LDJ Case
De kloof dichten
Humanoids
Uitdaging
De vraag naar developers en designers is groot. Tegelijkertijd is er een levensgroot gat tussen wat er op studies geleerd wordt en wat er in de praktijk gevraagd wordt. Door eigen, hoogopgeleide, mensen op te leiden tackelt Humanoids dit probleem. Alleen zoeken opdrachtgevers vaak naar mensen met meer werkervaring. Hoe neem je hun twijfels weg?
STRATEGIE EN INZICHT
Positioneer Humanoids door middel van content en pr als aantrekkelijke keuze voor bedrijven voor wie tech van levensbelang is, maar waar het niet de kern van het bedrijf vormt.
Om tot een ronde communicatiestrategie te komen hebben we in meerdere sessies met Humanoids hun bedrijfsvisie ontleed. Daarnaast hebben we de concurrenten, de markt en eigen kanalen geanalyseerd.
Op basis van onze observaties hebben we het Humanoids manifest en message house geschreven. Hiermee is de fundering van de strategie gelegd. Uiteindelijk is er een strategie geformuleerd die een mooie mix is van paid, earned, owned en social content, waarin we de kracht van Humanoids benadrukken en bewijslast leveren voor het vernieuwende businessmodel van Humanoids.
De resultaten
Na afronding van de communicatiestrategie zijn we aan de slag gegaan met Humanoids op retainerbasis. In de eerste maanden heeft dat geresulteerd in verschillende media-optredens en een positionering op een nieuw onderwerp (de toegankelijkheid van websites en apps). Dit heeft onder meer geleid tot een mediaoptreden van Robbin Habermehl bij BNR Nieuwsradio om te spreken over de grote vraag naar IT-ontwikkelaars. Luister de podcast hier: