Nieuwe Plantronics Blackwire-lijn maakt premium audio en multi-device connectiviteit beschikbaar voor bedrijven

Uitgebreide compatibiliteit van de Blackwire 5200- en Blackwire 3200-serie geeft professionals de flexibiliteit en het vertrouwen om heldere gesprekken van hoge kwaliteit te voeren via meerdere platformen

Hoofddorp, 14 november 2017Plantronics (NYSE: PLT), een pionier op het gebied van audio- en communicatietechnologie, kondigt de Blackwire 5200- en Blackwire 3200-serie aan. Deze nieuwe headsetlijn heeft een strak en vernieuwd design en biedt een reeks modellen voor verschillende prijzen. De Blackwire-serie kan verbonden worden met laptops, pc’s en smartphones en zorgt voor professionele audiokwaliteit en naadloze communicatie.

“De Blackwire-serie is een van onze beste productlijnen,” aldus Gavin Sear, Manager Global Product Marketing bij Plantronics. “De Blackwire 5200- en de Blackwire 3200-serie verhogen de flexibiliteit van kantoorprofessionals. Gebruikers kunnen gemakkelijk verbinding maken met al hun apparaten en daardoor de hele dag door genieten van het draagcomfort en een hoogwaardige geluidskwaliteit.”

De Blackwire-productfamilie is ontworpen voor mensen die op hun werk behoefte hebben aan een audioverbinding met hun computer of smartphone, met de flexibiliteit om zonder onderbrekingen tussen apparaten te kunnen schakelen. Uit onderzoek blijkt dat kantoormedewerkers vaak worden afgeleid door omgevingslawaai en onderbrekingen en dat zij communicatieoplossingen nodig hebben om zich beter te kunnen concentreren.

De Blackwire 5200- en Blackwire 3200-serie zijn gemaakt van hoogwaardige materialen en hebben een modern industrieel ontwerp met lavarode accenten in de headset en snoeren. De krachtige headset zorgt ervoor dat de gebruiker alles goed kan verstaan en zelf verstaanbaar is. De Blackwire-serie werkt met populaire softwaretoepassingen, zoals Cisco Jabber, Microsoft Skype for Business en Microsoft Teams via pc’s, laptops en smartphones met een hoofdtelefoonaansluiting.

Andere functies en voordelen van de nieuwe Blackwire-headsets zijn onder andere:

  • Opvouwbare oorkussens en een meegeleverde draagtas.
  • Intuïtieve toetsen voor het beantwoorden/beëindigen van oproepen, het verhogen/verlagen van het volume en het muten.
  • Werkt met diverse apparaten met USB-A of USB-C en 3,5mm-aansluitingen.
  • Gebruiksvriendelijke gesproken meldingen in verschillende talen en indicatielampjes die de gebruiker informeren over inkomende gesprekken en de mute- en volumestatus.
  • Breedband audio met noise cancelling microfoons voor hoogwaardige gesprekskwaliteit
  • Compatibiliteit met Plantronics Manager Pro, waarmee IT-teams inzicht kunnen krijgen in elke Plantronics-headset die binnen het bedrijf wordt gebruikt.
  • Dynamic EQ past automatisch de audio-instellingen aan tussen spraakoproepen en muziek.

Exclusieve features van de Blackwire 5200 zijn:

  • Passieve noise cancelling om spraak en andere storende geluiden te onderdrukken voor een betere concentratie.
  • Dynamische mute waarschuwing die de gebruiker informeert als hij praat terwijl mute is ingeschakeld.
  • SoundGuard Digital (in de Plantronics Hub software) biedt geavanceerde akoestische bescherming om te voorkomen dat de gemiddelde dagelijkse blootstelling aan geluid hoger is dan 85 dBA.
  • Een nieuw ontworpen hoofdband, afgeleid van het Voyager Focus-ontwerp.

Meer informatie over de Blackwire 5200– en Blackwire 3200-serie is beschikbaar op www.plantronics.com.

Plantronics Manager Pro

Met de Plantronics Manager Pro, een optionele Software-as-a-a-Service (SaaS) dienst, kunnen IT-managers op afstand de Blackwire- en andere compatibele Plantronics-headsets in hun organisatie monitoren, beheren en onderhouden. Gebruikers kunnen hierdoor vertrouwen op de best mogelijke spraakervaring. IT-managers kunnen met de software de gebruikerservaring configureren, firmware-implementaties beheren en voorspellende analyses gebruiken om compatibiliteitsproblemen te detecteren voordat ze problematisch worden.

Prijzen en beschikbaarheid

De Blackwire 5200-serie is per direct beschikbaar via geautoriseerde Plantronics-partners. Het mono-ontwerp met één oorschelp heeft een adviesprijs van € 99,99 en het stereo-ontwerp met twee oorschelpen heeft een adviesprijs van € 109,99.

De Blackwire 3200-serie is vanaf januari 2018 beschikbaar via geautoriseerde Plantronics-partners. Modellen met schuimrubber oorkussens, vaste luidsprekers en verstelbare hoofdband in het mono-ontwerp met één oorschelp hebben een adviesprijs van €39,99. Het stereomodel met twee oorschelpen heeft een adviesprijs van €49,99. Modellen met zachte lederen oorkussens die plat gevouwen kunnen worden en geleverd worden met een draagtas hebben een adviesprijs van €70,00 (mono-ontwerp) en €80,00 (stereo-ontwerp).

Over Plantronics

Plantronics is een audiopionier en een wereldwijde leider in de communicatiebranche. Het bedrijf maakt intelligente en adaptieve oplossingen die voorzien in de belangrijkste behoeften van klanten: het ervaren en faciliteren van eenvoudige en heldere communicatie terwijl ze genieten van afleidingsvrije omgevingen. De oplossingen worden door consumenten en bedrijven wereldwijd gebruikt en zijn uitermate geschikt voor open kantooromgevingen. Plantronics biedt communicatieoplossingen van hoge kwaliteit, waaronder voor unified communications, klantenservice, data-analyse en bluetooth-headsets. Voor meer informatie zie plantronics.com.

De Bluetooth-merknaam is eigendom van Bluetooth SIG, Inc. en elk gebruik door Plantronics is onder licentie. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.

Plantronics introduceert BackBeat FIT-familie voor extra motivatie tijdens het sporten

Nieuwe BackBeat FIT-portfolio met draadloze sportproducten is beschermd tegen water en zweet, biedt stabiliteit, unieke draagstijlen en krachtig geluid

Hoofddorp, 24 oktober 2017 – Plantronics (NYSE: PLT), een pionier in audio en draagbare technologie, breidt zijn sportfortfolio uit met de BackBeat FIT-familie, een reeks draadloze sportheadsets die voor elke actieve levensstijl geschikt is. Tot de nieuwe producten behoren de BackBeat FIT 300-headsets, de BackBeat FIT 500-headsets, de BackBeat FIT Training Edition en BackBeat FIT Boost Edition. De laatste twee zijn het resultaat van een exclusieve samenwerking met de PEAR Personal Coach App.

 

“De BackBeat FIT-familie bestaat uit headsets met een verscheidenheid aan stijlen en functies die allemaal zijn ontworpen voor sporters,” zegt Greg Miller, directeur portfolio business management bij Plantronics. “De stabiele en comfortabele BackBeat FIT-headset is geschikt voor elk fitnessniveau – of je nu op zoek bent naar een sportkoptelefoon met on-demand coaching of gewoon iets wilt dat comfortabel zit en stijlvol is om te dragen gedurende de dag.”

 

De BackBeat FIT-familie biedt de premiumfuncties waar de headsets van Plantronics bekend om staan, zoals comfort, stabiliteit, duurzaamheid en geluidskwaliteit. Ze zijn geschikt voor elk fitnessniveau en elke activiteit, van beginnersoefeningen voor yoga tot geavanceerde trainingsprogramma’s voor marathonlopers. Ze zijn beschikbaar in verschillende kleuren en draagstijlen, tegen een betaalbare prijs en bieden een grote keuze om elke atleet te motiveren.

 

Dankzij de nieuwe samenwerking met PEAR Personal Coach App kunnen gebruikers hun training naar een hoger niveau tillen. Ze kunnen profiteren van draadloze vrijheid en ultieme stabiliteit met interactieve, on-demand coaching met de BackBeat FIT Training Edition en BackBeat FIT Boost Edition. Volgens de National Federation of Professional Trainers, kost een ervaren trainer €40 tot €50 per uur[1]. De PEAR Personal Coach App is daarom een ideale aanvulling op de Plantronics BackBeat FIT. Gebruikers worden gemotiveerd om hun training af te ronden, zonder de dure kosten van een trainer. Onder leiding van bekende coaches zoals Olympisch coach Andrew Kastor en zijn vrouw Deena Kastor, winnaar van Olympisch brons en wereldrecordloper; auteur en triatleet coach Matt Dixon, hebben gebruikers onbeperkte toegang tot 12 trainingsprogramma’s en zes maanden toegang tot de gehele PEAR-bibliotheek met workouts met persoonlijke aanwijzigingen om maximale fitnessresultaten te behalen[2].

 

Introductie van de BackBeat FIT-familie

  • BackBeat FIT 300-serie, de draadloze oordopjes behoren tot een van de lichtste ter wereld en zijn zowel geschikt voor alledaags gebruik als tijdens het fitnessen. De oordopjes zitten comfortabel en blokkeren geluid, bijvoorbeeld van de sportschool. De lage frictiekabel, een batterijduur van zes uur en het ontwerp van de oordopjes (waarvoor patent is aangevraagd), maken de BackBeat FIT 300-serie een perfecte match voor zowel actief als alledaags gebruik terwijl het een geweldige luisterervaring biedt.
  • De BackBeat FIT 500-serie is ontwikkeld voor mensen met een actieve levensstijl die op zoek zijn naar draadloze koptelefoon. De koptelefoon biedt een batterijduur van maximaal 18 uur, een overweldigende geluidservaring en bescherming tegen zweet. De oordoppen van traagschuim zijn comfortabel en blokkeren geluid.
  • De BackBeat FIT Training en BackBeat FIT Boost Editions zijn twee nieuwe bundelaanbiedingen waarmee gebruikers zichzelf kunnen uitdagen de beste mogelijke prestaties te leveren. De Training Edition biedt onbeperkt toegang tot 12 geselecteerde PEAR Personal Coach App-workouts en zes maanden toegang tot een lidmaatschap van PEAR+. De Boost Edition omvat alles van de Training Edition plus een IPX5-gewaardeerd waterbestendig oplaadetui dat 10 uur extra luistertijd biedt en is gemaakt van sneldrogend sport mesh-materiaal. Een touch-sensitive batterijmeter geeft de status van de koptelefoon en oplaadetui aan. Beide versies hebben een open-ear tip ontwerp, wat gebruikers helpt zich bewust te maken van hun omgeving als ze buiten trainen.

Prijs en beschikbaarheid

  • De BackBeat FIT 300-headsets zijn vanaf eind oktober voor €99,99 beschikbaar in de vier kleurcombinaties zwart/grijs, donkerblauw/blauw, grijs/lime groen en grijs/koraal.
  • De BackBeat FIT 500-headsets zijn vanaf november in de kleuren blauwgroen (teal) en zwart voor €99,99 euro beschikbaar.
  • De BackBeat FIT Boost Edition is vanaf november beschikbaar in de kleuren zwart en blauw voor €159,99.
  • De BackBeat FIT Training Edition is vanaf 2018 beschikbaar in de kleuren zwart en blauw voor €129,99.

Plantronics bekroonde BackBeat-familie

De BackBeat FIT-familie is de nieuwste aanvulling op het Plantronics BackBeat-portfolio met draadloze stereoproducten. Andere BackBeat stereo bluetooth-koptelefoons zijn de BackBeat 500-headsets – een comfortabele en betaalbare on-ear bluetooth stereo koptelefoon; de BackBeat PRO 2, een draadloze koptelefoon met on-demand active noise cancellation; de BackBeat GO 3, draadloze stereo-oordopjes die heldere, hoge resolutie geluidskwaliteit bieden; de BackBeat SENSE, slimme on-ear draadloze koptelefoons met sensortechnologie; en de BackBeat 100 Series, een hybride nekband draadloze koptelefoon met een ultralicht ontwerp voor alledaags gebruik. Elk product is geschikt om te bellen en om van muziek te genieten. Verdser biedt het de kwaliteit, duurzaamheid, comfort en de beste ervaring die klanten van Plantronics verwachten.

 

Over Plantronics

Plantronics is een audiopionier en een wereldwijde leider in de communicatiebranche. Het bedrijf maakt intelligente en adaptieve oplossingen die voorzien in de belangrijkste behoeften van klanten: het ervaren en faciliteren van eenvoudige en heldere communicatie terwijl ze genieten van afleidingsvrije omgevingen. De oplossingen worden door consumenten en bedrijven wereldwijd gebruikt en zijn uitermate geschikt voor open kantooromgevingen. Plantronics biedt communicatieoplossingen van hoge kwaliteit, waaronder voor unified communications, klantenservice, data-analyse en bluetooth-headsets. Voor meer informatie zie plantronics.com.

 

De Bluetooth-merknaam is eigendom van Bluetooth SIG, Inc. en elk gebruik door Plantronics is onder licentie. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.

 

Over PEAR Sports

PEAR Sports biedt een innovatieve en intuïtieve technologie die gebruikers door elke stap van hun fitnessprogramma helpt. Met meer dan 500 unieke trainingsprogramma’s, waaronder hardlopen, fietsen en krachttraining, kunnen gebruikers realtime, interactieve audio workouts en gepersonaliseerde training krijgen van sommige van ’s werelds meest getalenteerde atleten en fitnessexperts. De interactieve software van PEAR geeft – op basis van biofeedback en data – gebruikers de kracht om slimmer te trainen, ze gemotiveerd te houden en successen te delen. PEAR helpt fitnessliefhebbers sneller betere resultaten te behalen.

Bezoek: www.pearsports.com | @pearsports

 

[1] https://smartasset.com/career/the-economics-of-personal-training

[2] Use of the PEAR Personal Coaching App is subject to PEAR Sports requirements including but not limited to the Terms of Use provided at pearsports.com/terms-of-use

 

Nieuwe Plantronics Voyager 8200 UC bluetooth-headset maakt een einde aan geluidsoverlast en afleiding

Premium stereoheadset met boomless ontwerp vermindert ruis aan beide zijden van de lijn  

Hoofddorp, 29 augustus 2017 – Plantronics (NYSE: PLT), een leverancier van audio en draagbare technologie, kondigt de wereldwijde beschikbaarheid aan van de nieuwe Voyager 8200 UC. Deze bluetooth-headset is een zakelijke stereoheadset met passieve en actieve noise cancellation (ANC) en een boomless ontwerp.

De Voyager 8200 UC is ontworpen voor zakelijke gebruikers die continu bereikbaar moeten zijn en mensen die in een open kantooromgeving werken en afgeleid worden door geluid. Volgens een onderzoek uit 2016 dat is uitgevoerd door Oxford Economics willen medewerkers zich vooral op hun werk kunnen richten zonder onderbrekingen. Bijna 40 procent neemt maatregelen om lawaai te verminderen. Doordat bedrijven blijven kiezen voor open kantooromgevingen en flexibele werkroosters worden oplossingen die kunnen helpen met het verminderen van de bijbehorende geluiden en afleidingen steeds belangrijker.

De headset is voorzien van omni-directionele microfoons met verbeterde digital signal processing, twee niveaus van noise cancelling (passief en actief) en smart sensor-technologie. Dit maakt de Voyager 8200 UC uitermate geschikt voor professionals die altijd en overal willen samenwerken. De geluidskwaliteit en helderheid zorgen namelijk voor een optimale beleving, ongeacht of iemand in een open kantooromgeving deelneemt aan een conference call, naar muziek luistert in de trein of in een drukke koffiebar werkt.

“Voor mobiele professionals is het belangrijk dat zij zich overal kunnen concentreren en tegelijkertijd kunnen samenwerken,” aldus Gavin Sear, Global Product Marketing Manager bij Plantronics. “Voyager 8200 UC is op dit moment een van de meeste ambitieuze oplossingen uit de Voyager-familie en is uitgerust met functies die mobiele professionals nodig hebben om zich beter te kunnen concentreren.”

Hij vervolgt: “De geautoriseerde partners van Plantronics kunnen met dit product hun marktkansen vergroten en klanten voorzien van een product met uitstekende prestaties en een uitzonderlijk design, terwijl tegelijkertijd audio en beheersbaarheid op zakelijk niveau wordt geboden. Ik verwacht dat dit een populair item wordt op de lijst met toegestane apparaten van IT-managers.”

Zowel de Voyager 8200 UC als de onlangs geïntroduceerde Voyager 3200 UC kunnen volledig beheerd worden met Plantronics Manager Pro. Deze optionele SaaS-dienst biedt inzicht in vier analysesuites: asset-, gebruiks-, gespreksanalyse en akoestische analyse. Het nieuwe Radio Link Quality-rapport in de Conversational Analysis-suite voorziet IT-managers van een Quality Impairment Score (QIS) waarmee ze gebruikers kunnen identificeren met de laagste gemiddelde gesprekskwaliteit. Dit is gebaseerd op de bluetooth-radioverbinding tussen de headset en de Plantronics BT600 adapter. Managers kunnen zowel gedetailleerde gespreksoverzichten inzien als de impact beoordelen die de verbinding van de headset op de algehele gesprekskwaliteit heeft.

Functies van de Voyager 8200 UC zijn onder andere:

  • Vier microfoons in de oorschelpen detecteren en versterken de stem van de spreker terwijl twee extra microfoons omgevingsgeluid detecteren en blokkeren. Hierdoor kan men profiteren van kristalheldere geluidskwaliteit.
  • Verbeterde gesproken meldingen kondigen de naam van de beller aan en geven updates over de status van de verbinding, mute en de gesprekstijd.
  • De luistertijd bedraagt maximaal 24 uur (na één oplaadbeurt van de batterij) en een 3,5mm-audiokabel voor gebruik in vliegtuigen.
  • Gecertificeerd voor Microsoft Skype for Business; compatibel met Cisco Jabber en andere softphones.
  • Dankzij bluetooth-technologie kan de Voyager 8200 UC verbonden worden met Windows- en Mac-computers, iOS- en Android-telefoons en -tablets en met IP-telefoons dankzij de Plantronics BT600 USB-audioprocessor.
  • Ondersteunde klasse 1 bluetooth-apparaten hebben een draadloos bereik van maximaal 30 meter.
  • Smart sensor-technologie weet als de headset wordt gedragen en zorgt ervoor dat media wordt gepauzeerd zodra de headset wordt afgezet en hervat het weer zodra de headset weer wordt opgezet.

Plantronics Manager Pro
Met Plantronics Manager Pro kunnen IT-managers op afstand Voyager 8200 UC headsets en andere compatibele Plantronics-headsets in de gehele organisatie monitoren, beheren en onderhouden. Hierdoor kunnen ze gebruikers de best mogelijke spraakervaring garanderen. Daarnaast beheren ze de firmwares, zorgen ze voor de juiste configuraties en gebruiken ze voorspellende analyses om compatibiliteitsproblemen op te sporen voordat ze opgemerkt worden.

Prijs en beschikbaarheid
Voyager 8200 UC is vanaf begin september in het zwart en in het wit beschikbaar via geautoriseerde Plantronics-partners. De headset heeft een adviesprijs van 349 euro.

Over Plantronics
Plantronics is een audiopionier en een wereldwijde leider in de communicatiebranche. Het bedrijf maakt intelligente en adaptieve oplossingen die voorzien in de belangrijkste behoeften van klanten: het ervaren en faciliteren van eenvoudige en heldere communicatie terwijl ze genieten van afleidingsvrije omgevingen. De oplossingen worden door consumenten en bedrijven wereldwijd gebruikt en zijn uitermate geschikt voor open kantooromgevingen. Plantronics biedt communicatieoplossingen van hoge kwaliteit, waaronder voor unified communications, klantenservice, data-analyse en bluetooth-headsets. Voor meer informatie zie plantronics.com.

De Bluetooth-merknaam is eigendom van Bluetooth SIG, Inc. en elk gebruik door Plantronics is onder licentie. Alle andere handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaren.

Review: First impression of Plantronics Manager Pro – administering headsets in the cloud

Techzine reviewed Plantronics Manager Pro https://www.techzine.nl/reviews/111418/eerste-indruk-plantronics-manager-pro-headsets-beheren-cloud.html and below you will find the English translation

Buying a headset is no extravagance, particularly for those of us who need to make a lot of phone calls at work. But when, within a company, lots of employees use headsets, administering them can be a pain. In such a situation, administration from a central location is more than welcome. Plantronics is a long-established brand selling, amongst other things, headsets for business use. No surprise therefore that this company is now tackling the ‘administration issue’, resulting in Plantronics Manager Pro. We were given a demonstration and share our experiences in this article.

Earlier this year, in our story about the Shure Audio Networking day, we stated that audio/video conferencing is slowly but surely becoming an integral part of the IT environment. This leads to challenges in term of administration. A similar sentiment came to the surface in our recent interview with Dennis van Baaren, Country Manager for Logitech.

The downside of administering audio and video equipment is that it takes a lot of time. A solution had to be found. Part of Logitech’s solution is removing as much administration as possible. No administration is needed for products which are practically plug-and-play. With its SystemOn, Shure has created an environment for the central administration of the products.

Plantronics Manager Pro

Just like Shure, Plantronics has chosen central administration, in the shape of its Manager Pro. This is a vast package which can be used in several versions. Important factors, when it comes to deciding which version to choose, are the size of the company (i.e. the number of headsets which need to be administered) and the required functionalities. Six versions have been defined, ranging from 1-250 sets to more than 10,000. Check the Manager Pro price list below. Later in this article we will explain the various components.

Astute readers have probably noticed that, heading the price list, something called Plantronics Manager is mentioned. This can be purchased for a flat fee of € 1,800 per year, excluding VAT, but is much less extensive.

An additional difference between ‘Manager’ and ‘Manager Pro’ is that the basic version of the software runs locally, while the Pro version is hosted on AWS. With this, Plantronics follows a trend in administering hardware within companies. For example, access points are increasingly administered in the cloud. A good example of this is the company Zyxel, whose Nebula environment we discussed extensively earlier this year.

Running Plantronics Manager Pro in the cloud has a number of advantages over using a local environment for administration. First of all, it means less effort for the company, as Plantronics does all the work. In addition, the almost endless scaling opportunities in the cloud offer a lot of options. The entire platform can be made much stronger and expanded continuously, if desired.

Made for the IT administrator

Plantronics Manager Pro enables IT administrators to do their work in various ways. It can be done per user, or simultaneously for a selection of devices which are in use (or all of them). Important for this is the so-called Company Snapshot. This contains, of course, all Plantronics products, but also those by other brands. It can be read by the software, as long as a Vendor ID is included via the USB connection of the devices. For products such as Plantronics’ own Voyager headsets you can also see which type of connection is being used: the included USB Dongle or Bluetooth.

Equally important for the IT administrator is the overview of firmware users. This shows very clearly who needs an update. When an employee reports a problem, it will at least be clear very quickly if an update suffices. Users who haven’t yet done an update can be notified via push messages.

Silent updates are not possible from this environment. They require MSI files. However, administrators can create MSI packages and integrate these in the workflow. This is possible for both PC and Mac. These packages contain a unique installation file with three credentials: token ID, tennant ID and URL. The latter is needed because the service runs on AWS, meaning there are several zones.

Updates not for security but interesting for features

Updates, which are needed for administered products, are not specifically important in terms of security – as is the case with most other products for which updates are released. The updates for the kind of products we are talking about here mainly offer new features, for example the new version of Office 365. Security is less important because this component is part of the codec which is being used. A manufacturer such as Plantronics cannot change this.

Plantronics Hub

Theoretically, becoming a part of the Plantronics Manager Pro cloud environment is very simple. The only thing you need to do is installing the Plantronics Hub. This software immediately sends the aforementioned components (token ID, tennant ID and URL) to the cloud. Following this, the connected products are automatically integrated in the environment. You can also immediately check on which system the software has been installed, with much more detailed information than what the ‘My computer’ section on your pc offers. According to Plantronics, this extra information helps solving problems when they arise. In addition, you can check the devices’ settings and see which services have been connected to them.

Please note that this will only work when you connect the headset to a pc. If connected to a mobile device, the information is not yet available. Plantronics says that this is a work in progress. An app is already available, but it doesn’t yet send this kind of information either.

Producing policies

Plantronics Manager Pro also allows you to produce policies, standard settings which apply to all devices and can be sent to them. For the time being, this is only possible for a group, not for individual users. If the latter is required, you have to create a group for this person. If you want to push the firmware towards users this way, you can set up regular reminders. You can also push updates when the computer is restarted.

Adjusting settings

In general, you can adjust settings in a cloud environment in a similar way to doing this locally in a Plantronics Hub. Think of number recognition, the way led lights on the devices behave, or which softphones have been switched on. If, for example, you only want to allow Skype for Business, then you can program this remotely. It is also possible to lock the headsets’ settings from a distance, stopping employees from changing settings of their own accord.

Obviously, in order for things to work properly, regular contact between Manager Pro in the cloud and the headsets on location is essential. But don’t expect any real-time adjustments. The polling frequency has a minimum of five minutes. This means that you have to wait up to five minutes before adjustments will come into effect – which is quick enough for the kind of adjustments we are talking about here. Actually, you will probably do all this much less frequently. After all, once the headsets are in use, the main thing to do is introducing updates. This can easily to be done at a fixed time, preferably when nobody is in the office.

Made for managers

Plantronics Manager Pro’s extensive possibilities in terms of administering are of course very interesting. They enable administrators to keep products up to date, remotely, and guarantee a similar experience for all users. Plantronics calls this part of the package the Asset Analysis suite. In the pricier range we find Usage Analysis, Conversation Analysis and Acoustic Analysis. These components of the suite are less interesting for IT administrators, but more so for managers who want to know how their employees perform.

Extra information

Reporting is an essential part of Plantronics Manager Pro, for example to know how many devices are connected. It also provides graphics about the devices, and whether they are active or not. This is also possible for softphones. It provides a good overview of what is being used, in combination with the headsets. You can then correlate this to the employees’ output.

Call Summaries provide valuable information about employees’ productivity. If, in a particular month, somebody should have made lots of calls but in actual fact didn’t, this can be followed up. There is a difference here between received and made calls. When policies for dealing with support requests have been changed, and you expect that this will lead to fewer calls to the responsible department, you can check this quickly. As call summaries go back up to twelve months, this should be enough to spot trends.

Furthermore, via so-called Common Actions you can find out how often a device is on mute during calls. This is quite normal during conference calls, but for other kinds of calls this could be a reason to dig a bit deeper. You can also check how often the volume is adjusted. Quick Disconnect shows if somebody ends a conversation, for example during a support call.

Conversation analysis

Conversation Analysis provides information about who says what and when. This enables you to analyse an employee’s actual behaviour during a call, for example for how long he or she talks, or when he or she talks at the same time as the customer does. This is probably not the desired kind of employee behaviour, but at least it provides you with the necessary information for discussing the issue with the employee in question and maybe provide him or her with extra training.

The Acoustic Analysis suite produces reports, based on so-called Acoustic Events which take place during calls, such as switching on PLT Limited to deal with sudden noise peaks (which are counteracted within six milliseconds). All Plantronics headphones have a limitation of 118 dB anyway. Daily Noise Exposure is related to the EU’s Noise at Work directive, which says that exposure should be limited to within 80 and 85 dB.

The main purpose of Acoustic Analysis is reassurance that your company complies with directions regarding employees’ Time Weighted Average Noise Exposure. In other words, this component mainly deals with employees’ well-being. It can also help to check claims from employees who have fallen ill.

In conclusion…

Albeit based on a demo, and not on an extensive test, Plantronics Manager Pro has left a great impression on us. The fact that it runs in the cloud allows for ‘heavier tasks’. After all, the available computing power is practically endless. This, in addition, enables a substantial expansion of the suite’s functionality in the future. And it relieves administrators from maintaining the environment, as Plantronics takes care of this in the cloud as well.

An interesting aspect of Plantronics Manager Pro is that it not only provides a company’s IT administrators with opportunities, but also managers, helping them to direct a group of employees in a better way. A good example of this is analysing actual calls. Data from Plantronics Manager Pro can be useful to manage a sales person, who has not yet reached his or her targets.

For whom?

There is an obvious question mark over how relevant Plantronics Manager Pro’s more advanced functionalities are. The ‘basic package’, containing almost everything an IT administrator needs, will probably suffice for a lot of companies. It deals with all the ‘fuss’ around administering headsets within an organisation perfectly well. Specifically where a large number of devices are being used, administering from a central location can save a lot of time.

If you want to get further than just administering, the other suites could be interesting, with Usage Analysis as the most obvious upgrade. To us, Conversation Analysis seems most interesting if you provide your employees with a lot of training, while Acoustic Analysis becomes relevant if you have to comply with requirements regarding employees’ well-being.

For more information on Plantronics Manager Pro, follow this link.

‘Slimmer werken’-kantoor van Plantronics genomineerd voor JLL Winning Workplace Awards

Hoofddorp, 2 augustus 2017 – Het kantoor van Plantronics, leverancier van audio- en draagbare technologie, is een van de zes kanshebbers op de Winning Workplace Award. Deze prijs wordt door vastgoedadviseur JLL eens in de twee jaar uitgereikt aan het bedrijf dat op de meest vooruitstrevende en innovatieve manier invulling geeft aan de ontwikkelingen op de kantoorgebruikersmarkt.

Met de prijs benadrukt JLL het belang van aantrekkelijke en inspirerende werkplekken, die inspelen op de behoefte aan werkplekken voor specifieke activiteiten. Ook is er aandacht voor werkplekken die een goede werk-privébalans faciliteren en werkplekken die voor een efficiënte tijdsbesteding zorgen. Het thema van de uitreiking dit jaar is ‘Human Experience’. Het draait hierbij om de eindgebruiker en hoe deze gefaciliteerd en gemotiveerd wordt door zijn werkomgeving. Daarbij let JLL op drie aspecten die van invloed zijn op de eindgebruiker: engagement, empowerment en fulfillment.

Het kantoor van Plantronics is ontworpen op basis van de wensen en eisen van medewerkers en laat zien hoe een juiste mix van geluidexpertise, de nieuwste technologie en biophilic design kan leiden tot betere samenwerking, concentratie en productiviteit.

Dit uit zich in een intelligent, akoestisch systeem, revolutionaire geluidsisolatie, en geluid en beeld uit de natuur – in dit geval het geluid van stromend water dat uit de luidsprekers klinkt en een waterval op elke verdieping. Deze elementen zorgen ervoor dat afleiding door spraak en omgevingsgeluid sterk verminderd wordt. Naast akoestische technologie zijn geluidsabsorberende materialen gebruikt voor de meubels, wanden, vloeren en plafonds. De materialen zijn bovendien 100 procent recyclebaar en op een duurzame en milieuvriendelijke manier geproduceerd. Ook het ontwerp is gericht op het beperken van lawaai. De wanden zijn schuin, lopen niet 100 procent parallel aan elkaar en de ramen reiken van de vloer tot aan het plafond.

Open kantoorruimten zijn getransformeerd tot omgevingen waar Plantronics-medewerkers met verschillende werkstijlen comfortabel en effectief kunnen werken zonder de afleidingen die normaliter voorkomen in een open kantoorruimte. Het gebouw is reeds bekroond met de John Connell Soundscape Award, voor de praktische en innovatieve oplossingen die geluidsoverlast op de werkvloer verminderen.

Naast de open ruimten zijn er stilteruimten voor geconcentreerd werken, informele zitjes en vergaderruimten voor samenwerking en overleg, en een muziekruimte en sportschool voor ontspanning. In het gebouw, dat volgens de cradle-to-cradlefilosofie is gebouwd, wordt geleefd en een werknemer verplaatst zich meerdere malen per dag om zo efficiënt mogelijk te kunnen werken.

Verder is in het gehele gebouw aandacht besteed aan het gebruik van duurzame materialen, van zonnepanelen tot de vloerbedekking die gemaakt is van gerecyclede visnetten. De zonnecellen moeten tenminste een kwart van de benodigde energie uit de zon halen en het watersysteem verzamelt, filtert, zuivert en hergebruikt grijs water. Dankzij deze inspanningen maakt het gebouw kans op een Building Research Establishment Environmental Assessment Method (BREEAM) beoordeling op het niveau ‘Excellent’.

De Winning Workplace Award wordt 16 november uitgereikt tijdens het congres Tomorrow@Work. Tot 31 augustus kan gestemd worden op een van de zes genomineerden via de Winning Workplace Award website​.

Over Plantronics

Plantronics is een audiopionier en een wereldwijde leider in de communicatiebranche. Het bedrijf maakt intelligente en adaptieve oplossingen die voorzien in de belangrijkste behoeften van klanten: het ervaren en faciliteren van eenvoudige en heldere communicatie terwijl ze genieten van afleidingsvrije omgevingen. De oplossingen worden door consumenten en bedrijven wereldwijd gebruikt en zijn uitermate geschikt voor open kantooromgevingen. Plantronics biedt communicatieoplossingen van hoge kwaliteit, waaronder voor unified communications, klantenservice, data-analyse en bluetooth-headsets. Voor meer informatie zie plantronics.com.

Kantooromgeving vaak slecht voor concentratie en productiviteit

Driekwart van de Nederlandse werknemers vindt dat hun kantoor is ontworpen voor het oog en afleiding door geluid niet tegengaat

  • 75 procent van de Nederlandse werknemers werkt in een open kantoorruimte, bijna twee derde (61 procent) ervaart middelmatig of veel geluid
  • 40 procent ondervindt een negatieve invloed op de productiviteit door geluid van collega’s
  • Het nieuwe Plantronics-kantoor in Hoofddorp is ontworpen om afleiding op de werkvloer tegen te gaan en samenwerking te bevorderen

Hoofddorp, 12 april 2017 — Plantronics (NYSE:PLT) presenteert de resultaten van een onderzoek in Nederland naar de effecten van de werkomgeving op werknemers. In het onderzoek, dat in maart 2017 werd uitgevoerd door No Ties B.V., werd 525 werknemers gevraagd naar hun wensen. Het blijkt dat er een grote discrepantie bestaat tussen wat werknemers willen en wat ze krijgen. Bedrijven lijken bij het ontwerpen van kantoren vooral kosten te willen besparen en nemen weinig tot geen maatregelen om geluidshinder te verminderen. Dit is opvallend omdat veel werknemers hinderlijke geluiden ervaren tijdens hun werkdag. Uit eerder onderzoek van Opinion Matters bleek al dat dit negatieve gevolgen heeft voor hun productiviteit en welzijn. [1].

Open kantoorruimten

Uit het onderzoek van No Ties komt naar voren dat driekwart van de respondenten in een open kantoorruimte werkt en dat 61 procent middelmatig tot veel geluid op de werkvloer ervaart. Ruim een kwart (27 procent) geeft aan dat werken in een minder open ruimte leidt tot betere werkprestaties. Andere factoren die de werkprestaties verbeteren: een kantoor met aparte ruimten voor verschillende activiteiten (33 procent), een eigen kamer (29 procent), meer thuiswerkmogelijkheden (24 procent), lagere geluidniveaus (21 procent) en betere geluidisolatie (20 procent).

Vooral in gebouwen die voor een groot gedeelte bestaan uit beton en glas en die niet zijn voorzien van een goede geluidisolatie blijkt de productiviteit van het personeel af te nemen. Dat geldt voor 67 procent van de respondenten. Die werken in een gebouw met een middelmatige tot slechte akoestiek.

Gebouwen zijn voor het oog ontworpen niet voor het oor

De Randstad en in het zuiden van het land zijn de twee regio’s waar de meeste gebouwen staan met een mooi uiterlijk maar een slechte akoestiek. In de Randstad geeft 71 procent aan dat het gebouw waar men werkt voor het oog en niet voor het oor is ontworpen en in het zuiden is dat 73 procent van de deelnemers. In het noorden van het land is dat slechts 45 procent en dat is ruim 20 procentpunt onder het landelijk gemiddelde van 67 procent.

Kantoorontwerp

Bijna de helft (49 procent) van de respondenten denkt dat het besparen van kosten de belangrijkste reden was bij het ontwerpen van de kantoorruimten waar ze werken. Als tweede drijfveer wordt het stimuleren van interacties tussen medewerkers (39 procent) genoemd en als derde reden de mogelijkheid om vaak en effectief met collega’s te kunnen samenwerken (35 procent). Slechts 13 procent denkt dat het minimaliseren van lawaai in het kantoor de prioriteit was bij het ontwerpen en niet meer dan 7 procent denkt dat het buitensluiten van omgevingslawaai het hoofdcriterium was. Ook wordt volgens de respondenten niet voldoende aandacht besteed aan de productiviteit (23 procent), tevredenheid (18 procent) en privacy (10 procent).

Dit is opmerkelijk omdat zij aangeven dat de mogelijkheid om zich te kunnen concentreren en zonder onderbrekingen te kunnen werken de belangrijkste vereiste is voor een werkomgeving. Op nummer twee staat de aanwezigheid van natuurlijk licht, gevolgd door de beschikking hebben over ruimten om effectief met collega’s samen te werken.

Productiviteit

Geluidoverlast door collega’s staat bovenaan als factor die de meest negatieve invloed heeft op de productiviteit (40 procent). Ook de locatie van de werkplekken lijkt mee te spelen bij geluidhinder. Bijna een kwart (24 procent) geeft aan dat zijn bureau in een lawaaiige omgeving staat, zoals naast een koffiehoek, ingang of wc. Gemis aan aparte ruimten voor verschillende soorten activiteiten (zoals die concentratie vergen, samenwerking, communicatie of dienen ter ontspanning) is voor 16 procent een minpunt en een slechte akoestiek in het kantoor voor 15 procent.

Bij afwezigheid van enige vorm van afleiding zou 56 procent zich beter kunnen concentreren, 44 procent zou zijn productiviteit verbeteren en 35 procent zou minder fouten maken. Ruim een kwart (26 procent) geeft aan in dat geval minder stress te ervaren en 19 procent zou minder vermoeid zijn. Om zich beter te kunnen concentreren en zich af te sluiten van afleidingen, zet 15 procent een headset op. Nog eens 30 procent gebruikt een headset om naar muziek te luisteren en om productief te zijn.

ABC van akoestiek

“De resultaten van dit onderzoek bevestigen onze vermoedens”, aldus Frank Timmermans, country manager Benelux & Nordics bij Plantronics. “Dagelijks houden we ons bezig met het creëren van goede geluidservaringen om zo mensen slimmer en productiever te laten werken. Omdat we weten hoe belangrijk geluid in een werkomgeving is, hebben we een geheel nieuw kantoor ontworpen op basis van de behoeften van onze werknemers. Dit betekent dat geluid wordt geabsorbeerd, geblokkeerd en verhuld door de gebruikte materialen, slimme technologieën en natuurlijke elementen, zoals watervallen. Op elke verdieping zijn verschillende ruimten gecreëerd om samen te werken, te communiceren, om zich te concentreren of te ontspannen. Dit maakt ons kantoor, dat nu al is bekroond met de John Connell Soundscape Award, een plek om slimmer en productiever te werken.”

Over Plantronics

Plantronics is een wereldwijde marktleider in audiocommunicatie voor zowel zakelijk als privégebruik Het bedrijf maakt innovatieve producten waarmee mensen eenvoudiger kunnen communiceren. Van Unified Communications, bluetooth-headsets tot gaming-producten, Plantronics biedt ongeëvenaarde kwaliteit, een ideale ervaring en uitzonderlijke service. De Plantronics-producten werden oorspronkelijk ontworpen voor de commerciële luchtvaart en worden nu gebruikt door elk bedrijf in de Fortune 100 evenals door luchtverkeersleiders, in alarmcentrales en door consumenten over de hele wereld. Kijk voor meer informatie op: http://www.plantronics.com.

Plantronics is een handelsmerk van Plantronics, Inc. gedeponeerd in de VS en andere landen. Het Bluetooth® woordmerk en logo’s zijn geregistreerde handelsmerken van Bluetooth SIG, Inc. en elk gebruik door Plantronics is onder licentie. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaren. 

 

Plantronics opent nieuw ‘slimmer werken’ kantoor in Hoofddorp

Hoofddorp, 6 april 2017 – Plantronics (NYSE:PLT), leider in audiocommunicatie, heeft zijn nieuwe kantoor in Hoofddorp officieel geopend. Het kantoor is ontworpen om te laten zien hoe de juiste mix van geluidexpertise, de nieuwste technologie en biophilic design kan leiden tot betere samenwerking, concentratie en productiviteit.

In het nieuwe kantoor, gelegen op het innovatieve Park 20|20, kunnen werknemers met verschillende werkstijlen zonder de afleidingen werken die normaliter voorkomen in een open kantoorruimte. Er worden zowel beelden als geluiden uit de natuur gebruikt om lawaai te beheersen. Het resultaat is een symfonie van geluidslagen. Hierdoor kunnen meerdere activiteiten tegelijkertijd plaatsvinden met minimale verstoring, inclusief een kort overleg in de gang, spontane brainstormsessies, videoconferenties, concentratiemomenten en zelfs het testen van producten.

Medewerkers van Plantronics hebben nu de flexibiliteit om overal te kunnen werken met minimale afleidingen en optimale privacy. Daarnaast fungeert het kantoorgebouw als een laboratorium voor de moderne werkomgeving, waar Plantronics zijn nieuwe oplossingen kan testen en verbeteren.

Open kantoor van de toekomst ontwerpen

Als pionier in audio-innovatie ontwerpt Plantronics al meer dan 50 jaar oplossingen die mensen helpen eenvoudiger te communiceren, en uitdagingen als lawaai en afleiding op de werkplek aan te pakken. Het nieuwe kantoor in Nederland is het nieuwste en meest geavanceerde voorbeeld van zijn visie op slimmer werken. Deze moedigt werknemers aan om van elke locatie een comfortabele werkplek te maken, en gebruikt innovatie om de efficiëntie te verbeteren.

De strategie om slimmer te werken is gebaseerd op drie elementen:

MensenRecent onderzoek van Oxford Economics[i] toont aan dat 64 procent van de werknemers van mening is dat het blokkeren van afleiding hun productiviteit verbetert. Een onderzoek[ii] door architectenbureau Gensler onthult dat innovatieve bedrijven vijf keer zoveel kans hebben om over zowel individuele als collectieve werkruimten te beschikken. Om werknemers te helpen geconcentreerd te werken, is de keuze voor het ontwerp en de materialen gebaseerd op het inzicht in de manier waarop mensen werken en het belang van fysieke ruimten. Het bedrijf baseerde zich ook op een uitgebreid eigen onderzoek naar de veranderende behoeften van werknemers en knelpunten met communicatietechnologie.

Ruimten – Plantronics koos Park 20|20 en werkte nauw samen met het architectenbureau William McDonough + Partners, N30 en Gensler voor het ontwerpen van de kantoorruimten. Hierbij lag de focus op het verhogen van de productiviteit en het bevorderen van privacy, terwijl werknemers, partners en klanten tegelijk geïnspireerd en betrokken raken.

Naast de privéruimten zijn er ruimten om samen te werken. Akoestische technologie en zorgvuldig gekozen materialen en oppervlakten die geluid absorberen en afstoten, minimaliseren storende geluiden en zorgen ervoor dat medewerkers zo effectief mogelijk op elke plek in het gebouw kunnen werken. Elementen die op de natuur zijn gebaseerd, zijn de indoor watervallen en de ramen van de vloer tot het plafond, die voor de aanwezigheid van natuurlijk licht en geluid zorgen.

Expo

Plantronics werkte met Gensler samen aan een exporuimte waar de innovaties van het bedrijf in actie te zien zijn. Zo toont een interactieve geluidstafel bijvoorbeeld de impact van geluid op het dagelijkse leven van mensen. En in de geluidskamer kunnen bezoekers leren hoe Plantronics de impact van geluidsniveaus analyseert voor het ontwerpen van headsets.

Cradle-to-cradle

Het gebouw en het gehele Park 20|20 zijn gebouwd volgens de “cradle-to-cradlefilosofie”. Dit betekent dat het gebouw gedemonteerd kan worden. De gebruikte materialen zijn 100 procent recyclebaar en zijn op een duurzame en milieuvriendelijke manier geproduceerd en verwerkt.

In het gehele gebouw is aandacht besteed aan het behoud van natuurlijke middelen, van zonnepanelen tot de vloerbedekking, die is gemaakt van gerecyclede visnetten. De zonnecellen halen tenminste een kwart van de benodigde energie uit de zon en het watersysteem verzamelt, filtert, zuivert en hergebruikt grijs water. Dankzij deze inspanningen maakt het gebouw kans op een Building Research Establishment Environmental Assessment Method (BREEAM) rating op het niveau ‘Excellent’.

Technologie – Het gebouw maakt optimaal gebruik van Plantronics-technologie, van actief geluidsbeheer tot headsets waarmee medewerkers makkelijker en comfortabeler kunnen werken. De drie watervallen in het kantoor werken samen met het geluidsbeheersysteem om de akoestiek actief te beïnvloeden. De watervallen fungeren als aanvullend visueel hulpmiddel op het geluid van een kabbelende beekje dat uit de luidsprekers te horen is.

Dit natuurlijke, rustgevende geluid is de afgelopen jaren in detail door Plantronics onderzocht en getest. Het blijkt de invloed van achtergrondgeluiden in open kantoorruimten te kunnen verminderen. Het biophilic design bevordert verder niet alleen de privacy van werknemers, maar speelt ook in op de aangeboren verbondenheid van de mens met de natuur.

“Plantronics heeft zijn jarenlange kennis en ervaring, evenals diverse onderzoeken, ingezet om enkele van de meest uitdagende communicatie- en geluidsproblemen op te lossen. Sinds 2012 besteden we nog meer tijd aan een ‘slimmer werken’ benadering en creëerden een holistische strategie die mensen helpt om productiever, tevredener en meer betrokken te zijn,” aldus Joe Burton, president en chief executive officer van Plantronics. “Het ontwerp van dit kantoor gaat over het creëren van een omgeving waar onze medewerkers zich prettig voelen. Daarnaast is het een kans om onze visie voor de moderne werkplek te realiseren.”

“Dit gebouw geeft onze werknemers in deze regio een competitief voordeel en stelt ons in staat onze diensten en oplossingen te demonstreren die we klanten en partners in Europa en Afrika kunnen bieden,” aldus Paul Clark, managing director Europa en Afrika bij Plantronics.

“Bij het ontwerp van de exporuimte was ons doel om het verhaal van Plantronics te integreren met hun technologische innovaties om uiteindelijk een mooie en innovatieve reis door de ruimte te creëren”, aldus Milena Jovovic, design director bij Gensler. “De benadering van Gensler om ruimten te ontwerpen waarin de mens centraal staat, komt terug in dit project. Dankzij ons thougt leadership in meerdere ontwerpdisciplines konden we een holistische en fascinerende ervaring creëren die overeenkomt met het algemene ontwerp van het gebouw.”

 

Plantronics BackBeat 500-serie koptelefoon maakt draadloos de nieuwe standaard met tot 18 uur diep, rijk geluid

Veelzijdige bluetoothkoptelefoon brengt je muziek tot leven en biedt je de vrijheid om de hele dag comfortabel te luisteren

 

Hoofddorp, 22 maart 2017 –  Plantronics, pionier in audio- en draagbare technologie, kondigt vandaag de algemene beschikbaarheid aan van de nieuwe BackBeat 500[1]-serie. De bluetooth-stereokoptelefoon voorziet in hoge kwaliteit audio, heeft een lichtgewicht ontwerp en biedt tot 18 uur luister- en spreektijd met een enkele lading. Met een prijs van 99,99 euro, helpt de BackBeat 500-serie bij de transitie naar draadloos luisteren, zonder dat de gebruiker concessies hoeft te doen op het gebied van kwaliteit, comfort en betaalbaarheid.
“Je eerste koptelefoon is iets bijzonders – het is een verlenging van je stijl en een trouwe compagnon die zorgt voor de soundtrack van jouw leven. Vandaag de dag zijn er meer en meer consumenten die ervoor kiezen om de kabel voor het eerst vaarwel te zeggen. Maar ze zijn niet bereid om daarbij compromissen te sluiten”, zegt Greg Miller, director of Portfolio Business Management bij Plantronics. “De BackBeat 500 is je perfecte eerste draadloze koptelefoon, met de langste luistertijd in zijn prijscategorie, en hij biedt daarnaast een premium design en de hoge kwaliteit audio waar Plantronics om bekend staat.”
Of je nu naar de volgende les aan het racen bent of in een volle koffiezaak zit, de BackBeat 500-serie brengt muziek in je leven zonder je ook maar enigszins op te houden. De koptelefoon heeft 40mm-drivers en een bass tube-design voor een diep, rijk geluid. Comfortabele traagschuim oorkussens helpen het geluid te isoleren, terwijl knoppen op het oor eenvoudig toegang bieden tot telefoongesprekken en muziek. Via de breedbandmicrofoon neem je gesprekken aan en via je koptelefoon heb je direct toegang tot Siri, Google Now of Cortana.
Verder heeft de BackBeat 500 de volgende features en voordelen:
·        Streamen tot 10 meter met compatibele smartphones en tablets met een bluetooth 4.1- verbinding.
·        De oorschelpen kunnen roteren, zodat de headset plat kan liggen bij beperkte opslagruimte in een tas of rugzak.
·        De 3,5 mm brede jack- en analoge kabel zijn inbegrepen en kunnen worden ingeplugd als back-up, zodat je luisterervaring nooit onderbroken wordt.
·        De koptelefoon kan automatisch verbinding leggen met tot twee apparaten tegelijk, en koppelen met in totaal acht apparaten.
·        De bluetooth-set-up om je apparaat te koppelen werkt snel en eenvoudig.
 
Prijzen en beschikbaarheid
De BackBeat 500-serie is op Plantronics.com beschikbaar in drie kleuren – wit, grijs en donkergrijs –voor 99,99 euro. Additionele beschikbaarheid bij geautoriseerde Plantronics-retailers volgt binnenkort. Voor meer informatie kun je terecht op www.plantronics.com.
De gelauwerde Plantronics BackBeat-Familie
BackBeat 500 is de nieuwst telg in de Plantronics BackBeat-familie van draadloze stereoproducten. Andere BackBeat stereo-bluetooth-koptelefoons zijn de BackBeat PRO 2, de bekroonde draadloze koptelefoon met on-demand actieve ruisonderdrukking; de BackBeat FIT, een waterdichte[2] en zweetbestendige sportkoptelefoon die met zijn veilige en stabiele pasvorm voldoet aan de IP57-rating, ongeacht het activiteitsniveau; de BackBeat GO 3, draadloze stereo-oordopjes die zo ontworpen zijn dat ze levendige, hoge resolutie audiokwaliteit leveren; de BackBeat SENSE, een slimme on-ear draadloze koptelefoon met sensortechnologie, en de BackBeat 100-serie, hybride draadloze koptelefoons met nekband, waarvan het ultralichte design de hele dag voor een prettige pasvorm zorgt. Elk BackBeat-product biedt de mogelijkheid om zowel te bellen als van muziek te genieten met een kwaliteit die gebruikers van Plantronics gewend zijn.
Over Plantronics
Plantronics is een wereldwijde leider in audiocommunicatie voor zakelijk gebruik en consumenten. Ze pionieren al vijftig jaar met trends in audiotechnologie en creëren innovatieve producten waarmee mensen eenvoudiger kunnen communiceren. Van Unified Communications, bluetooth- headsets tot gaming-producten, Plantronics biedt ongeëvenaarde kwaliteit, een ideale ervaring en uitzonderlijke service. De Plantronics-producten werden oorspronkelijk ontworpen voor de commerciële luchtvaart en worden nu gebruikt door elk bedrijf in de Fortune 100tm evenals door luchtverkeersleiders, alarmnummers en consumenten over de hele wereld. Kijk voor meer informatie op: http://www.plantronics.com.
BackBeat, DeepSleep en Plantronics zijn handelsmerken van Plantronics, Inc. geregistreerd in de V.S. en andere landen. Het Bluetooth-woordmerk en de logo’s zijn geregistreerde handelsmerken van Bluetooth SIG, Inc. en elk gebruik door Plantronics, Inc. is onder licentie. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaren. 
[1] BackBeat 500-Serie is inclusief de BackBeat 505 en BackBeat 500, afhankelijk van de regionale markt en de channel waarbinnen de producten worden verkocht.
[2] Waterproof in water tot één meter diep gedurende 30 minuten (IP57). Bluetooth-technologie maakt onder water echter geen verbinding. Plantronics.com/waterproof.

Plantronics BackBeat PRO 2 wint prestigieuze iF Design Award

Hoofddorp, 13 maart 2017 – Plantronics (NYSE: PLT), een pionier in audio- en draagbare technologie, kondigt vandaag aan dat de jury van het International Forum Design (iF) de Plantronics BackBeat PRO 2 draadloze hoofdtelefoon heeft uitgeroepen tot winnaar van de prestigieuze 2017 Product Design award in de categorie audio. Het is dankzij deze uitreiking het 10e opeenvolgende jaar dat Plantronics een prijs voor excellent design ontvangt van de iF International Forum Design Gmbh- organisatie. Eerder winnaars uit de Plantronics BackBeat-familie van draadloze stereoproducten waren de BackBeat SENSEBackBeat FIT en BackBeat PRO.
 
De iF Design Awards zijn in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een internationaal erkend keurmerk voor excellent design. De internationale jury van dit jaar beoordeelde 5.500 inzendingen uit 59 landen om te bepalen wie de felbegeerde onderscheiding zou ontvangen. De producten zijn onder andere beoordeeld op innovatie, functionaliteit, kwaliteit van ontwerp, materiaal, ergonomie en milieuvriendelijkheid.
 
“Bij Plantronics zijn we trots op de kwaliteit, het onderzoek en de testen die gepaard gaan met het ontwerpen van onze audio-oplossingen om mensen de best mogelijke ervaringen te kunnen bieden. Dat is de kern van ons merk, en het drijft ons in alles wat we doen”, vertelt Darrin Caddes, vice president of corporate design van Plantronics. “Met de BackBeat PRO 2 wilden we een premium headset creëren die een nieuw niveau van audiokwaliteit, comfort en design biedt. Zo willen we nog meer consumenten aanmoedigen om de draad door te knippen en hun audio-ervaring draadloos te maken. Daarom zijn we enorm trots op de tiende onderscheiding van het International Forum Design, die we ditmaal voor de BackBeat PRO 2 hebben gewonnen, aangezien deze prijs de hoogste mogelijke waardering in onze branche is.”
 
BackBeat PRO 2
Dankzij een luisterervaring van hoge kwaliteit kun je met de BackBeat PRO 2 op ieder moment aan een lawaaierige omgeving ontsnappen. Met de direct in te schakelen active noise cancellation(ANC) kun je achtergrondgeluiden tot een minimum wegfilteren wanneer je behoefte hebt aan concentratie op het werk, of onderweg. Wil je de omgevingsgeluiden of gesprekken wel horen, dan schakel je eenvoudig over naar de open-luistermodus zonder de hoofdtelefoon af te hoeven zetten.
 
Met klasse 1 Bluetooth® levert de BackBeat PRO 2 een indrukwekkende overbrugging van 100 meter, mits verbonden met een klasse 1 Bluetooth-apparaat: het hoogst haalbare in draadloze vrijheid. Plantronics smart power management-technologie levert tot 24 uur continue luistertijd met één keer volledig opladen, tot 21 dagen standby-tijd, en tot zes maanden DeepSleep hibernationwanneer de headset onbedoeld is aangelaten.
 
Andere stereo-bluetooth-hoofdtelefoons in de BackBeat-familie:
·       De BackBeat FIT, een waterproof[1] en zweetbestendige draadloze sporthoofdtelefoon met IP57 rating, die een uniek, op veiligheid gericht ontwerp met een stabiele pasvorm biedt, ongeacht het niveau van de sportactiviteit.
·       De BackBeat GO 3, draadloze stereo-oordopjes die vanaf de tekentafel zijn ontworpen om levendige, hoge resolutie audio te leveren.
·       De BackBeat SENSE, een slimme on-ear draadloze hoofdtelefoon met sensortechnologie.
·       De BackBeat 100, een hybride draadloze nekband-hoofdtelefoon met een ultralicht ontwerp voor eenvoudig gebruik de hele dag door.
 
Elk BackBeat-product biedt de mogelijkheid om zowel te bellen als van muziek te genieten met een kwaliteit die gebruikers van Plantronics gewend zijn.
 
Over de iF Design Awards
Gedurende de afgelopen zestig jaar is de iF DESIGN AWARD erkend als een kwaliteits-scheidsrechter voor exceptioneel ontwerp. Het iF-label staat wereldwijd bekend om zijn uitstekende design service, en de iF Design Award is een van de belangrijkste designprijzen ter wereld. Inzendingen worden bekroond in de volgende disciplines: Product, Verpakking, Communicatie en Service Design, Architectuur en Interieur Architectuur, en Professionele Concepten. Alle prijswinnaars worden zowel opgenomen in de iF WORLD DESIGN GUIDE als in de iF design app, en worden tentoongesteld op de iF design tentoonstelling Hamburg.
 
Over Plantronics
Plantronics is een wereldwijde leider in audiocommunicatie voor zakelijk gebruik en consumenten. Ze pionieren al vijftig jaar met trends in audiotechnologie en creëren innovatieve producten waarmee mensen eenvoudiger kunnen communiceren. Van unified communications, bluetooth headsets tot gaming-producten, Plantronics biedt ongeëvenaarde kwaliteit, een ideale ervaring en uitzonderlijke service. De Plantronics-producten werden oorspronkelijk ontworpen voor de commerciële luchtvaart en worden nu gebruikt door elk bedrijf in de Fortune 100tm evenals door luchtverkeersleiders, alarmnummers en consumenten over de hele wereld. Kijk voor meer informatie op: http://www.plantronics.com.
 
BackBeat, DeepSleep en Plantronics zijn handelsmerken van Plantronics, Inc. geregistreerd in de V.S. en andere landen. Het Bluetooth woordmerk en de logo’s zijn geregistreerde handelsmerken van Bluetooth SIG, Inc. en elk gebruik door Plantronics, Inc. is onder licentie. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaren. 
 
[1] Waterproof in vers water tot één meter diep gedurende 30 minuten (IP57). Bluetooth® technologie maakt onder water echter geen verbinding. Plantronics.com/waterproof.
 
###

Plantronics MDA100 QD helpt bedrijven bij transitie van vaste naar softphone gebaseerde telefonie

Hoofddorp, 26 oktober 2016 – Plantronics (NYSE: PLT), een marktleider in audiocommunicatie, kondigt vandaag de MDA100 QD aan. Deze schakelaar is ontworpen om communicatie-uitdagingen op te lossen die samenhangen met de transitie van vaste telefoons naar softphone-gebaseerde telefonie en Unified Communicatie. De MDA100 QD richt zich specifiek op omgevingen waarin veel getelefoneerd wordt, zoals klantenservicecentra. De intuïtieve schakelaar is eenvoudig in gebruik en stelt klantenservicemedewerkers in staat audio van verschillende bronnen te beheren zonder van headset te hoeven wisselen. Hierdoor kunnen ze zich richten op het bieden van optimale dienstverlening.

MDA100 QD“Veel klantenservicecentra en andere omgevingen waarin veel gebeld wordt, zetten de stap naar softphone-gebaseerde spraaksystemen om te profiteren van meer kostenbesparingen, schaalbaarheid, procesautomatisering en efficiëntie. Tegelijkertijd moeten gedurende deze transitie traditionele vaste telefoon end points beheerd worden,” aldus Robert Manassero, Enterprise Product Marketing Manager bij Plantronics. “De Plantronics MDA100 QD schakelaar betekent minder gedoe voor organisaties die midden in deze softphone-evolutie zitten. Daarnaast hoeven klantenservicemedewerkers een training minder hoeven volgen.”

Klantenservicemedewerkers kunnen dankzij de MDA100 QD zowel verbonden worden met een vaste telefoon als softphone end points. Daarnaast wordt rekening gehouden met reeds gedane investeringen in Plantronics-headsets. MDA100 QD werkt met quick-disconnect (QD) gebaseerde headsets, waaronder de EncorePro-, SupraPlus- en Entera-families.

De belangrijkste productkenmerken zijn:

  • Intuïtief ontwerp met een toegankelijke schakelaar zodat het gespreksbeheer van gesprekken via de vaste telefoon en de softphone vergemakkelijkt wordt.
  • Plug-and-play compatibiliteit met bijna alle vaste telefoons, softphones, pc’s en Macs
  • Grote mute-knop met visuele indicator
  • Configuratieschakelaar biedt compatibiliteit met meer dan 800 vaste telefoons
  • Drie meter lange kabel zorgt ervoor dat gebruikers vrij kunnen bewegen
  • Het slipvaste basisstation zorgt ervoor dat het apparaat op zijn plek blijft staan

Plantronics MDA100 QD is compatibel met Plantronics Manager Pro, een softwareabonnement voor het beheren van audiocommuniatieapparaten. IT- en klantenservicemanagers kunnen gemakkelijk de inventaris van Plantronics MDA100 QD-apparaten bijhouden.

Prijs en beschikbaarheid

Plantronics MDA100 QD is in oktober beschikbaar via geautoriseerde Plantronics-resellers. De adviesprijs is 64,99 euro.

Over Plantronics

Plantronics is een wereldwijde leider in audiocommunicatie voor zakelijk gebruik en consumenten. Ze pionieren al vijftig jaar met trends in audiotechnologie en creëren innovatieve producten waarmee mensen eenvoudiger kunnen communiceren. Van unified communications, bluetooth headsets tot gaming-producten, Plantronics biedt ongeëvenaarde kwaliteit, een ideale ervaring en uitzonderlijke service. De Plantronics-producten werden acoorspronkelijk ontworpen voor de commerciële luchtvaart en worden nu gebruikt door elk bedrijf in de Fortune 100 evenals door luchtverkeersleiders, alarmnummers en consumenten over de hele wereld. Kijk voor meer informatie op: www.plantronics.com.

EncorePro, Entera, Plantronics en SupraPlus zijn handelsmerken vanPlantronics, Inc. geregistreerd in de US en andere landen, en MDA100 QD en Plantronics Manager Pro zijn handelsmerken van Plantronics, Inc. Het Bluetooth-handelsmerk is eigendom van Bluetooth SIG, Inc. en elk gebruik door Plantronics, Inc. staat onder licentie. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve eigenaren.