Grootste zorgen over security van de public cloud

De beveiliging van de cloud baart zorgen, zo blijkt uit een peiling onder bezoekers van de World Hosting Days, uitgevoerd door Interxion en Amsio.

SCHIPHOL-RIJK, 3 april 2017 – Ieder jaar komt de cloud services- en internet infrastructuur -sector bijeen in Rust op de World Hosting Days, de grootste beurs van Europa voor deze branche. Met meer dan 120 presentaties, 200 exposanten en meer dan 6500 aanwezigen biedt de beurs inzicht in de laatste stand van zaken van de sector. Interxion (NYSE:INXN), Europees leverancier van carrier en cloud-neutrale datacenterdiensten peilt jaarlijks in samenwerking met managed- en cloudserviceprovider Amsio de aanwezigen. De meest opvallende resultaten:

Security als kopzorg
De grootste zorg bij de public cloud is de beveiliging, zo gaf een absolute meerderheid van 64 procent aan. Ook compliancy (25%) en het ontbreken van lokale ondersteuning (21%) vallen in de top drie van grootste zorgen over de public cloud. De mate waarin de publieke cloud aanpasbaar is  (16%) en de variabele kosten (13%) van de public cloud werden ook genoemd als zorgelijk, net als het ontbreken van maatoplossingen (13%).

Binnen de landsgrenzen
Zekerheid dat data zich binnen de landsgrenzen bevindt is voor een meerderheid van 59 procent van de ondervraagden belangrijk. Dit valt te verklaren door bijvoorbeeld de Brexit en Privacy Shield: bedrijven willen er zeker van zijn dat ze voldoen aan Europese wetgeving om hun klanten te kunnen bedienen.

Hostingsector
Een meerderheid van 24 procent van de ondervraagden ziet schaalbaarheid als het grootste verschil tussen de diensten van een lokale hostingprovider en de public cloud. Dat verklaart wellicht waarom 81 procent denkt dat de meeste hosting providers over drie jaar managed services gaan aanbieden op de public cloud. 76 procent van de ondervraagden ziet in de markt een consolidatie onder managed service providers, vergelijkbaar met de consolidatie die zich voltrekt bij shared hosting providers.

Datacenterselectie
De bezoekers werd ook gevraagd waar ze op letten bij het kiezen van een datacenter. Connectiviteit werd door 84 procent aangemerkt als bovengemiddeld belangrijk. Ook klantenservice is voor 74 procent van bovengemiddeld belang, evenals fysieke beveiliging voor 61 procent van de ondervraagden.

Profiel respondenten
De grootste groep, dertig procent van de respondenten, komt uit Duitsland. Ook Nederland is goed vertegenwoordigd met 24 procent. Tien procent van de respondenten is Amerikaans. Bijna de helft van de respondenten werkt bij een organisatie met meer dan 50 werknemers. De respondenten werken voornamelijk als Hosting Service provider (31%), Independent Software Vendor (23%) of Hardware provider (12%).

Over Interxion:
Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 45 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 600 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 9 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

Over Amsio:
Amsio biedt sinds ruim 15 jaar een breed scala aan managed- en cloud services voor het bedrijfsleven. Met meerdere gecertificeerde datacenters en eigen IP netwerk is Amsio uniek gepositioneerd om goede beheerde infrastructuur- en hybride cloud oplossingen te leveren. Amsio is ISO 9001, ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd en werkt met partners voor partijen als KLM, Heineken en TNT Post. Kijk voor meer informatie op www.amsio.com.

Interxion acquireert datacenter activiteiten van Vancis

 Amsterdam, 27 februari 2017 – Interxion Holding NV (NYSE: INXN), (“Interxion”), een toonaangevende Europese leverancier van carrier en cloud-neutrale datacenterdiensten, kondigt vandaag aan dat het de datacenter activiteiten heeft overgenomen van Vancis Holding BV, een vooraanstaande, onafhankelijke Nederlandse leverancier van colocatie, cloud en managed services opererend vanuit Amsterdam Science Park.

Het overgenomen datacenter ligt in het connectiviteitshart van Amsterdam, aangezien het de locatie is waar de Amsterdam Internet Exchange initieel werd opgericht. Daardoor is er een diverse community van connectivitietsproviders aanwezig.. Het overgenomen datacenter geeft toegang tot meer dan 100 carriers en Internet Service Providers (ISP’s) en verdubbelt het bestaande aantal carriers bij Interxion in Amsterdam. Klanten op zowel de campussen van Interxion Schiphol en Science Park hebben nu op een eenvoudige manier toegang tot de robuuste connectiviteitsopties van beide locaties, waaronder alle internationale top carriers, meer dan 40 ISP’s, alle grote internet exchanges en ’s werelds vooraanstaande cloud-platformen.

“Wereldwijd opererende bedrijven hebben vandaag de dag behoefte aan connectiviteit en een verscheidenheid aan cloud-platformen om te kunnen voldoen aan de dynamische vereisten van hun klanten en om waarde te creëren,” stelt David Ruberg, Chief Executive Officer van Interxion. “Interxion Science Park slaat een brug tussen onze campussen en de Amsterdamse connectiviteits-hub en verhoogt onze waarde propositie door het verdubbelen van onze carrier- en ISP-dichtheid in een van de belangrijkste connectiviteitsmarkten in Europa. Door het verbeteren van het aantal connectiviteits-, en cloud-opties die beschikbaar zijn in onze datacenters, hebben onze klanten meer mogelijkheden om waarde te creëren.”

De overgenomen faciliteit, die vanaf heden “Interxion Science Park” genoemd wordt, is een essentiële connectiviteits-hub voor klanten die Nederland en West Europa bedienen. Om en nabij driekwart van de 1800m2 aan serverruimte is benut, en er is in totaal 2.5 MW aan stroom voor klanten beschikbaar. Daarnaast heeft Interxion de mogelijkheid om de capaciteit op het huidige Science Park datacenter verder uit te breiden.

Vancis C&MS BV zal eigenaar blijven van zijn Cloud en Managed Services activiteiten en is een strategische samenwerking aangegaan met Interxion om de colocatie dienstverlening aan zijn klanten te kunnen blijven aanbieden.

Over Interxion
Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 45 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 600 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 7 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

Over Vancis C&MS BV
Vancis C&MS is een vooraanstaand en onafhankelijk geïntegreerd cloud & managed services bedrijf, met een brede klantenbase in Nederland en een sterke positie in het onderwijs, de gezondheidszorg en onderzoek sectoren. Met meer dan 100 werknemers biedt Vancis C&MS geïntegreerde high-availability mission-critical hosting- en managed services oplossingen op basis van flexibele en schaalbare hosting infrastructuur en levert het end-to-end klantoplossingen gebaseerd op diepgaande sectorkennis. Meer informatie kunt u vinden op www.vancis.nl.

Forward-looking statements 

This communication contains forward-looking statements that involve risks and uncertainties. There can be no assurance that such statements will prove to be accurate and actual results and future events could differ materially from those anticipated in such forward-looking statements. Factors that could cause actual results and future events to differ materially from Interxion’s expectations include, but are not limited to, the ability to integrate the acquisition, the difficulty of reducing operating expenses in the short term, the inability to utilise the capacity of newly planned data centres and data centre expansions, significant competition, the cost and supply of electrical power, data centre industry over-capacity, performance under service level agreements, certain other risks detailed herein and other risks described from time to time in Interxion’s filings with the United States Securities and Exchange Commission (the “SEC”).

Interxion does not assume any obligation to update the forward-looking information contained in this report.

Piet Sjoukes wordt nieuwe Director Sales & Marketing Interxion Nederland


Interxion
, een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale datacenterdiensten, heeft Piet Sjoukes (48) aangesteld als Director Sales & Marketing om verdere groei in Nederland te realiseren.

 Sjoukes heeft meer dan 20 jaar management- en saleservaring in de IT-sector. Hij werkte eerder onder andere bij Akamai, Ericsson, Dutchview en Capgemini. Hij heeft in het verleden veel met Interxion gewerkt en is met zijn brede achtergrond de ideale persoon om de sales- en marketingactiviteiten van Interxion tijdens de huidige groeifase te leiden. “Het is ontzettend interessant om voor een dynamisch bedrijf als Interxion te gaan werken,” vertelt Sjoukes. “De branche is de afgelopen jaren snel geprofessionaliseerd door de toegenomen afhankelijkheid van netwerk IT. Ook de rol van Interxion is sterk aan veranderen. Waren we vroeger vooral een plek om data op te slaan, tegenwoordig zijn onze datacenters meer connectiviteitscenters waar bedrijven hun eigen infrastructuur koppelen aan publieke en private clouds en verbinding met hun leveranciers en klanten maken.“

Connectiviteit
Er liggen voor Interxion volop kansen op de Nederlandse markt. “Meer en meer bedrijven hebben of overwegen een hybride IT-infrastructuur,” stelt Sjoukes. “Een deel van die infrastructuur beheren ze zelf om zo te kunnen voldoen aan Europese privacywetgeving en securitymaatregelen te kunnen afdwingen en garanderen. Anderzijds willen ze gebruik maken van IT-leveranciers als Amazon en Microsoft die schaalbare clouddiensten aanbieden. Voor Interxion liggen daar kansen. Wij faciliteren de plek waar beide werelden samenkomen en met elkaar kunnen connecteren op basis van de best mogelijke verbindingen.”

Digitale mainport
Ook internationaal liggen er groeimogelijkheden door de internationale aantrekkingskracht van Nederland. “De digitale mainport-functie die Nederland heeft is uniek in Europa. We hebben de beste verbindingen, hoogopgeleid personeel, lage energiekosten en de beste datacenterfaciliteiten. AMS-IX is bovendien een van de grootste internetknooppunt ter wereld. Vrijwel alle grote internationaal opererende bedrijven die zaken willen doen in Europa kijken naar datacenters uit de Amsterdam-regio voor het plaatsen van hun infrastructuur,” aldus Sjoukes. 

##

 

Over Interxion
Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 41 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 600 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 7 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

Interxion neemt ervaren B2B Marketing Officer Suzanne Kuijer aan

Amsterdam, 15 december 2016Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van carrier- en cloud-neutrale colocatie datacenterdiensten, heeft het marketingteam versterkt met Suzanne Kuijer.

In haar functie zal Kuijer verantwoordelijk worden voor het verder vergroten van de naamsbekendheid van Interxion, het ontwikkelen van creatieve digitale marketingcampagnes en het versterken van de band tussen de verschillende doelgroepen met uiteindelijke leadgeneratie als gevolg. Daarmee zal Kuijer bijdragen aan de groei van Interxion in Nederland.

Ervaren Marketeer
Kuijer brengt een schat aan relevante ervaring mee als voormalig Business Development Marketing Director van Havas Media Group in Madrid. De jaren daar voorafgaand heeft ze haar sporen verdiend in de IT wereld op het EMEA hoofdkantoor van hostingaanbieder Rackspace in Londen, in verschillende marketingmanagement-functies, verantwoordelijk voor zowel de internationale markten  en acquisitie-, als brand-marketing. Daarvoor was ze PR & B2C Marketing Manager bij het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen in Londen en heeft ze een marketingfunctie bekleed bij Duyvis. Kuijer studeerde Marketing (Bachelor of Science) en Sociologie (Master of Science) aan de VU Amsterdam.

Over haar nieuwe functie vertelt Kuijer: “Ik heb er enorm veel zin in. Datacenters staan aan de basis van de manier waarop de digitalisering van bedrijven plaatsvindt. De digitale economie is een steeds omvangrijker onderdeel van de wereldeconomie, en Nederland loopt voorop. Om onderdeel uit te maken van een bedrijf in het hart van die digitale economie en bij te dragen aan de groei, is erg leuk. Die bijdrage zal gestoeld zijn op een behoorlijke internationale IT- en marketingervaring. Ik heb nu al plannen voor een aantal campagnes waarvan ik weet dat ze gaan werken!”

Over interxion
Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 42 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 600 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 7 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

###

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met

Interxion Nederland
Willemijn Kevenaar
Telefoon: 06 118 75 828
E-mail: willemijnk@interxion.com
Twitter: @Interxion_NL

Rubicon Project selecteert Interxion als enige datacenter provider in Europa

Amsterdam, 27 oktober 2016Interxion Holding NV (NYSE: INXN), een toonaangevende leverancier van carrier en cloud-neutrale colocatie datacenterdiensten in Europa, kondigt vandaag aan dat het door Rubicon Project (NYSE: RUBI) is geselecteerd als exclusieve datacenter provider voor de Europese markt. Rubicon Project runt een van de grootste advertentie marktplaatsen ter wereld.

Rubicon Project koos in 2014 al voor Interxion in Frankfurt om vanuit daar een tweede platform te leveren voor distaster recovery in Europa en redundantie te garanderen voor zijn klanten. Het succes van dit initiële partnerschap, en met name Interxion’s begrip van Rubicon Project’s unieke business behoeften, heeft Rubicon Project doen besluiten zijn volledige Europese productie infrastructuur naar Interxion’s Amsterdam datacenter campus te verhuizen.

Met dit nieuwe partnership zal Interxion Rubicon Project’s Advertising Automation Cloud gaan hosten. Dit brengt merken, content creators, en applicatie ontwikkelaars bij elkaar om zaken te doen middels Rubicon Project’s advertising technologie. Als één van de grootste cloud en big data computing systemen ter wereld, maakt Rubicon Project gebruik van meer dan 50.000 algoritmes en analyseert het miljarden datapunten in real time, voor naar schatting 1 miljard klanten wereldwijd, die 12 triljoen biedingen per maand vertegenwoordigen, en 300 data gedreven beslissingen per transactie in milliseconden.

“Aangezien we sinds 2014 met Rubicon Project hebben gewerkt, zijn we vertrouwd met de uitdagingen waarvoor de complete advertising sector in Europa staat. Gedurende de bestaande samenwerking zijn we onder de indruk geraakt van Rubicon Project’s continue innovatie, snelheid van verandering en enorme toewijding richting hun klanten,” aldus Bryan Hill, Director of Marketing & Business Development, Digital Media, Interxion. “Naast het continueren van de bestaande colocatie diensten voor disaster recovery inspanningen, zijn we als exclusieve datacenter provider voor het hosten van Rubicon Project’s Europese infrastructuur in staat Rubicon Projects te helpen in haar missie de nummer één advertentiemarktplaats voor kopers en verkopers in Europa te worden.

Interxion heeft bewezen een diep geworteld begrip te hebben van Rubicon Project’s business behoeften, waar Rubicon Project vooroplopende merken, content creators en applicatie developers in staat stelt triljoenen advertentieverzoeken per maand te verwerken. Met een continue, maar onvoorspelbaar groeiende advertising industrie in Europa, levert Interxion de diensten en capaciteit die vereist zijn om Rubicon Project’s platform in staat te stellen mee te groeien met zijn Europese klanten.

“Ons doel is het realiseren van een wereldwijde cloud die kan groeien met de snelheid van de meest veeleisende advertentiemarkten van de wereld,” aldus Rubicon Project’s CTO, Neal Richter. “Interxion heeft aangetoond dat ze de behendigheid, flexibiliteit, connectiviteit en kwaliteit kunnen leveren die wij nodig hebben om de groeiende behoeften van onze klanten in Europa te bedienen”.

Interxion’s Amsterdam datacenter campus functioneert als een perfecte toegangspoort tot Europa voor bedrijven als Rubicon Project die op zoek zijn om hun aanwezigheid uit te bouwen – zowel op het continent als lokaal. Bedrijven als Rubicon Project kunnen profiteren van de betrouwbare, veilige en flexibele Europese datacenter infrastructuur, en low-latency connectiviteit tot Europese sleutelmarkten via een diverse community van 45 carriers en directe toegang tot drie internet exchanges.

– EINDE –

Over Interxion

Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 42 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 600 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 7 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

Interxion biedt in nog meer Europese landen toegang tot Microsoft ExpressRoute

Schiphol-Rijk, 16 juni 2016 – Interxion, een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale datacenterdiensten, maakt bekend dat het zijn Cloud Connect-dienst uitbreidt in nog eens vier Europese landen. Na Interxion’s datacenter campussen in Amsterdam, Frankfurt en Londen, is het Cloud Connect-platform nu ook beschikbaar in de datacenters in Parijs, Stockholm, Kopenhagen en Brussel. Met Cloud Connect kunnen eenvoudig private verbindingen tot stand worden gebracht met onder meer Microsoft ExpressRoute.

Wanneer organisaties ertoe overgaan steeds meer applicaties in de cloud onder te brengen, kunnen ze te maken krijgen met uitdagingen op het gebied van compliance, performance en betrouwbaarheid. Uitdagingen die grotendeels zijn toe te schrijven aan het feit dat de verschillende omgevingen die samen de hybride oplossing vormen, doorgaans via het reguliere internet met elkaar worden verbonden. Met ExpressRoute daarentegen kunnen organisaties private netwerkverbindingen tot stand brengen met de suite aan Microsoft Azure cloud-diensten. Dankzij deze private verbindingen kunnen ze betere en meer voorspelbare netwerkprestaties realiseren, met SLA’s waarin de beschikbaarheid wordt gegarandeerd.

Interxion verbindt bedrijven met Microsoft ExpressRoute via zijn Cloud Connect-platform. Cloud Connect biedt private, high-performance en kosteneffectieve connectiviteit voor enterprises en IT-dienstverleners met de cloud-omgevingen van hun keuze. Het platform stelt managed service providers in staat om uitvoering te geven aan de hybride IT-strategie van hun klanten en optimale prestaties te realiseren voor hun applicaties.

‘Het overgrote deel van de organisaties maakt vandaag de dag al gebruik van de voordelen die cloud computing biedt. Steeds meer organisaties zetten hierbij in op het hybride model. De uitbreiding van onze Cloud Connect-dienst betekent dat onze klanten die colocatiediensten afnemen in Duitsland, België of de Nordics nu ook private toegang met voorspelbare performance hebben tot hun publieke cloud-infrastructuur’, zegt Interxion’s Strategy en Marketing Director Vincent in ‘t Veld. ‘Voor managed service providers die hun diensten aanbieden vanuit onze datacenters, betekent dit dat ze hun enterprise klanten schaalbare en high-performance hybride oplossingen kunnen bieden.’

 ###

Over Interxion

Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 42 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 600 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 7 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

Over Microsoft Express Route

ExpressRoute maakt private verbindingen mogelijk tussen Azure datacenters en on-premise infrastructuren of in een colocatie omgeving. ExpressRoute verbindingen gaan niet over het reguliere internet, in plaats daarvan bieden ze meer betrouwbare en snellere verbindingen met lagere latencies, en een hogere veiligheid dan een typische internetverbinding.

Cegal breidt uit naar datacenter van Interxion

Uitbreiding in Europa en dichter bij klanten dankzij Point of Presence in datacenter van Interxion

Schiphol-Rijk, 8 juni 2016 – Interxion, een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale datacenterdiensten, maakt bekend dat Cegal als onderdeel van zijn Europese uitbreidingsstrategie een Point of Presence (PoP) zal installeren in een datacenter op Interxion’s Schiphol campus. Cegal is een leidende aanbieder van IT- en geowetenschappelijke oplossingen voor de olie- en gasindustrie

Met de overeenkomst voegt Interxion wederom een hoogwaardig technologiebedrijf toe aan de lange lijst van tech-bedrijven die reeds colocatiediensten afnemen in de datacenters van Interxion op de Schiphol campus nabij Amsterdam. Cegal is een innovatieve aanbieder van IT- en geowetenschappelijke oplossingen voor de wereldwijde olie- en gasindustrie. Het bedrijf heeft de laatste paar jaar een enorme groei doorgemaakt, met name op het gebied van IT- en softwareoplossingen die klanten helpen hun resources efficiënter in te zetten. Eén van Cegal’s oplossingen is GeoCloud, een concept dat high performance IT-systemen en maatwerk softwareoplossingen omvat voor geavanceerde geowetenschappelijke toepassingen en bedrijfskritische onshore operaties. GeoCloud is een volwaardig cloud-gebaseerde IT-oplossing voor geofysische workflows en back-office applicaties, gebaseerd op best practices en gebouwd op marktleidende producten en frameworks.

Eén van de redenen waarom Cegal voor Interxion heeft gekozen is dat ze willen uitbreiden naar en binnen Europa en dichter bij hun klanten willen zijn. Asbjørn Tonstad, Cloud Portfolio Manager bij Cegal zegt: ‘Onze keuze om datacenterdiensten bij Interxion af te nemen is een strategische beslissing geweest, ingegeven door onze uitbreidingsplannen voor Europa. Wij hebben voor Interxion gekozen omdat zij dé betrouwbare aanbieder zijn van carrier- en cloud-neutrale datacenters.’ Het Interxion-datacenter is Cegal’s eerste colocatie datacenter en tevens diens eerste datacenter buiten Noorwegen. “Met bedrijven en markten die voortdurend aan veranderingen onderhevig zijn, is het cruciaal om industriespecifieke oplossingen te bieden die aansluiten bij de behoeften van klanten, met de hoogst mogelijke betrouwbaarheid en de beste prestaties, en om dicht bij onze klanten te zijn. Samen met Interxion kunnen we dit realiseren voor onze klanten op het Europese vasteland’, aldus Tonstad.

Michael van den Assem, Managing Director van Interxion Nederland: ‘We zijn verheugd dat Cegal voor ons datacenter heeft gekozen om zijn uitbreidingsplannen voor Europa te ondersteunen. Met onze technische expertise en onze kennis van lokale markten zullen we ze bijstaan om zich op een goede manier te profileren in voor hen nieuwe markten. Ik ben ervan overtuigd dat ze hierbij zullen profiteren van onze betrouwbare en flexibele datacenterdiensten.’

###

Over Cegal

Cegal is een aanbieder van geowetenschappelijke- en IT-oplossingen voor de wereldwijde olie- en gasindustrie. Het bedrijf is opgericht in 2000 en heeft 310 medewerkers in kantoren in Stavanger (hoofdkantoor), Oslo, Houston, Londen, Aberdeen, Calgary en Dubai. Cegal heeft een uitgebreid product- en dienstenportfolio en omvat onder meer IT outsourcing, cloud-diensten en softwareoplossingen. In 2014 bedroeg de omzet MNOK 557, wat een groei betekende van 25 procent vergeleken met het jaar ervoor. Voor meer informatie gaat u naar www.cegal.com

Over Interxion

Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 42 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 600 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 7 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

 

Branche-overschrijdende zorgen over dataprivacy en online veiligheid

Een grote meerderheid van de middelgrote en grote financiële instellingen, overheidsorganisaties en IT-bedrijven maakt zich zorgen over een datalek of cyberaanval. Dit blijkt uit een inventarisatie naar dataprivacy en online veiligheid, gehouden onder IT-beslissers en uitgevoerd door Interxion, een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale datacenterdiensten.

Niet alleen bij consumenten, maar ook bij bedrijven staat dataprivacy hoog op de agenda. Met de in opkomst zijnde veranderingen op het gebied van dataprivacy-wetgeving en de toenemende verplaatsing van gegevens naar de cloud in het achterhoofd, heeft Interxion een rondgang gemaakt bij een aantal IT-beslissers van een grote verscheidenheid aan bedrijven en organisaties.

Van de ondervraagde personen zegt 98 procent naar hun mening enigszins of grotendeels op de hoogte te zijn van de meest actuele dataprivacy-wet- en regelgeving.

De grootste uitdaging op het gebied van beveiliging ligt volgens bijna de helft van de respondenten (47%) bij het groeiend aantal verbonden devices (het Internet of Things) en de enorme hoeveelheid data die dit oplevert.

Ook zijn de respondenten gevraagd hoe groot ze de kans inschatten dat hun organisatie in de nabije toekomst door een datalek of cyberaanval wordt getroffen. Maar liefst 69 procent acht de kans hierop groot of heel groot.

De ondervraagden zijn verdeeld over de keuze voor de locatie van hun bedrijfs- en klantgegevens. Eén op de tien geeft aan te kiezen voor een onafhankelijk datacenter, 15 procent kiest voor een private cloud, en 18 procent voor een publieke. Het populairst is een eigen datacenter, met 28 procent van de ondervraagden. Een even grote groep maakt gebruik van een combinatie van de voorgaande opties, het zogenaamde hybride model. Het overige percentiel geeft aan niet te weten waar de gegevens van hun klanten staan.

Voor de keuze van een geschikt datacenter weegt voor 65 procent van de ondervraagden mee of dit datacenter zich in Nederland bevindt.

Baanbrekende technologie voor het automatisch vaststellen van diabetische retinopathie nu beschikbaar in Nederland

Databeveiliging verzekerd dankzij Point-of-Presence in een Interxion-datacenter

Schiphol-Rijk, 26 april 2016 – Interxion, een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale datacenterdiensten, kondigt aan dat IDx een Point-of-Presence (PoP) heeft geïnstalleerd in een Interxion-datacenter op de Schiphol campus. IDx is een Amerikaanse start-up die een nieuwe generatie van medisch diagnostische oplossingen biedt die bijdragen aan een hogere kwaliteit en meer efficiëntie in de gezondheidszorg.

Doordat IDx datacentercapaciteit afneemt bij Interxion, is IDx’s oplossing voor het automatisch vaststellen van diabetische retinopathie en diabetisch afhankelijke macula oedeem vanaf nu beschikbaar in Nederland en is de privacy van patiënten gewaarborgd volgens de standaarden van de Data Protection Directive. IDx-DR software is in een tijdsbestek van tien jaar ontwikkeld door een team van ‘s werelds meest vooraanstaande netvliesexperts. De oplossing maakt het mogelijk om zeer nauwkeurig diabetische retinopathie vast te stellen, één van de meest voorkomende oorzaken van blindheid. IDx-DR werkt door standaard fundusfoto’s door een serie van geavanceerde fotofilters te halen die verschillende symptomen van de ziekte aan het licht brengen. De metingen worden bij elkaar opgeteld en vergeleken met de index the International Classification for Diabetic Retinopathy, waarna de in IDx-DR ingebouwde algoritmes voor een klinisch bewezen efficiënte en nauwkeurige opsporing van de ziekte leiden. IDx-DR biedt tevens directe en eenvoudige integratie voor een beter zorgproces.

Eén van de redenen waarom IDx voor Interxion heeft gekozen, is dat de aanbieder van colocatie-datacenterdiensten verregaand gecertificeerd is als het gaat om databeveiliging. Eric Talmage, Vice President Product Development and Marketing bij IDx: ‘Voor een bedrijf dat op dagelijkse basis met grote hoeveelheden patiënteninformatie werkt, is databeveiliging essentieel. Daarnaast hebben de ligging van de datacenters van Interxion in de nabijheid van Schiphol, de rol die Interxion vervult als digitale mainport naar Europa, en de gunstige prijsstelling meegewogen in het beslissingsproces.’

 

Michael van den Assem, Algemeen Directeur van Interxion Nederland: ‘Wij zijn trots dat we een bedrijf dat zulke baanbrekende technologie biedt kunnen ondersteunen bij het verwerven van een positie in de Nederlandse en Europese gezondheidszorg. IDx’s werk wordt alom geprezen in spraakmakende onderzoeken die zijn gepubliceerd in enkele van de best aangeschreven vaktijdschriften ter wereld. Duizenden mensen zullen dankzij IDx profiteren van een nauwkeuriger en efficiënter ziektedetectieproces.’

 

Over Interxion

Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 41 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 600 connectiviteitsproviders, 21 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 7 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

 

Over IDx

IDx is een geavanceerd medisch technologiebedrijf dat het menselijk oog beschouwd als middel om de huidige en toekomstige gezondheidstoestand te analyseren. IDx heeft zich gecommitteerd om de kwaliteit, beschikbaarheid en betaalbaarheid van de gezondheidszorg te verbeteren door het automatiseren van medische diagnostisering en behandeling.Met IDx-DR, voor het automatisch vaststellen van diabetische retinopathie, in eerstelijns zorg, is IDx leider in het ontwikkelen van automatische analyse-oplossingen van medische afbeeldingen. Nieuwe ontwikkelingen hebben betrekking op algortimes voor het vaststellen van macula oedeem, glaucoom, de ziekte van Azheimer, hart- en vaatziektes en beroertes.

Transparantie over dataprivacy leidt tot meer vertrouwen

Schiphol-Rijk, 13 april 2016 – Nederlanders hechten groot belang aan dataprivacy en hun online veiligheid. Tegelijkertijd maken bijna drie op de vier mensen zich zorgen of bedrijven hun data wel goed genoeg beschermen en of ze deze niet doorverkopen aan derde partijen. Dit blijkt uit onderzoek uitgevoerd door Peil.nl in opdracht van Interxion, een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale datacenterdiensten onder ruim 500 Nederlanders. ‘Bedrijven zouden transparanter moeten zijn om dit wantrouwen bij hun klanten weg te nemen’, zegt Michael van den Assem, Algemeen Directeur van Interxion Nederland.

Uit het onderzoek komt naar voren dat Nederlanders vier maal zoveel belang hechten aan hun privacy dan aan het delen van persoonlijke zaken via social media en het ontvangen van gepersonaliseerde aanbiedingen. Tegelijkertijd maakt 69 procent van de Nederlanders zich zorgen tot ernstig zorgen of hun gegevens wel veilig zijn en of hun dataprivacy afdoende wordt gewaarborgd door bedrijven. Bij een bijna even groot percentage (65%) bestaat de vrees dat bedrijven persoonlijke gegevens doorverkopen aan derde partijen.

De zorgen van mensen lijken voor een belangrijk deel voort te komen uit onwetendheid (79%) over wat bedrijven en organisaties wel en niet met hun persoonlijke gegevens mogen doen en daadwerkelijk doen. Ook geeft 45 procent van de ondervraagden aan dat ze niet weten of dezelfde wet- en regelgeving geldt voor data die bij een Nederlandse dan wel buitenlandse cloud service provider wordt opgeslagen, terwijl ook nog eens 10 procent er ten onrechte ervan uitgaat dat in beide gevallen dezelfde wet- en regelgeving van toepassing is.

Naar aanleiding van de onderzoeksresultaten stelt Van den Assem dat bedrijven er goed aan om na te denken over dit soort kwesties: ‘Gelet op het belang dat mensen aan de privacy en bescherming van hun data toekennen, in combinatie met de beperkte kennis en het wantrouwen op dit gebied, zouden bedrijven er goed aan doen om duidelijk en transparant te zijn over de wijze waarop zij de algemene wet- en regelgeving hebben doorvertaald naar hun privacybeleid. Als ze daarbij ook nog achtergrondinformatie geven, bijvoorbeeld dat ze gekozen hebben voor een Nederlandse of Europese aanbieder vanwege de Amerikaanse Freedom Act, dan hebben ze daarmee een belangrijke enabler voor vertrouwen in handen.’