Mensen tonen veerkracht, er wordt nagedacht hoe het binnenkort anders moet en ideeën worden uitgewerkt om straks zo snel als mogelijk weer in business te zijn. Of behoort jouw bedrijf bij ‘de gelukkigen’ en wordt er nog meer dan anders online doorgewerkt? Een ding is zeker, het klantcontact is voor iedereen veranderd en ondernemers zijn met een ware renaissance bezig van hun bedrijfsvoering. Maar hoe word jij dan de koploper van de nieuwe anderhalve-meter-samenleving?

Klantcommunicatie is crucialer dan ooit

Hoe jouw bedrijf gaat samenwerken in deze nieuwe samenleving, is iets dat klanten allereerst moeten begrijpen. Daar is veel communicatie voor nodig, omdat een eenmalig bericht hierover niet zal beklijven. Er zijn bijvoorbeeld technologiebedrijven die prioriteit geven aan het organiseren van online vragenuurtjes om de relatie tussen de accountmanager en de klant te behouden. Daarnaast organiseren zij webinars als alternatief voor geplande evenementen. Dat zijn al meerdere boodschappen aan dezelfde doelgroep. Als je in staat bent om te communiceren op welke manier je klanten meeneemt in hun verdere ontwikkeling, dan is de eerste belangrijke stap gezet om klanten te behouden. Maar je zal ook nieuwe leads willen genereren en nieuwe business willen doen.

Publiciteit is nodig om een grote doelgroep te bereiken

De strandtenten in Scheveningen bieden een zee aan ruimte en zeggen klaar te zijn om te gaan serveren op anderhalve meter. Dat heeft een groot gedeelte van de Nederlandse bevolking recent op het NOS Journaal kunnen zien, maar er wordt ook veelvuldig over gecommuniceerd in andere media, bijvoorbeeld in dit artikel. Ook de veel besproken corona-app zal aan een breed publiek uitgelegd en getoond moeten gaan worden. Dit zijn slechts twee voorbeelden om te benadrukken dat je koploper kunt worden met jouw hernieuwde idee als op grote schaal de publiciteit gezocht wordt. De strandtenthouder die in beeld verscheen zal ongetwijfeld meer klandizie krijgen.

Duidelijke en opvallende content

Bedrijven zullen zich de komende periode moeten herpositioneren. De uitdaging daarbij is dat ook klanten zich opnieuw aan het uitvinden zijn. Je bent in feite allebei met iets bezig waar je nog geen ervaring mee hebt. Dat betekent dat er lang niet altijd aandacht is voor jouw nieuwe manier van zakendoen. Tenzij je in staat bent iets unieks te doen en opvallend te zijn. Dat kan met aansprekende content, in de vorm van infographics, video’s, podcasts, casestudies, whitepapers, e-books, aantrekkelijke artikelen en goede pr-campagnes.

Zullen we samen meters maken?

Het is nu het moment om kenbaar te maken hoe jouw bedrijf succesvol gaat zijn in de anderhalve-meter-samenleving. Zoals altijd geldt dat je daarbij iets unieks moet hebben om mee op te vallen. Jouw idee en nieuwe manier van werken brengen we graag bij een breed publiek onder de aandacht, omdat we toegang tot de kanalen hebben die dit mogelijk maken.

Neem hier contact met ons op als je koploper wilt zijn en impact wilt maken.

Doen!