclusieve headsetpartner van Ajax eSports. De eSporters van Ajax gebruiken de RIG gamingheadset van Plantronics en het personeel van Ajax wordt uitgerust met zakelijke UC-headsets.

Onderdeel van de overeenkomst is het gebruik van Ajax eSports-branding door de headsetleverancier. Het logo van de RIG, de naam het gamingportfolio van Plantronics, komt in de Ajax eSports eRoom. Daarnaast zijn de gamingheadsets van Plantronics per direct verkrijgbaar via de webshop van Ajax.

eDivisie

Het competitief spelen van computergames valt onder de noemer eSports. De toernooien die hiervoor worden georganiseerd kunnen live, via de televisie of online worden gevolgd. Sinds speelseizoen 2016/2017 spelen 18 Nederlandse Eredivisieclubs ook een competitie in eSports, de zogenaamde eDivisie. Elke club heeft een of meerdere eSporters in dienst die strijden om het kampioenschap in FIFA 18 Ultimate Team. Na 17 speelronden op de Playstation is de winterkampioen bekend. Deze kampioen strijdt met de winnaar van de 17 speelrondes op de Xbox om het landskampioenschap.

De wedstrijden die door FOX Sports worden uitgezonden, zijn 24 uur later op YouTube beschikbaar. Sinds oktober 2017 zijn de wedstrijden in de eDivisie van Dani Hagebeuk, een van de Ajax-eSporters, ruim een miljoen keer bekeken.

“Om maximaal te kunnen presteren heb je ook de beste apparatuur nodig”, aldus Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax. “In Plantronics hebben wij een supplier gevonden die ons hierin ondersteunt door headsets te leveren waardoor onze eSporters zich optimaal kunnen focussen. Onze ambitie is om de beste voetbalclub ter wereld te zijn in FIFA eSports en te blijven. Daar sluit deze samenwerking goed op aan.”

Van de maan tot de digitale voetbalwereld

“De geschiedenis van zowel Ajax als Plantronics lezen als een jongensboek, met een gemeenschappelijke deler in passie, kwaliteit en vernieuwing”, zegt Frank Timmermans, Regional Director Benelux & Nordics. “Waar Nederlandse voetbalhelden de boeken van Ajax sieren, komt de eerste man op de maan, in die van ons voor. De dominantie die we met onze headset in de luchtvaartindustrie en contactcenterwereld hebben verworven, willen we verder uitbreiden. Met deze samenwerking willen we onze naamsbekendheid in de gamingwereld vergroten, nieuwe talenten aan ons binden en hopen we een bijdrage te kunnen leveren aan het succes van de Amsterdamse topclub.”

Concentreer en domineer

Het portfolio van RIG-headsets omvat een grote diversiteit aan producten, van instapmodellen voor consumenten tot professionele versies voor spelers van gamingtoernooien. En van headsets voor de PlayStation tot exemplaren voor de Xbox. Kenmerkend voor de producten zijn naast de uitstekende geluidskwaliteit de Active Noise Cancelling (ANC) technologie die ervoor zorgt dat een gebruiker zich totaal kan afsluiten van de buitenwereld tijdens het gamen. De RIG-headsets zijn nu naast de traditionele verkooppunten ook verkrijgbaar via de eShop van Ajax.

Over Plantronics

Plantronics is een audiopionier en een wereldwijde leider in de communicatiebranche. Het bedrijf maakt intelligente en adaptieve oplossingen die voorzien in de belangrijkste behoeften van klanten: het ervaren en faciliteren van eenvoudige en heldere communicatie terwijl ze genieten van afleidingsvrije omgevingen. De oplossingen worden door consumenten en bedrijven wereldwijd gebruikt en zijn uitermate geschikt voor open kantooromgevingen. Van unified communications en klantenservice ecosystemen tot data-analyse en bluetooth-headsets, Plantronics biedt communicatieoplossingen van hoge kwaliteit. Voor meer informatie zie www.plantronics.com.

Voor de video van Ajax en Plantronics, zie: https://www.youtube.com/watch?v=jEx7Aw9qpAU

Voor meer informatie voor de pers:

AFC Ajax
Afdeling pers & communicatie
pers@ajax.nl
020 6777 300

Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428

Nederlands kantoor van Plantronics wereldwijd erkend voor medewerkerstevredenheid en werkplekeffectiviteit

Onderzoek van Leesman, de wereldwijde business intelligence-tool Leesman, wijst uit dat het kantoor van Plantronics in Hoofddorp het hoogst scorende kantoor in de Benelux is

Hoofddorp, 27 juni 2018 – Plantronics (NYSE: PLT), leverancier van audio- en communicatietechnologie, maakt bekend dat zijn kantoor in Hoofddorp is uitgeroepen tot een van de meest effectieve en prettige werkomgevingen voor medewerkers ter wereld. De certificering werd door Leesman toegekend, een wereldwijd bedrijf dat onderzoekt hoe werkplekken van invloed zijn op de prestaties van medewerkers en organisaties.

Leesman stelt de ranglijst samen op basis van de Leesman Index, een wereldwijd business intelligence-beoordelingssysteem dat feedback van medewerkers vastlegt over hoe effectief de werkplek hen ondersteunt. Leesman meet meerdere factoren, zoals tevredenheid over de mate van ondersteuning bij belangrijke werkzaamheden, maar ook over factoren als akoestiek, temperatuur en natuurlijk licht op kantoor.

Het Europese hoofdkantoor van Plantronics kreeg van Leesman verder de hoogst mogelijk beoordeling: de Leesman+ certificering. Die wordt alleen toegekend aan de beste werkplekken die 70 Lmi of meer scoren op de gestandaardiseerde prestatieschaal van Leesman. Slechts 6 procent van alle werkplekken die Leesman heeft gemeten, behaalde een Leesman+ certificering. Met een Lmi-score van 82,3 is Plantronics het hoogst scorende Leesman+ gebouw in de Benelux.

Het kantoor in Hoofddorp maakt actief gebruik van het gedachtengoed van Plantronics omtrent slimmer werken waarbij mensen, de werkomgeving en technologie zorgen voor een optimale, holistische werkervaring. Plantronics hanteert dezelfde aanpak voor zijn hoofdkantoor in Santa Cruz, Californië en andere locaties ter wereld.

“Al bijna 60 jaar levert Plantronics oplossingen die de communicatie-ervaring van mensen helpen verbeteren,” zegt Joe Burton, president en chief executive officer van Plantronics. “Wij zijn verheugd dat Leesman ons kantoor in Hoofddorp erkent. Mensen en de menselijke ervaring blijven onze belangrijkste prioriteiten bij innovatie.”

Elk aspect van het gebouw in Hoofddorp – het architectonische ontwerp, de materialen, het interieur, de indeling van de bureaus en zelfs de foto’s aan de muur – zijn bewust geselecteerd op basis van de behoeften van de werknemers. Het doel was om de meest boeiende en collaboratieve werkomgeving te ontwikkelen die mogelijk is. Om spraakafleiding, het grootste probleem in een open kantoor, tegen te gaan, installeerde Plantronics zijn intelligente acoustic management system genaamd Habitat Soundscaping. Dit is een multizintuigelijke oplossing met zogeheten biophilic ontwerpprincipes, die zowel bestaan uit afbeeldingen uit de natuur als natuurgeluiden die zich in realtime aanpassen om ruis en afleiding te minimaliseren. Het resultaat is een echt functioneel open kantoor dat zowel samenwerking als geconcentreerd werk bevordert; een perfecte balans tussen welzijn en productiviteit.

Een aantal uitkomsten van de Leesman Index:

  • Meer dan negen van de tien Plantronics-werknemers (91 procent) vindt dat het kantoor een prettige werkomgeving is, en bijna iedereen (97 procent) is trots om mensen op kantoor te ontvangen.
  • Nog eens 87 procent zegt dat het kantoor hen in staat stelt productief te werken, en meer dan acht van de 10 medewerkers (85 procent) zegt dat het helpt om ideeën en kennis met andere collega’s te delen.
  • De tevredenheid van medewerkers over de geluidsniveaus is meer dan het dubbele van de Leesman-benchmark.
  • De overgrote meerderheid (90 procent) is blij met de variëteit aan werkplekken in het gebouw en de ondersteuning voor verschillende werkstijlen.
  • Meer dan 90 procent van de ondervraagden is van mening dat de werkplek invloed heeft op een duurzamer milieu. Deze kwestie vindt weerklank bij de meeste werknemers en ondersteunt het gedachtengoed van Park 20|20, het kantorenpark waar het pand van Plantronics staat.

“Bij Plantronics zijn we gepassioneerd over het slimmer werken-concept en we geloven dat kantoorontwerp, technologie en akoestiek samen de perfecte omgeving kunnen creëren waarin mensen het best kunnen presteren,” aldus Frank Timmermans, Country Manager van Plantronics Benelux. “Met dit in ons achterhoofd hebben we ons kantoor in Hoofddorp ontworpen rond onze medewerkers. We keken naar manieren om een omgeving te creëren die is afgestemd op hun verschillende werkstijlen en die zou helpen om samenwerking, concentratie, contemplatie en communicatie te bevorderen. De resultaten van de Leesman Index zijn een erkenning voor de investering in onze medewerkers en tonen de impact die werkplekontwerp kan hebben op de betrokkenheid van mensen bij het werk.”

Gideon van der Burg, Managing Director Benelux bij Leesman voegt toe: “Plantronics is een uitstekend voorbeeld van een bedrijf dat begrijpt welke centrale rol een werkplek kan spelen bij het ondersteunen van de prestaties van werknemers en daarmee ook van de organisatie. Gedurende dit project hebben ze medewerkers centraal gesteld. Ze hebben zich gericht op het bouwen van een werkomgeving die draait om zaken die ze belangrijk vinden en gebaseerd zijn op de wensen en eisen van werknemers. De uitzonderlijk hoge tevredenheidsscores rond geluidsniveaus zijn bijzonder indrukwekkend en een voorbeeld voor vele andere organisaties die het moeilijk vinden om dit voor elkaar te krijgen.”

###

Het kantoor van Plantronics in Hoofddorp

Plantronics heeft zijn baanbrekende nieuwe Europese kantoor in april 2017 geopend in het innovatieve Park 20|20 in Hoofddorp. Het kantoor biedt faciliteiten voor verschillende werkstijlen en werknemers kunnen werken zonder de afleidingen die typisch zijn voor een open kantoor. Het is het open kantoor van de toekomst.

Actieve akoestische beheerfuncties gebruiken zowel beelden als geluiden uit de natuur om ruis te beheersen. Het resultaat is een symfonie van geluidslagen die het mogelijk maken dat verschillende activiteiten tegelijkertijd plaatsvinden met minimale verstoringen, waaronder: geïmproviseerde vergaderingen in de hal, pop-up brainstormsessies, videoconferenties, stille concentratie en zelfs producttesten.

Medewerkers van Plantronics genieten van de flexibiliteit en het comfort om overal te kunnen werken met minimale afleiding en optimale privacy. De site fungeert ook als een levend lab van een moderne werkomgeving waar Plantronics zijn oplossingen kan testen en verfijnen voor de communicatie-uitdagingen waar veel van zijn huidige personeel mee te maken heeft, en om de behoeften van zijn klanten en partners beter te ondersteunen.

Over Leesman

Leesman is een wereldwijde business intelligence-tool die in 2010 door Tim Oldman en Annie Leeson werd gecreëerd en gegevens bevat van wereldwijde werkplekken in de publieke, private en non-profitsector. 8 jaar later is Leesman uitgegroeid tot ’s werelds toonaangevende onafhankelijke beoordelaar van werknemerservaringen. De Leesman-index omvat de resultaten van meer dan 350.000 werknemers in ruim 2.700 werkplekken in 69 landen, en biedt inzicht in hoe werknemers op de werkplek worden ondersteund. Via een 11-minuten durende online vragenlijst beoordeelt Leesman de tevredenheid van werknemers over hun werkomgeving op vijf belangrijke gebieden. Deze bestaan ​​uit: werkactiviteiten, fysieke kenmerken, servicekenmerken, impact van de werkplek en mobiliteit van medewerkers. Leesman biedt geen consultancy, strategie, ontwerp of beheerdiensten, en de enquête is volledig onafhankelijk. Leesman geeft organisaties inzicht in hun bedrijf waarmee ze kunnen bepalen hoe hun werkplek voor hun werknemers kan worden geoptimaliseerd.

Methodologie van de Leesman Index voor Plantronics

Tussen 23 november 2017 en 4 februari 2018 namen 74 werknemers van Plantronics deel aan het onderzoek. Leesman deed al eerder, namelijk tussen 4 en 12 februari 2015, onderzoek op de voorgaande kantoorlocatie en onthult een toename van 7,1 procent in de meeste recente resultaten. De gegevens kunnen op verzoek worden gedeeld.

Over Plantronics

Plantronics is een audiopionier en een wereldwijde leider in de communicatiebranche. Het bedrijf maakt intelligente en adaptieve oplossingen die voorzien in de belangrijkste behoeften van klanten: het ervaren en faciliteren van eenvoudige en heldere communicatie terwijl ze genieten van afleidingsvrije omgevingen. De oplossingen worden door consumenten en bedrijven wereldwijd gebruikt en zijn uitermate geschikt voor open kantooromgevingen. Plantronics biedt zowel communicatieoplossingen van hoge kwaliteit, waaronder voor unified communications, klantenservice en data-analyse als bluetooth-headsets. Voor meer informatie zie www.plantronics.com.

Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.

Draadloze headset BackBeat GO 600 van Plantronics biedt superieur en gepersonaliseerd geluid voor minder dan €100

Twee EQ-modi voor muziekliefhebbers, uitzonderlijk comfort en handsfree gemak

Hoofddorp, 19 juni 2018Plantronics (NYSE: PLT), leverancier van audio- en communicatietechnologie, introduceert de Plantronics BackBeat GO 600-serie. Deze draadloze over-het-oor headsets zijn uitermate geschikt voor muziekliefhebbers die een headset zoeken met een adviesprijs onder de 100 euro.

Om ervoor te zorgen dat muziekliefhebbers de beste luisterervaring kunnen creëren, is de BackBeat GO 600 uitgerust met twee equalization (EQ) modi. De luisteraar kan hierdoor eenvoudig wisselen tussen ‘Bass Boost’ en ‘Balanced’ EQ, de geluidscurve die kenmerkend is voor Plantronics en bedoeld is om audio van alle muziekgenres op de meest accurate manier weer te geven. Met één druk op de knop kan tussen de verschillende modi gewisseld worden. Deze functie is meestal niet beschikbaar voor headsets in deze prijsklasse. De lichtgewicht headset heeft verder een over-het-oor-ontwerp en de oorkussens van traagschuim bieden de ideale balans van comfort en isolatie. Dit resulteert in een diep, rijk geluid met minimale afleiding.

“Onze kerncompetentie op het gebied van hoofdtelefoons, draadloze en premium-ervaringen maakt Plantronics uniek gekwalificeerd om de best mogelijke stereobeleving te bieden voor een betaalbare prijs,” zegt Greg Miller, directeur portfolio management, Personal Solutions bij Plantronics. “Bij Plantronics is het de standaard dat al onze producten superieure audiokwaliteit bieden.”

De BackBeat GO 600-headsets bieden de volgende functies en voordelen:

  • Oplaadbare batterij biedt na één oplaadbeurt tot 18 uur draadloze luistertijd.
  • Blijft via bluetooth verbonden met smartphones en tablets tot een afstand van maximaal tien meter.
  • De oorschelpen kunnen plat gevouwen worden, wat het opbergen en meenemen vergemakkelijkt. Daarnaast biedt het comfort als de headset om de nek wordt gedragen.
  • Een draagtas, usb-oplaadkabel en een audiokabel, zodat je altijd muziek kunt luisteren, zelfs als de batterij leeg is.
  • Specifieke bedieningselementen op het oor maken het pauzeren/afspelen, overslaan van tracks, volumeregeling en het opnemen van gesprekken eenvoudig.
  • Een breedbandmicrofoon zorgt voor heldere spraak; en kan gebruikt worden om oproepen te beantwoorden of Siri, Google Now en Cortana handsfree te benaderen via een spraakopdracht.

Prijs en beschikbaarheid

De BackBeat GO 600-headsets zijn beschikbaar via de website Plantronics.com. Ze zijn verkrijgbaar in vier kleuren: zwart, kaki, marine en grijs en de adviesprijs bedraagt 99,99 euro. Voor meer informatie, klik hier.

###

Over Plantronics

Plantronics is een audiopionier en een wereldwijde leider in de communicatiebranche. Het bedrijf maakt intelligente en adaptieve oplossingen die voorzien in de belangrijkste behoeften van klanten: het ervaren en faciliteren van eenvoudige en heldere communicatie terwijl ze genieten van afleidingsvrije omgevingen. De oplossingen worden door consumenten en bedrijven wereldwijd gebruikt en zijn uitermate geschikt voor open kantooromgevingen. Plantronics biedt zowel communicatieoplossingen van hoge kwaliteit, waaronder voor unified communications, klantenservice en data-analyse als bluetooth-headsets. Voor meer informatie zie www.plantronics.com.

Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.

###

 

 

 

Lawaai op werkvloer neemt toe volgens internationaal onderzoek

Slechts 1 procent van de medewerkers kan zich afsluiten van afleiding op kantoor, een dramatische daling sinds 2015; millennial minder tevreden over kantoorinrichting dan oudere collega

Hoofddorp, 13 juni 2018 – Het open kantoor is ontworpen om de samenwerking tussen collega’s te vergroten. Maar uit nieuw onderzoek van Oxford Economics, in opdracht van Plantronics (NYSE: PLT), blijkt dat geluidsoverlast in het open kantoor epidemische niveaus bereikt. In vergelijking met het onderzoek uit 2015 blijkt bovendien dat de omstandigheden sindsdien flink verslechterd zijn.

Oxford Economics interviewde in 2018 zo’n 500 senior executives en medewerkers die geen managersfunctie hebben uit verschillende sectoren en beroepsgroepen. Deelnemers komen uit het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Denemarken, Zweden, Finland, Noorwegen, de Verenigde Staten India, China en Australië. Het onderzoek omvat ook gedetailleerde interviews met leidinggevenden die stappen ondernemen om de uitdagingen qua samenwerken en productiviteit aan te pakken.

Enkele resultaten:

Omstandigheden in open kantoren verslechteren dramatisch
• De meerderheid van de leidinggevenden en medewerkers geeft aan dat er bijna constant geluid op de werkvloer is, en dat een stilteruimte ontbreekt voor vergaderingen en het uitvoeren van geconcentreerd werk. In vergelijking met drie jaar geleden zijn de omstandigheden sterk verslechterd, en de managers ervaren de problemen anders:
• Slechts 1 procent van de werknemers (tegen 20 procent in 2015) zegt dat ze zich kunnen afschermen van afleidingen op kantoor en zich kunnen concentreren zonder extra maatregelen te nemen.
• 54 procent van de managers denkt dat hun medewerkers over de middelen beschikken die ze nodig hebben om lawaai en afleiding op kantoor te verminderen, maar slechts 29 procent van de werknemers is het daarmee eens (tegen 41 procent in 2015).
• Werknemers nemen zodoende het heft in eigen handen door hun omgeving te verlaten of door omgevingsgeluid uit de schakelen om te kunnen werken:
• 75 procent van de medewerkers zegt dat ze naar buiten moeten lopen om zich te kunnen concentreren en 32 procent gebruikt een headset om afleiding tegen te gaan.
• Diegenen die in de meeste luidruchtige kantooromgevingen werken, zullen naar alle waarschijnlijkheid hun baan in de komende zes maanden opzeggen.

Welzijn, productiviteit en financiële prestaties
De resultaten suggereren dat lawaai en afleiding van invloed zijn op het welzijn, de productiviteit en zelfs de financiële prestatie van werknemers. Verder zijn de inspanningen van managers niet voldoende om het probleem aan te pakken:
• 63 procent van de werknemers zegt dat er geen stilteruimten zijn om geconcentreerd werk te verrichten en dat heeft een negatief effect op de productiviteit, tevredenheid en gezondheid.
• 96 procent van de leidinggevenden vindt dat productiviteit van werknemers een cruciaal onderdeel is van de financiële prestaties, alhoewel maar slechts 40 procent het verband tussen lawaai, afleiding en productiviteit begrijpt.
• Slechts 6 procent van de leidinggevenden geeft aan dat ze hun kantoor hebben uitgerust met zaken die het geluid verminderen.

Millennials
De onderzoekers denken dat millennials, mensen van 22 tot 36 jaar, meer gewend zijn aan werken in een open kantoor dan oudere collega’s omdat ze hun carrière in zo’n omgeving zijn gestart. Desondanks zijn zij de eersten die de problemen erkennen die samengaan met deze omgevingen en hebben de neiging anders om te gaan met deze uitdagingen dan hun oudere collega’s.
• Millennials zullen minder snel zeggen dat ze een werkomgeving met veel lawaai energiek vinden (9 procent tegen 30 procent van de oudere collega’s).
• Millennials zijn minder tevreden met de kantoorinrichting dan oudere werknemers (38 procent tegen 48 procent).
• Het is waarschijnlijker dat millennials zeggen dat hun organisatie lawaai, afleiding en een overload aan informatie moet oplossen (89 procent tegen 75 procent).
• Millennials geven aan dat ze eerder naar buiten gaan om zich te concentreren (84 procent tegen 63 procent van de oudere werknemers) en zullen minder snel een pauze- of stilteruimte gebruiken.

Goede presterende bedrijven hebben de juiste formule
Het onderzoek toont tevens een correlatie aan tussen de omzetgroei van bedrijven en hoe zij hun werkomgeving benaderen. Meer dan driekwart van de goed presterende bedrijven (omzetgroei van meer dan 10 procent en minder verloop) meldt dat kantoorontwerp en het verminderen van geluidsoverlast belangrijk zijn voor hun financiële prestaties. Diezelfde bedrijven reageren proactief op de geluidsepidemie op kantoor, en verder zeggen zij:
• Werknemers eerder te voorzien van hulpmiddelen om geluid te elimineren en van stilteruimten voor concentratiewerk.
• Minder snel dat sommige werknemers een lawaaierige omgeving energiek vinden (28 procent tegen 50 procent van andere bedrijven).

Plantronics heeft het onderzoek laten uitvoeren om beter te begrijpen hoe een betere omgeving gecreëerd kan worden waar werknemers goed kunnen presteren en zich goed voelen. “De resultaten van dit jaar zijn veelzeggend – open kantoren bieden mogelijk algehele kostenbesparingen, maar ze eisen wel degelijk een negatieve invloed op onze productiviteit en welzijn,” zegt Jennifer Adams, director, Enterprise Solutions Marketing. “We hebben bijna 60 jaar expertise in akoestiek en daarmee een reeks oplossingen bedacht voor deze uitdagingen, van noise-cancelling headsets tot onze Habitat Soundscaping-oplossing. Onze visie: een open kantoor waar medewerkers enthousiast over zijn, omdat het hun welzijn verbetert en inspireert om hun werk op de best mogelijke manier uit te voeren.”
Voor meer informatie over het onderzoek, zie https://www.plantronics.com/nl/nl/solutions/managing-noise. Plantronics biedt producten en diensten die bedrijven helpen beter in open omgevingen samen te werken. Voor meer informatie, zie plantronics.com.

Over Plantronics
Plantronics is een audiopionier en een wereldwijde leider in de communicatiebranche. Het bedrijf maakt intelligente en adaptieve oplossingen die voorzien in de belangrijkste behoeften van klanten: het ervaren en faciliteren van eenvoudige en heldere communicatie terwijl ze genieten van afleidingsvrije omgevingen. De oplossingen worden door consumenten en bedrijven wereldwijd gebruikt en zijn uitermate geschikt voor open kantooromgevingen. Plantronics biedt zowel communicatieoplossingen van hoge kwaliteit, waaronder voor unified communications, klantenservice en data-analyse als bluetooth-headsets. Voor meer informatie zie www.plantronics.com.
Bluetooth is een geregistreerd handelsmerk van Bluetooth SIG, Inc. en het gebruik door Plantronics staat onder licentie. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.

Plantronics partnerprogramma biedt partners nieuwe kansen om winst te verhogen en meer klanten te bereiken

 

Nieuwe structuur, incentives en innovatieve ‘Integrator Track’ pijlers van het programma

Hoofddorp, 8 mei 2018 – Plantronics (NYSE: PLT), leverancier van audio- en communicatietechnologie, kondigt zijn vernieuwde Plantronics partnerprogramma aan. Dit channelprogramma helpt partners om groei en winst te verhogen, klanttevredenheid te verbeteren en het rendement van hun investering te versnellen.

Doordat Plantronics nu een essentieel onderdeel is van het unified communications & collaboration-ecosysteem zien distributeurs en resellers van Plantronics een verschuiving plaatsvinden. Naast headsets en randapparatuur zijn communicatie- en samenwerkingstechnologieën die on premises en in de cloud worden ingezet een kernelement. Het nieuwe programma erkent en beloont partners die samen met Plantronics investeren in de toekomst.

Belangrijke elementen uit het programma zijn:

  • Tracks op basis van expertise: de reseller- en integrator-tracks bieden tools en programma’s die de rol weergeven die ze in het UCC-ecosysteem willen vervullen:
  • Reseller track: partners die communicatieapparaten aan klanten verkopen en vaak aanvullende diensten leveren om ze te helpen bij de implementatie en het gebruik ervan.
  • Integrator track: partners die een verscheidenheid aan IT-, communicatie- en samenwerkingstechnologieën verkopen. Deze partners zijn gecertificeerd als zowel Plantronics Alliance Partners als voor de Plantronics Manager Pro-oplossing.
  • Beloning evenredig aan investering: het nieuwe programma biedt toegang tot producttrainingen en certificering, sales- en marketingtools, dealregistratie, marketingontwikkelfondsen en beloningsprogramma’s en is afhankelijk van het engagement-niveau van een partner met Plantronics. Er zijn drie niveaus:
    • Plantronics Registered Partners
    • Plantronics Gold Partners
    • Plantronics Platinum Partners

“Ons doel is om het voor partners zo makkelijk mogelijk te maken om met ons samen te werken om de communicatie-uitdagingen van hun klanten te identificeren en op te lossen, terwijl ze de winst verhogen,” aldus Frank Timmermans, Regional Director Benelux & Nordics bij Plantronics. “Het nieuwe Plantronics partnerprogramma heeft tot doel de winstgevendheid van onze partners te maximaliseren en hun klantenbestand uit te breiden; en sterke samenwerkingsverbanden met gezamenlijke doelen en doelstellingen te creëren.”

De verschillende onderdelen van het nieuwe programma zijn per direct toegankelijk. Voor meer informatie over de voordelen en de voorwaarden van het Plantronics-partnerprogramma, zie de Plantronics-website.

Over Plantronics

Plantronics is een audiopionier en een wereldwijde leider in de communicatiebranche. Het bedrijf maakt intelligente en adaptieve oplossingen die voorzien in de belangrijkste behoeften van klanten: het ervaren en faciliteren van eenvoudige en heldere communicatie terwijl ze genieten van afleidingsvrije omgevingen. De oplossingen worden door consumenten en bedrijven wereldwijd gebruikt en zijn uitermate geschikt voor open kantooromgevingen. Plantronics biedt zowel communicatieoplossingen van hoge kwaliteit, waaronder voor unified communications, klantenservice en data-analyse als bluetooth-headsets. Voor meer informatie zie www.plantronics.com.

Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.

 

 

Plantronics Manager Pro v3.11 biedt meer inzicht in en beter beheer van complete ecosysteem van communicatieapparaten

Hoofddorp, 6 april 2018 – Plantronics (NYSE: PLT), leverancier van audio- en communicatietechnologie, komt met een uitbreiding van zijn cloudsoftwareoplossing Plantronics Manager Pro. Dankzij de gebruiksvriendelijke tools, ontworpen om communicatieapparaten te beheren, kunnen IT-professionals en hun managed-services partners proactief de prestaties van elke ondersteunde Plantronics-headset in het bedrijf beheren. Daardoor is de gebruikerservaring optimaal en komen bruikbare inzichten beschikbaar.

In Plantronics Manager Pro versie 3.11 worden nu ook de Plantronics UC-headsets, die zijn verbonden met mobiele apparaten en draaien op iOS en Android, meegenomen. De uitbreiding wordt mogelijk gemaakt door de mobiele Plantronics Hub-applicatie. Daarnaast zijn de beheer- en rapportagemogelijkheden verder uitgebreid. Door Plantronics Manager Pro v3.11 en Plantronics Hub gecombineerd te gebruiken kunnen IT-managers nu waardevolle inzichten halen, beheren en verzamelen uit de gehele lijn van zakelijke apparaten van Plantronics.

“Meer dan 53 procent van de organisaties wil oor-tot-oor-diagnostiek waarmee de IT-afdeling stemprestaties vanuit het gebruikersperspectief kan beheren,” aldus Irwin Lazar, Vice President en Research Director bij Nemertes Research. Daarnaast gebruikt meer dan 35 procent van de bedrijven mobiele UC-clients. Dit maakt het belangrijker dan ooit tevoren dat IT- en line-of-business managers worden uitgerust met oplossingen waarmee ze analyses en bruikbare inzichten uit het gehele communicatie-ecosysteem van hun bedrijf kunnen verkrijgen.”

Nieuwe mogelijkheden in Plantronics Manager Pro v3.11 zijn:

  • Het verkrijgen en beheren van bruikbare inzichten van alle zakelijke communicatieapparaten die door Plantronics ondersteund worden, waaronder alle Plantronics UC-headsets die zijn aangesloten op Mac OS- en Windows-desktops, evenals Android en iOS mobiele apparaten.
  • Northbound API-toegang tot de Plantronics Manager Pro-gegevens. Dit betekent dat het voor klanten, ontwikkelaars en partners eenvoudiger is dan ooit tevoren om deze gegevens in reeds bestaande bedrijfsapplicaties te integreren, of om nieuwe diensten te ontwikkelen.
  • Gestroomlijnde rapportages. De onderdelen Asset Management en Adoption bevatten nu alle rapporten die IT-professionals nodig hebben om de adoptie van UC en softphones te verbeteren.

“Het is baanbrekend dat een ​​IT-professional nu waardevolle gegevens kan verzamelen uit onze volledige reeks enterprise-apparaten – zelfs de mobiele apparaten die aan Plantronics UC-headsets zijn gekoppeld,” aldus Tom Wesselman, Vice President en General Manager Software bij Plantronics. “Hij kan nu echt een volledig beeld krijgen van alle informatie die voor hem beschikbaar is. Met deze kennis en op basis van deze bruikbare inzichten kan hij beter geïnformeerde beslissingen nemen.”

Over Plantronics Manager Pro
Moderne communicatie- en samenwerkingssystemen zijn gebouwd op open besturingssystemen en softphoneplatformen die regelmatig worden geüpdatet. Om hoogwaardige ervaringen te bieden, zijn vaak instellingen en firmware-updates nodig voor bijbehorende apparaten. Het beheren en up-to-date houden van honderden, soms duizenden headsets is een grote uitdaging. Dit verzuimen leidt echter tot slechte gebruikerservaringen en een verlaagde adoptie van de hardware. Plantronics Manager Pro is een SaaS-abonnement waarmee een IT- of managed service provider de instellingen van headsets kan configureren, software en firmware van audioapparaten kan updaten, gesprekskwaliteit kan analyseren en het naleven van beleid kan verzekeren. De cloudgebaseerde architectuur maakt gebruik van agentsoftware op het apparaat, Plantronics Hub, als een relais naar de cloud-tenant. De cloud-tenant is toegankelijk via een webbrowser en biedt IT-managers en hun partners een enkele interface voor het beheren van de geïnstalleerde headsets. Plantronics Manager Pro biedt voorspellende rapportagetools als onderdeel van drie analysepakketten, waaronder:

  • Asset Management en adoptie: om de headsetinventaris te beheren, firmware updates uit te rollen, UC en Collaboration (UCC) te plannen en implementeren, en om de adoptie van UCC te stimuleren
  • Gesprekskwaliteit en -analyse: om de gesprekskwaliteit te verbeteren en problemen op te lossen
  • Gezondheid en veiligheid: om ervoor te zorgen dat geluidsniveaus binnen aanvaardbare grenzen blijven en om naleving te garanderen

Prijs en beschikbaarheid
Plantronics Manager Pro is in 143 landen verkrijgbaar via Plantronics-resellers. Voor een overzicht van resellers die Plantronics Manager Pro verkopen, zie: plantronics.com/us/en/where-to-buy. Het abonnement is beschikbaar voor één en voor drie jaar.

Voor meer informatie, zie: plantronics.com/us/services/plantronics-manager-pro/

Over Plantronics
Plantronics is een audiopionier en een wereldwijde leider in de communicatiebranche. Het bedrijf maakt intelligente en adaptieve oplossingen die voorzien in de belangrijkste behoeften van klanten: het ervaren en faciliteren van eenvoudige en heldere communicatie terwijl ze genieten van afleidingsvrije omgevingen. De oplossingen worden door consumenten en bedrijven wereldwijd gebruikt en zijn uitermate geschikt voor open kantooromgevingen. Plantronics biedt zowel communicatieoplossingen van hoge kwaliteit, waaronder voor unified communications, klantenservice en data-analyse als bluetooth-headsets. Voor meer informatie zie www.plantronics.com.

Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.

 

 

 

 

Plantronics introduceert zijn eerste bluetooth-headset met oordopjes, nekband en noise-cancelling: de Voyager 6200 UC

Hoofddorp, 15 februari 2018 – Plantronics (NYSE: PLT), een leverancier van audio- en communicatietechnologie, heeft een nieuwe zakelijke headset toegevoegd aan zijn Voyager-reeks, de Voyager 6200 UC. De headset heeft een nekband, draadloze bluetooth-connectiviteit, ingebouwde microfoons, comfortabel zittende oordopjes, actieve ruisonderdrukking (ANC) en kan geïntegreerd worden met Unified Communications-applicaties (UC). Door de Voyager 6200 UC aan het portfolio toe te voegen, biedt Plantronics nu het meest uitgebreide assortiment van met ANC uitgeruste stereo bluetooth-apparaten.

“Inspelen op de individuele werkstijlen van werknemers wordt steeds belangrijker, vooral als je millennials wilt behouden,” aldus Alaa Saayed, ICT Principal Analyst bij Frost & Sullivan. “Gebruikers kunnen nu hun voorkeursproduct kiezen uit een ruime selectie aan headsets, waardoor IT- en line-of-businessmanagers een solide win-winsituatie kunnen creëren; zowel de Unified Communications, de algemene samenwerking in het bedrijf als de goodwill optimaliseren.”

“We horen keer op keer dat geluid en afleiding de belangrijkste pijnpunten zijn voor kantoorprofessionals,” zegt Gavin Sear, Global Product Marketing bij Plantronics. “De beste manier om mensen technologie te laten gebruiken die ze kan helpen beter te communiceren en samen te werken, is door ze keuzes te bieden die aansluiten bij zowel hun individuele werkstijl als hun levensstijl, ongeacht of ze binnen of buiten het kantoor zijn. De Voyager 6200 UC biedt deze veelzijdigheid voor een nieuwe groep gebruikers die het bestaande aanbod van headsets te beperkt vindt.”

De Voyager 6200 UC biedt in vergelijking met andere nekband-headsets met oordopjes een unieke combinatie van functies en voordelen, waaronder:

  • Vier omnidirectionele microfoons registreren geluid uit alle richtingen en de ‘clear talk-technologie’ van Plantronics zorgt voor een professionele audiobeleving aan beide zijden van de lijn.
  • Actieve en passieve ruisonderdrukking zorgen voor focus in omgevingen met veel lawaai en afleiding.
  • Breedband audio zorgt voor heldere gesprekken en hifi-stereo van hoge kwaliteit, wat met name belangrijk is bij het luisteren naar muziek.
  • Gebruikers kunnen in stereo naar gesprekken of media luisteren en simpelweg een oordopje uit doen, zodat ze zich meer bewust zijn van hun omgeving. Bij een inkomend gesprek en bij een waarschuwing vibreert de nekband.
  • Certificering voor Microsoft Skype for Business en compatibiliteit met Cisco Jabber, Microsoft Teams en talloze andere softwareapplicaties.
  • De mogelijkheid om tot acht apparaten te koppelen en twee apparaten tegelijkertijd te verbinden.
  • Klasse 1 bluetooth biedt een draadloos bereik tot 30 meter.
  • Dynamische mute-waarschuwing zorgt voor optimale productiviteit doordat gebruikers gewaarschuwd worden via een gefluisterd bericht in het oor als ze praten terwijl de mute-functie is ingeschakeld.
  • Een gesprekstijd van maximaal 9 uur en een luistertijd tot 16 uur om de gehele dag te kunnen communiceren en samenwerken.
  • Compatibiliteit met de Plantronics Manager Pro, een afzonderlijk verkrijgbare dienst waarmee IT-teams inzicht krijgen in elke compatibele Plantronics-headset die in het bedrijf wordt gebruikt.
Voyager 6200 UC en Plantronics Manager Pro
De Voyager 6200 UC wordt volledig ondersteund door Plantronics Manager Pro. IT-managers kunnen hierdoor apparaten in het gehele bedrijf beheren en onderhouden, inclusief gebruiks- en akoestische analyse. Daarnaast is het mogelijk om de gebruikerservaring te configureren, firmware te beheren en voorspellende analyses te doen, bijvoorbeeld om compatibiliteitsproblemen te detecteren voordat ze een probleem worden. Plantronics Manager Pro is beschikbaar in abonnementsvorm en wordt afzonderlijk verkocht.

Meer informatie over de kenmerken van de Voyager 6200 UC, de Voyager-familie en Plantronics Manager Pro zijn beschikbaar via: www.plantronics.com.

Prijs en beschikbaarheid

De Voyager 6200 UC is beschikbaar in het zwart en zandkleur via geautoriseerde Plantronics-partners en heeft een adviesprijs van 279,95 euro.

Over Plantronics
Plantronics is een audiopionier en een wereldwijde leider in de communicatiebranche. Het bedrijf maakt intelligente en adaptieve oplossingen die voorzien in de belangrijkste behoeften van klanten: het ervaren en faciliteren van eenvoudige en heldere communicatie terwijl ze genieten van afleidingsvrije omgevingen. De oplossingen worden door consumenten en bedrijven wereldwijd gebruikt en zijn uitermate geschikt voor open kantooromgevingen. Plantronics biedt communicatieoplossingen van hoge kwaliteit, waaronder voor unified communications, klantenservice, data-analyse en bluetooth-headsets. Voor meer informatie zie www.plantronics.com.

De Bluetooth-merknaam is eigendom van Bluetooth SIG, Inc. en elk gebruik door Plantronics is onder licentie. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.

Nieuwe Plantronics Blackwire-lijn maakt premium audio en multi-device connectiviteit beschikbaar voor bedrijven

Uitgebreide compatibiliteit van de Blackwire 5200- en Blackwire 3200-serie geeft professionals de flexibiliteit en het vertrouwen om heldere gesprekken van hoge kwaliteit te voeren via meerdere platformen

Hoofddorp, 14 november 2017Plantronics (NYSE: PLT), een pionier op het gebied van audio- en communicatietechnologie, kondigt de Blackwire 5200- en Blackwire 3200-serie aan. Deze nieuwe headsetlijn heeft een strak en vernieuwd design en biedt een reeks modellen voor verschillende prijzen. De Blackwire-serie kan verbonden worden met laptops, pc’s en smartphones en zorgt voor professionele audiokwaliteit en naadloze communicatie.

“De Blackwire-serie is een van onze beste productlijnen,” aldus Gavin Sear, Manager Global Product Marketing bij Plantronics. “De Blackwire 5200- en de Blackwire 3200-serie verhogen de flexibiliteit van kantoorprofessionals. Gebruikers kunnen gemakkelijk verbinding maken met al hun apparaten en daardoor de hele dag door genieten van het draagcomfort en een hoogwaardige geluidskwaliteit.”

De Blackwire-productfamilie is ontworpen voor mensen die op hun werk behoefte hebben aan een audioverbinding met hun computer of smartphone, met de flexibiliteit om zonder onderbrekingen tussen apparaten te kunnen schakelen. Uit onderzoek blijkt dat kantoormedewerkers vaak worden afgeleid door omgevingslawaai en onderbrekingen en dat zij communicatieoplossingen nodig hebben om zich beter te kunnen concentreren.

De Blackwire 5200- en Blackwire 3200-serie zijn gemaakt van hoogwaardige materialen en hebben een modern industrieel ontwerp met lavarode accenten in de headset en snoeren. De krachtige headset zorgt ervoor dat de gebruiker alles goed kan verstaan en zelf verstaanbaar is. De Blackwire-serie werkt met populaire softwaretoepassingen, zoals Cisco Jabber, Microsoft Skype for Business en Microsoft Teams via pc’s, laptops en smartphones met een hoofdtelefoonaansluiting.

Andere functies en voordelen van de nieuwe Blackwire-headsets zijn onder andere:

  • Opvouwbare oorkussens en een meegeleverde draagtas.
  • Intuïtieve toetsen voor het beantwoorden/beëindigen van oproepen, het verhogen/verlagen van het volume en het muten.
  • Werkt met diverse apparaten met USB-A of USB-C en 3,5mm-aansluitingen.
  • Gebruiksvriendelijke gesproken meldingen in verschillende talen en indicatielampjes die de gebruiker informeren over inkomende gesprekken en de mute- en volumestatus.
  • Breedband audio met noise cancelling microfoons voor hoogwaardige gesprekskwaliteit
  • Compatibiliteit met Plantronics Manager Pro, waarmee IT-teams inzicht kunnen krijgen in elke Plantronics-headset die binnen het bedrijf wordt gebruikt.
  • Dynamic EQ past automatisch de audio-instellingen aan tussen spraakoproepen en muziek.

Exclusieve features van de Blackwire 5200 zijn:

  • Passieve noise cancelling om spraak en andere storende geluiden te onderdrukken voor een betere concentratie.
  • Dynamische mute waarschuwing die de gebruiker informeert als hij praat terwijl mute is ingeschakeld.
  • SoundGuard Digital (in de Plantronics Hub software) biedt geavanceerde akoestische bescherming om te voorkomen dat de gemiddelde dagelijkse blootstelling aan geluid hoger is dan 85 dBA.
  • Een nieuw ontworpen hoofdband, afgeleid van het Voyager Focus-ontwerp.

Meer informatie over de Blackwire 5200– en Blackwire 3200-serie is beschikbaar op www.plantronics.com.

Plantronics Manager Pro

Met de Plantronics Manager Pro, een optionele Software-as-a-a-Service (SaaS) dienst, kunnen IT-managers op afstand de Blackwire- en andere compatibele Plantronics-headsets in hun organisatie monitoren, beheren en onderhouden. Gebruikers kunnen hierdoor vertrouwen op de best mogelijke spraakervaring. IT-managers kunnen met de software de gebruikerservaring configureren, firmware-implementaties beheren en voorspellende analyses gebruiken om compatibiliteitsproblemen te detecteren voordat ze problematisch worden.

Prijzen en beschikbaarheid

De Blackwire 5200-serie is per direct beschikbaar via geautoriseerde Plantronics-partners. Het mono-ontwerp met één oorschelp heeft een adviesprijs van € 99,99 en het stereo-ontwerp met twee oorschelpen heeft een adviesprijs van € 109,99.

De Blackwire 3200-serie is vanaf januari 2018 beschikbaar via geautoriseerde Plantronics-partners. Modellen met schuimrubber oorkussens, vaste luidsprekers en verstelbare hoofdband in het mono-ontwerp met één oorschelp hebben een adviesprijs van €39,99. Het stereomodel met twee oorschelpen heeft een adviesprijs van €49,99. Modellen met zachte lederen oorkussens die plat gevouwen kunnen worden en geleverd worden met een draagtas hebben een adviesprijs van €70,00 (mono-ontwerp) en €80,00 (stereo-ontwerp).

Over Plantronics

Plantronics is een audiopionier en een wereldwijde leider in de communicatiebranche. Het bedrijf maakt intelligente en adaptieve oplossingen die voorzien in de belangrijkste behoeften van klanten: het ervaren en faciliteren van eenvoudige en heldere communicatie terwijl ze genieten van afleidingsvrije omgevingen. De oplossingen worden door consumenten en bedrijven wereldwijd gebruikt en zijn uitermate geschikt voor open kantooromgevingen. Plantronics biedt communicatieoplossingen van hoge kwaliteit, waaronder voor unified communications, klantenservice, data-analyse en bluetooth-headsets. Voor meer informatie zie plantronics.com.

De Bluetooth-merknaam is eigendom van Bluetooth SIG, Inc. en elk gebruik door Plantronics is onder licentie. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.

Plantronics introduceert BackBeat FIT-familie voor extra motivatie tijdens het sporten

Nieuwe BackBeat FIT-portfolio met draadloze sportproducten is beschermd tegen water en zweet, biedt stabiliteit, unieke draagstijlen en krachtig geluid

Hoofddorp, 24 oktober 2017 – Plantronics (NYSE: PLT), een pionier in audio en draagbare technologie, breidt zijn sportfortfolio uit met de BackBeat FIT-familie, een reeks draadloze sportheadsets die voor elke actieve levensstijl geschikt is. Tot de nieuwe producten behoren de BackBeat FIT 300-headsets, de BackBeat FIT 500-headsets, de BackBeat FIT Training Edition en BackBeat FIT Boost Edition. De laatste twee zijn het resultaat van een exclusieve samenwerking met de PEAR Personal Coach App.

 

“De BackBeat FIT-familie bestaat uit headsets met een verscheidenheid aan stijlen en functies die allemaal zijn ontworpen voor sporters,” zegt Greg Miller, directeur portfolio business management bij Plantronics. “De stabiele en comfortabele BackBeat FIT-headset is geschikt voor elk fitnessniveau – of je nu op zoek bent naar een sportkoptelefoon met on-demand coaching of gewoon iets wilt dat comfortabel zit en stijlvol is om te dragen gedurende de dag.”

 

De BackBeat FIT-familie biedt de premiumfuncties waar de headsets van Plantronics bekend om staan, zoals comfort, stabiliteit, duurzaamheid en geluidskwaliteit. Ze zijn geschikt voor elk fitnessniveau en elke activiteit, van beginnersoefeningen voor yoga tot geavanceerde trainingsprogramma’s voor marathonlopers. Ze zijn beschikbaar in verschillende kleuren en draagstijlen, tegen een betaalbare prijs en bieden een grote keuze om elke atleet te motiveren.

 

Dankzij de nieuwe samenwerking met PEAR Personal Coach App kunnen gebruikers hun training naar een hoger niveau tillen. Ze kunnen profiteren van draadloze vrijheid en ultieme stabiliteit met interactieve, on-demand coaching met de BackBeat FIT Training Edition en BackBeat FIT Boost Edition. Volgens de National Federation of Professional Trainers, kost een ervaren trainer €40 tot €50 per uur[1]. De PEAR Personal Coach App is daarom een ideale aanvulling op de Plantronics BackBeat FIT. Gebruikers worden gemotiveerd om hun training af te ronden, zonder de dure kosten van een trainer. Onder leiding van bekende coaches zoals Olympisch coach Andrew Kastor en zijn vrouw Deena Kastor, winnaar van Olympisch brons en wereldrecordloper; auteur en triatleet coach Matt Dixon, hebben gebruikers onbeperkte toegang tot 12 trainingsprogramma’s en zes maanden toegang tot de gehele PEAR-bibliotheek met workouts met persoonlijke aanwijzigingen om maximale fitnessresultaten te behalen[2].

 

Introductie van de BackBeat FIT-familie

  • BackBeat FIT 300-serie, de draadloze oordopjes behoren tot een van de lichtste ter wereld en zijn zowel geschikt voor alledaags gebruik als tijdens het fitnessen. De oordopjes zitten comfortabel en blokkeren geluid, bijvoorbeeld van de sportschool. De lage frictiekabel, een batterijduur van zes uur en het ontwerp van de oordopjes (waarvoor patent is aangevraagd), maken de BackBeat FIT 300-serie een perfecte match voor zowel actief als alledaags gebruik terwijl het een geweldige luisterervaring biedt.
  • De BackBeat FIT 500-serie is ontwikkeld voor mensen met een actieve levensstijl die op zoek zijn naar draadloze koptelefoon. De koptelefoon biedt een batterijduur van maximaal 18 uur, een overweldigende geluidservaring en bescherming tegen zweet. De oordoppen van traagschuim zijn comfortabel en blokkeren geluid.
  • De BackBeat FIT Training en BackBeat FIT Boost Editions zijn twee nieuwe bundelaanbiedingen waarmee gebruikers zichzelf kunnen uitdagen de beste mogelijke prestaties te leveren. De Training Edition biedt onbeperkt toegang tot 12 geselecteerde PEAR Personal Coach App-workouts en zes maanden toegang tot een lidmaatschap van PEAR+. De Boost Edition omvat alles van de Training Edition plus een IPX5-gewaardeerd waterbestendig oplaadetui dat 10 uur extra luistertijd biedt en is gemaakt van sneldrogend sport mesh-materiaal. Een touch-sensitive batterijmeter geeft de status van de koptelefoon en oplaadetui aan. Beide versies hebben een open-ear tip ontwerp, wat gebruikers helpt zich bewust te maken van hun omgeving als ze buiten trainen.

Prijs en beschikbaarheid

  • De BackBeat FIT 300-headsets zijn vanaf eind oktober voor €99,99 beschikbaar in de vier kleurcombinaties zwart/grijs, donkerblauw/blauw, grijs/lime groen en grijs/koraal.
  • De BackBeat FIT 500-headsets zijn vanaf november in de kleuren blauwgroen (teal) en zwart voor €99,99 euro beschikbaar.
  • De BackBeat FIT Boost Edition is vanaf november beschikbaar in de kleuren zwart en blauw voor €159,99.
  • De BackBeat FIT Training Edition is vanaf 2018 beschikbaar in de kleuren zwart en blauw voor €129,99.

Plantronics bekroonde BackBeat-familie

De BackBeat FIT-familie is de nieuwste aanvulling op het Plantronics BackBeat-portfolio met draadloze stereoproducten. Andere BackBeat stereo bluetooth-koptelefoons zijn de BackBeat 500-headsets – een comfortabele en betaalbare on-ear bluetooth stereo koptelefoon; de BackBeat PRO 2, een draadloze koptelefoon met on-demand active noise cancellation; de BackBeat GO 3, draadloze stereo-oordopjes die heldere, hoge resolutie geluidskwaliteit bieden; de BackBeat SENSE, slimme on-ear draadloze koptelefoons met sensortechnologie; en de BackBeat 100 Series, een hybride nekband draadloze koptelefoon met een ultralicht ontwerp voor alledaags gebruik. Elk product is geschikt om te bellen en om van muziek te genieten. Verdser biedt het de kwaliteit, duurzaamheid, comfort en de beste ervaring die klanten van Plantronics verwachten.

 

Over Plantronics

Plantronics is een audiopionier en een wereldwijde leider in de communicatiebranche. Het bedrijf maakt intelligente en adaptieve oplossingen die voorzien in de belangrijkste behoeften van klanten: het ervaren en faciliteren van eenvoudige en heldere communicatie terwijl ze genieten van afleidingsvrije omgevingen. De oplossingen worden door consumenten en bedrijven wereldwijd gebruikt en zijn uitermate geschikt voor open kantooromgevingen. Plantronics biedt communicatieoplossingen van hoge kwaliteit, waaronder voor unified communications, klantenservice, data-analyse en bluetooth-headsets. Voor meer informatie zie plantronics.com.

 

De Bluetooth-merknaam is eigendom van Bluetooth SIG, Inc. en elk gebruik door Plantronics is onder licentie. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.

 

Over PEAR Sports

PEAR Sports biedt een innovatieve en intuïtieve technologie die gebruikers door elke stap van hun fitnessprogramma helpt. Met meer dan 500 unieke trainingsprogramma’s, waaronder hardlopen, fietsen en krachttraining, kunnen gebruikers realtime, interactieve audio workouts en gepersonaliseerde training krijgen van sommige van ’s werelds meest getalenteerde atleten en fitnessexperts. De interactieve software van PEAR geeft – op basis van biofeedback en data – gebruikers de kracht om slimmer te trainen, ze gemotiveerd te houden en successen te delen. PEAR helpt fitnessliefhebbers sneller betere resultaten te behalen.

Bezoek: www.pearsports.com | @pearsports

 

[1] https://smartasset.com/career/the-economics-of-personal-training

[2] Use of the PEAR Personal Coaching App is subject to PEAR Sports requirements including but not limited to the Terms of Use provided at pearsports.com/terms-of-use