DDMA

DDMA, (Data Driven Marketing Association) is de brancheorganisatie voor data-driven marketing met 275 leden variërend van War Child tot Heineken, van Relay42 tot Vodafone. DDMA adviseert haar leden over privacy en wetgeving en informeert ze over trends en ontwikkelingen op het gebied van data, marketing en business. DDMA is ook actief in Brussel en Den Haag. Sinds medio 2015 doet Lubbers De Jong de PR-werkzaamheden voor de brancheorganisatie.

Doelstelling

Onze samenwerking is gericht op het vergroten van de naamsbekendheid en de zichtbaarheid van DDMA via brede media en vakmedia. Het doel is daarbij om de brancheorganisatie neer te zetten als onafhankelijke autoriteit in de datagedreven wereld. Dit helpt DDMA bij het uitvoeren van haar taak – het vertegenwoordigen van de data-driven marketingsector – en bij het werven van nieuwe leden.

Aanpak

Om bovenstaande doelstelling te bereiken, focussen we ons continu op het thema data-driven marketing vanuit verschillende invalshoeken, zoals privacywetgeving, ethiek, consumentenvertrouwen en economische kansen. Met onderzoeken, visieverhalen en door in te spelen op de actualiteit brengen we de standpunten van DDMA via persberichten en interviews naar voren.

Resultaat

De basis van elke succesvolle aanpak is een goede, directe samenwerking met de klant. Dat geldt ook voor DDMA. Via regelmatige meetings en continue uitwisseling van actualiteiten vertalen we de expertise binnen de brancheorganisatie naar verhalen rondom bovengenoemde thema’s. Verhalen waarin zowel media als de uiteindelijke doelgroep – marketeers en CMO’s – interesse in hebben.

Wilt u weten wat we voor u kunnen doen?

Wat doen wij voor deze klant

  • Content-creatie

  • Public Relations

  • Themabenadering

  • Contentmarketing