COOLProfs

COOLProfs is specialist in het bouwen van bedrijfskritische informatiesystemen op maat. Het bedrijf onderscheidt zich door zijn aanpak, waarin de menselijke factor van IT centraal staat en waarbij in nauwe samenwerking met de klant het gewenste resultaat wordt gerealiseerd. COOLProfs koos voor Lubbers De Jong voor diensten op het gebied van PR en content marketing.

Doelstelling

Naast de traditionele pr-doelstelling om IT-dienstverlener COOLProfs op een goede manier in de media te krijgen om zo de naamsbekendheid te vergroten, zetten we gericht in op content marketing.  Dit betekent dat we met relevante informatie, via owned media in direct contact proberen te komen met klanten en prospects, zonder dat we hen iets opdringen.

AanpakiStock_000040644216_Small

Aan de basis van de content marketing- en pr-strategie ligt een campagnedenken waarin we een bepaald thema, zoals online retail of agile ontwikkeling, over drie à vier maanden gebruiken in alle uitingen. De thema’s sluiten aan bij de informatiebehoefte van de doelgroep en worden bepaald in een redactiemeeting met sales, de marketingafdeling en inhoudelijke experts van COOLProfs.

Deliverables

Een campagne bestaat doorgaans uit een event zoals een CIO-ontbijt of round table voor en met de doelgroep, een mailingcampagne met een whitepaper, artikel of klantreferentie waarop wordt nagebeld, een persbericht op basis van onderzoek, meerdere blogs op externe media en eigen kanalen als de website en een nieuwsbrief, een videoblog of videoreferentie en social media-uitingen.

Resultaat

De kracht van onze aanpak is goede, inhoudelijke content, een geïntegreerde aanpak van sales, marketing en pr en de inzet van meerdere kanalen en middelen. Dankzij deze structurele aanpak komen de salesmensen van COOLProfs gemakkelijker in contact met de doelgroep en kunnen zij een gesprek voeren op basis van inhoud wat door klanten en prospects als prettig wordt ervaren.

Wilt u weten wat we voor u kunnen doen?

Eric ten Harkel

“Lubbers De Jong helpt ons bedrijf verder qua naamsbekendheid en bij het in contact komen met toekomstige klanten.”

Eric ten HarkelAlgemeen Directeur COOLProfs

Wat doen wij voor deze klant

  • Content-creatie

  • Public Relations

  • Themabenadering

  • Contentmarketing