Kunstenaar sluit zichzelf twee weken op om alles in huis te ordenen

De Amsterdamse kunstenaar Bart Eysink Smeets sluit zichzelf twee weken op in zijn eigen huis. Gedurende 14 dagen zal hij zijn spullen op alle mogelijke wijze ordenen, om zo de kunst van het organiseren in kaart te brengen. Het project wordt mogelijk gemaakt door softwarebedrijf Bynder. Het bedrijf wil zo aantonen dat creativiteit en orde in de praktijk heel goed samengaan.

Twee weken vast in zijn eigen huis
Voor het project sluit kunstenaar Bart Eysink Smeets zich twee weken op in zijn eigen huis. “Ik heb genoeg boodschappen gedaan voor een maand, dus dat moet goed komen,” aldus Eysink Smeets, bekend van projecten als ‘Finding myself in India’ en ‘30×30 cm‘. “Met 14 dagen is er genoeg tijd om echt de diepte in te gaan met de mogelijkheden van mijn omgeving. Hopelijk lukt het me om alledaagse voorwerpen in kunstobjecten te veranderen. Je kan gewone spullen op eindeloos veel manieren organiseren. Ik geloof echt dat daar een bepaalde schoonheid in te vinden is.”

Creativiteit en orde gaan goed samen
Bynder steunt het project om aan te tonen dat creativiteit en orde goed samen kunnen gaan. “Met Bynder richten we ons al vanaf het begin op creatieve gebruikers,” legt Bynder-oprichter Chris Hall uit. “Vaak staat creativiteit synoniem voor ongeorganiseerd, of hebben creatieven andere manieren om structuur aan te brengen. Met Bynder helpen we ze hiermee, zodat ze meer tijd hebben om te doen waar ze goed in zijn. Het principe van anders kijken naar de specifieke behoeften van creatieven wordt prachtig geëtaleerd door dit initiatief.”

Je kan de eerste beelden van Bart hier zien.

###

Over Bynder
Bynder is de snelste manier om digitale bestanden professioneel te beheren. Het prijswinnende platform voor digital asset management (DAM) helpt marketeers om afbeeldingen, video’s en documenten te vinden en delen. Meer dan 250.000 brand managers, marketeers en creatieve makers van ruim 450 bedrijven als PUMA, innocent drinks en KLM Royal Dutch Airlines gebruiken Bynder. Hiermee worden projecten real-time bewerkt en goedgekeurd, worden bedrijfsbestanden geordend en wordt de juiste content met een druk op de knop beschikbaar gemaakt voor anderen.

Bynder werd in 2013 opgericht door CEO Chris Hall. Het hoofdkantoor is in Amsterdam en verder zijn er kantoren in Boston, London, Barcelona, Rotterdam en Dubai. Voor meer informatie, kijk op www.bynder.com of volg Bynder op Twitter via @bynder.

Heineken, Greenpeace en Wieden+Kennedy ook bij OnBrand ‘17

De line-up van sprekers bij OnBrand ’17 is bijna compleet nu Heineken, Greenpeace en Wieden+Kennedy hun aanwezigheid hebben bevestigd. Dit jaar vindt OnBrand plaats in SugarCity, waar op 12 oktober 2.000 marketeers van over de hele wereld samenkomen om kennis op te doen en ervaring uit te wisselen.

Heineken hoort bij wereldtop branding
“Met Heineken heb je het qua branding over de wereldtop,” aldus Lidia Lüttin, CMO van Bynder, dat OnBrand organiseert. “Heineken is een merk dat als geen ander aanvoelt hoe je bij het publiek jouw gewenste imago kan realiseren. Ze betalen in de VS rustig 10 dollar of meer voor een ‘Heini’. Dat zulke merken bij ons willen spreken is een bevestiging dat we met OnBrand een onderscheidend programma bieden.”

Greenpeace vecht online voor onze planeet
Het verhaal van Greenpeace sluit volgens Lüttin goed aan bij de actualiteit. “Je merkt overal dat milieuproblematiek een steeds breder gedragen thema wordt,” stelt Lüttin. “Dat geeft Greenpeace als merk de kans om terug te keren naar zijn ‘roots’. Ze gebruiken de kracht van techniek om mensen te mobiliseren, dat gaat zo veel sneller en eenvoudiger dan vroeger. Iedereen kan zijn of haar steentje bijdragen aan een betere planeet.”

Van tv-reclames naar digitale ads
“Wieden+Kennedy heeft haar naam gevestigd met traditionele print en tv campagnes.” vertelt Lüttin. “Tegenwoordig is het een veel moderner bureau, dat nieuwe, digitale media omarmt en de toon weet te zetten. En precies die overgang is wat hun verhaal zo interessant maakt. Wat is er écht veranderd in de wereld van reclame en wat is er hetzelfde gebleven? Natuurlijk kan je zeggen dat alles meetbaar is geworden, maar dan ben je er echt nog niet. We kijken uit naar hun verhaal.”

De volledige line-up van OnBrand ’17 is hier te vinden.

OnBrand ’17: Beyond
Locatie: SugarCity | Sugarcity Ring | 1165 MJ Halfweg
Datum: donderdag 12 oktober 2017

Storytellers in de spotlight met OnBrand Video Awards

Techbedrijf Bynder en CreativeMornings/Amsterdam gaan wereldwijd op zoek naar het bedrijf met de allerbeste brand storytelling. De OnBrand Video Awards worden het podium voor brand managers en marketeers die met de storytelling van hun bedrijf uitblinken. De prijzen worden op 12 oktober uitgereikt tijdens OnBrand ’17.

“Storytelling is een integraal onderdeel van iedere succesvolle brandstrategie,” aldus Lidia Lüttin, CMO van Bynder. “Toch zie je bij grote prijzen als de World Branding Awards dat de waarde en bekendheid van een merk zwaar meewegen. Onder de winnaars zie je ook namen die helemaal niet zo sterk zijn in branding – ze zijn vooral heel succesvol als bedrijf. Met de OnBrand Video Awards willen we juist specifiek aandacht besteden aan merken die vooral uitblinken op het gebied van storytelling en branding.”

Vakjury en publieksprijs
“Deelnemers kunnen met videocases meedingen naar de prijzen,” aldus Lüttin. “Inzendingen zullen zowel door een vakjury als door het publiek worden beoordeeld. De winnaar van de vakjuryprijs nodigen we uit voor een volledig verzorgde reis naar OnBrand ’17.”

Jokin Zunzunegui van CreativeMornings/Amsterdam: “Samen met Bynder willen we gelijkgestemden samenbrengen en internationaal talent de aandacht geven die het verdient. We kijken uit naar de samenwerking.”

Meedoen aan de OnBrand Video Awards kan tot 1 september. Meer informatie is hier te vinden.

OnBrand ’17: Beyond
Locatie: SugarCity | Sugarcity Ring | 1165 MJ Halfweg
Datum: donderdag 12 oktober 2017

Bynder betreedt nieuwe groeimarkt met gratis software

Bynder lanceert nieuwe software: Orbit. Met Orbit ontsluit het snelst groeiende softwarebedrijf van Nederland zijn beheer- en brandingsoftware voor het MKB en marketingteams. De nieuwe software helpt bedrijven met hun digital asset management (DAM): het opslaan, beheren en distribueren van digitale bestanden. Orbit wordt gratis op de markt gebracht.

Een jaar geleden kreeg Bynder een investering van ruim 20 miljoen euro. Dankzij deze investering kan het Amsterdamse bedrijf zich nu met producten als Orbit op nieuwe doelgroepen richten. Chris Hall, oprichter en CEO van Bynder: “We merken dat er veel vraag is naar producten die wij op enterprise-niveau aanbieden. Waar merken als Puma en KLM baat hebben bij strak beheer van campagnes en bestanden, geldt dat natuurlijk ook voor bijvoorbeeld kleine marketingteams, freelance ontwerpers en reclamebureaus.”

Gebruikers betalen niets
Bynder zet Orbit als gratis product in de markt. “De groeiende vraag naar digitale content biedt kansen voor marketeers. De uitdaging zit echter in goed beheer en toegankelijkheid van deze content. Orbit maakt hier korte metten mee en zorgt dat iedereen binnen een organisatie alle digitale bestanden gemakkelijk kan vinden, gebruiken en delen.” stelt Hall.

Benieuwd naar Orbit? Meld je hier aan voor de pre-signup. Orbit is meteen gereed voor gebruik en biedt een ongelimiteerd aantal gebruikers en 100GB gratis opslag om te gebruiken met collega’s en teams.

Bynder weigert personeel toegang tot kantoor

Het Amsterdamse techbedrijf Bynder laat in de week van 31 juli t/m 4 augustus geen personeel toe op kantoor. De deuren van de zes kantoren wereldwijd blijven een week lang gesloten. De in totaal 300 medewerkers wordt gevraagd elders te werken.

Chris Hall, oprichter en CEO van Bynder: “Het idee voor de remote werkweek is ontstaan toen we ons beleid voor onbeperkt verlof evalueerden. Tijdens de zomermaanden wil niemand voortdurend op kantoor zitten. Dat komt de creativiteit en productiviteit niet ten goede. Maar voor veel mensen is het toch een grote stap om thuis of op een andere locatie te werken. Terwijl je met de juiste tools eigenlijk overal aan de slag kan. Daarom willen we onze medewerkers stimuleren om nieuwe werkplekken te ontdekken. Dat hoeft echt niet perse thuis te zijn: ik reis de hele wereld over en red me prima vanuit hotelkamers en koffiebarretjes. Er is bijna overal wifi – dan kom je een heel eind.”

4 augustus: alle bedrijven remote day
Bynder roept andere bedrijven op om vrijdag 4 augustus ook voor één dag de deuren te sluiten. “We willen werknemers en managers een steuntje in de rug geven,” stelt Hall. “Natuurlijk zal niet iedereen gelijk voor een week gaan, maar een dag lijkt haalbaar. Als veel bedrijven meedoen wordt het misschien wel een jaarlijks fenomeen. Ik vind het een vrolijke gedachte dat straks iedereen vanaf een inspirerende plek zit te werken. Zelf geef ik het goede voorbeeld: ik klok de komende weken in vanaf een hagelwit strand in Azië.”

Werken vanaf de camping
Wisse Dielesen, business analist bij Bynder: “Soms ben je toch bang dat je manager of team denkt dat je minder productief of betrokken bent als je niet op kantoor aanwezig bent. Het is typisch Bynder om ons op deze manier het vertrouwen te geven om gewoon te werken waar je wilt. Ik weet nog niet waar ik ga zitten, misschien ga ik wel een weekje naar Frankrijk. Dan kan ik overdag geconcentreerd werken en geniet ik ’s avonds van de mooie uitzichten en het goede eten.”

Bynder besteedde met de onbeperkt verlofregeling al eerder aandacht aan het welzijn van medewerkers. “Dit idee komt uit dezelfde gedachte voort,” zegt Kristel Moedt, people & talent director bij Bynder. “Thuiswerken is natuurlijk niet nieuw, maar van ons hoeven de mensen niet perse thuis te werken. We willen dat ze werken vanaf een locatie waar ze voldoende ontspannen, dat kan het strand of het zwembad zijn. Dat klinkt misschien onorthodox, maar we houden ervan om ons personeel af en toe te verrassen.”

Ook meedoen aan remote day? Sluit je aan via http://www.bynder.com/remoteday.

NASA landt in Nederland

AMSTERDAM, 18 juli – NASA bevestigt dat Veronica McGregor als keynote speaker naar Nederland komt voor OnBrand ‘17. McGregor is het brein achter de social media campagnes van de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie. Met GIFjes, VR en 360 graden video’s maakt ze ruimtevaart voor een groot publiek toegankelijk. Haar projecten voor NASA zijn onder meer bekroond met de SXSW Interactive Award en Webby awards.

“Toen we OnBrand begonnen hadden we niet gedacht dat NASA ooit bij ons zou komen spreken,” aldus Lidia Lüttin, CMO bij Bynder. “Al is het eigenlijk best een logische match. NASA is sinds de Marslanding van 2008 actief op social media. Via hun eigen kanalen bereiken ze miljoenen volgers rechtstreeks, en indirect is de achterban nog omvangrijker. Bovendien experimenteert NASA veel met nieuwe communicatievormen. Met name op het gebied van 360 video’s en virtual reality doen ze hele mooie dingen. We kijken daarom erg uit naar de keynote van Veronica McGregor.”

Sprekersoverzicht OnBrand ‘17:

Ben & Jerry’s – Jay Curley
Creative Evangelist – Jeremy Tai Abbett
Dawn – David Snellenberg
GoSpooky – Tim van der Wiel
Google Creative Lab – Steve Vranakis
HEMA – Adriana Hoppenbrouwer
IMA – Maddie Raedts
Interbrand – Jez Frampton
KLM Royal Dutch Airlines – Karlijn Vogel-Meijer
LEGO Group – Peter Kim
New York Times – Sebastian Tomich
SharpEnd – Cameron Worth
Sylvain Labs – Alain Sylvain
ThinkSprint – Scott Morrison
TOMS – Lisa Hogg
Typeform – Alex Antolino
VICE – Mark Chalmers

Meer informatie is hier te vinden.

OnBrand ’17: Beyond
Locatie: SugarCity | Sugarcity Ring | 1165 MJ Halfweg
Datum: donderdag 12 oktober 2017

Bynder integreert met Adobe Creative Cloud

Bynder, marktleider op het gebied van digital asset management (DAM), biedt al zijn gebruikers vanaf vandaag een integratie met Adobe Creative Cloud. Hiermee krijgen marketeers meer creatieve mogelijkheden en kunnen zij efficiënter samenwerken. Digitale assets kunnen voortaan rechtstreeks in de software van Adobe’s Creative Cloud worden gebruikt.

“We willen onze gebruikers de best mogelijke ervaring bieden,” aldus Chris Hall, oprichter en CEO van Bynder. “De integratie met Adobe Creative Cloud helpt daarbij. Marketeers kunnen nu sneller, slimmer en beter samenwerken. Voortaan kunnen ze zonder vertraging in hun eigen creatieve omgeving aan de slag met het maken en bewerken van digitale assets.”

De integratie met Bynder is opgezet door engineers die ook betrokken waren bij de bouw van Adobe InDesign. Bij het ontwerp is vooral gekeken naar mogelijke verbeteringen van de workflow, zodat deze optimaal kan plaatsvinden. De Creative Cloud connector is beschikbaar als plug-in en verbindt assets vanuit Bynder rechtstreeks aan InDesign, Photoshop en Illustrator. Er wordt automatisch naar Creative Cloud documenten gelinkt en updates van InDesign assets worden gelijk doorgevoerd, ook als dit vanuit Bynder of vanaf een webserver wordt gedaan.

Meer informatie over de Bynder Creative Cloud connector is hier te vinden.

Of bekijk hier de video.

New York Times en KLM spreken op OnBrand ’17

De kaartverkoop voor de derde editie van OnBrand is begonnen. OnBrand ‘17 brengt marketeers van over de hele wereld samen om de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van branding tot zich te nemen. Het event wordt georganiseerd door Bynder. Op eerdere edities van OnBrand spraken onder meer Ashley Vinson (Twitter), Henk Jan Beltman (Tony’s Chocolonely) en Casey McElroy (HubSpot). Voor de komende editie hebben sprekers van KLM en de New York Times al toegezegd.

“Vanwege het grote succes van vorige jaar schalen we het evenement op naar 2000 plekken,” stelt Lidia Lüttin, CMO van Bynder. “De focus ligt op het aantrekken van brand managers en marketeers uit heel Europa en sprekers van succesvolle, wereldwijd opererende merken. Het thema is ‘Beyond’. We willen alle verwachtingen overtreffen en brand marketeers en merken tot nieuwe hoogtes brengen. Op OnBrand worden inzichten gedeeld die de toekomst van branding gaan vormen. Er is al bevestigd door sprekers van Ben & Jerry’s, Interbrand, KLM en New York Times.”

Sprekers op drie verschillende podia
Waar de vorige editie van OnBrand plaatsvond in de Beurs van Berlage, is nu gekozen voor SugarCity. “De nieuwe locatie sluit goed aan bij de OnBrand vibe,” aldus Lüttin. “Met meerdere actieve podia bieden we een unieke ervaring en een programma dat volledig draait om innovatie, creativiteit en inspiratie. Na deze dag loop je met een frisse en geïnspireerde geest naar buiten.”

Meer informatie is te vinden op: http://onbrand.me/17

OnBrand ’17: Beyond
Locatie: SugarCity | Sugarcity Ring | 1165 MJ Halfweg
Datum: donderdag 12 oktober 2017

Bynder: Marketeers lopen omzet mis door gedateerde MarTech

Bynder brengt een content strategy rapport uit: de Retail Marketer’s Guide to Accelerating e-Commerce. De marktleider in digital asset management (DAM) oplossingen heeft onderzoek gedaan onder 400 e-Commerce- en retail-marketeers. Deze groep professionals licht in het rapport toe hoe zij content uploaden, delen en beheren. Daarnaast geeft het onderzoek inzicht in de grootste uitdagingen bij het activeren van klanten en het realiseren van omnichannel consistentie.

Chris Hall, CEO en oprichter van Bynder: “Het is onvoorstelbaar dat bijna een derde van de marketeers een werkdag verspilt aan het uploaden van materiaal. Dit onderzoek bevestigt hoe belangrijk het is om creatieve processen te stroomlijnen. Wie in onze overbezette markt competitief en innovatief wil blijven kan zich zulke vertragingen niet veroorloven. Tijd die aan administratieve taken wordt besteed mag nooit ten koste gaan van publicatiesnelheid en creativiteit.”

Marketeers kunnen e-commerce verbeteren
Bynder werkt voor het rapport samen met onderzoeksbureau Sapio Research. Er is in kaart gebracht welke problemen en kansen er om de hoek komen kijken bij go-to-market strategieën, zodat dit proces versneld kan worden terwijl de klantervaring wordt verbeterd en verkoop via e-commerce toeneemt. De resultaten bevestigen dat een betere integratie van MarTech hierbij cruciaal is:

• Real-time distributie van content – Marketingafdelingen staan veel minder onder onnodige druk als content sneller kan worden geplaatst (58%) en sneller kan worden geproduceerd (52%).

• Waarde van content – Zo’n 50% van de deelnemers geeft aan dat de merkbeleving die ze bieden wordt verbeterd door content. De grootste uitdaging die hierbij komt kijken is het conceptualiseren van ideeën en ze vervolgens sneller uitvoeren dan de concurrentie.

• Presteren tijdens piek cruciaal – 76% van de bedrijven heeft te maken met duidelijke piekperiodes qua websitebezoek. Gemiddeld wordt in deze korte periodes zo’n 32% van de omzet gerealiseerd.

• Kwaliteit belangrijker dan kwantiteit – In piekperiodes is de grootste uitdaging om met content te komen die beter en sneller beschikbaar is dan die van de competitie (50%).

• Effectieve internationale communicatie – 46% van de marketeers wil effectiever kunnen samenwerken bij projecten met betrekking tot internationale afzetmarkten.

Het rapport is hier te vinden.

***

Over Bynder
Bynder is een prijswinnend marketingsoftwarebedrijf dat merken helpt om eenvoudig content te maken, vinden en gebruiken. Meer dan 150.000 brand managers, marketeers en ontwerpers gebruiken Bynder’s brand portals om dagelijks wereldwijd samen te werken bij het maken en goedkeuren van marketingmateriaal. Branded content kan zo met één druk op de knop in de omloop worden gebracht. Klanten van Bynder hebben een kortere time to market en zijn over de gehele linie verzekerd van merkconsistentie, omdat samenwerking binnen de organisatie veel eenvoudiger wordt. Bynder rekent onder meer KLM Royal Dutch Airlines en innocent drinks tot zijn klantbestand en levert wereldwijd aan ruim 350 bedrijven de meest geavanceerde oplossing voor branding automation.

Bynder werd in 2013 opgericht door Chris Hall. Het bedrijf is wereldwijd actief, met het hoofdkantoor in Amsterdam en andere kantoren in Spanje, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en de Verenigde Arabische Emiraten.

Bynder sluit zich aan bij Salesforce Commerce Cloud

Bynder, marktleider in digital asset management (DAM) oplossingen, sluit zich aan bij het Salesforce partnerprogramma. De samenwerking zal zich richten op de Salesforce Commerce Cloud, die gebruikers helpt om zo snel mogelijk unified commerce te realiseren. Met de Bynder Salesforce Commerce Cloud cartridge worden gebruikers in staat gesteld om Bynder als enige bron te gebruiken voor alle digitale assets binnen de Salesforce Commerce Cloud-omgeving.

De Commerce Cloud stelt merken in staat om hun doelgroep een gepersonaliseerde ervaring te bieden. Het aanbod van Commerce Cloud omvat web, mobiel, social en in-store gebruikers. Hiermee kan een volledige uniforme merkbeleving geboden worden aan gebruikers van Commerce Cloud, die naast commerciële handel ook marketing, klantenservice en meer omvat.

Bynder brengt nu een integratie met de Salesforce Commerce Cloud op de markt. Hiermee kunnen producten moeiteloos wereldwijd geschaald worden, zijn alle vormen van branding eenvoudig samenhangend te houden en wordt daarmee uiteindelijk klantbeleving verbeterd. Onder marketeers bestaat een dringende behoefte aan eenvoudige toegang tot alle branding assets die voor verschillende platformen in omloop zijn. Het Bynder-platform stelt marketeers nu in staat om zonder vertraging productafbeeldingen en de bijhorende informatie te gebruiken, voor de perfecte samenhang met het e-Commerce platform en een uniforme uitstraling.

“Dit nieuwe platform stelt marketeers per direct in staat om consistente branding door te voeren, waar ze maar willen”, stelt Chris Hall, CEO en oprichter van Bynder. “Branding teams boeken zo een enorme tijdswinst, omdat ze niet meer voortdurend alle digitale assets op de verschillende e-Commerce platformen up to date hoeven te houden. Het risico om de verkeerde, oude materialen te gebruiken neemt hiermee aanzienlijk af. Merkuitingen krijgen hierdoor dus een veel snellere time to market.”

Salesforce Commerce Cloud is het meest flexibele en schaalbare e-Commerce platform, dat verschillende strategische groeivoordelen met zich meebrengt. Belangrijkste voordelen van de samenwerking met Bynder:

• Gestroomlijnde import van web-compatible afbeeldingen
• De mogelijkheid om meerdere afbeeldingen vanuit Bynder naar de Salesforce Commerce Cloud te kopiëren
• Een gebruiksvriendelijke image history log, inclusief alle recent gebruikte brand assets

Download het bijhorende rapport

***

Over Bynder
Bynder is een prijswinnend marketingsoftwarebedrijf dat merken helpt om eenvoudig content te maken, vinden en gebruiken. Meer dan 150.000 brand managers, marketeers en ontwerpers gebruiken Bynder’s brand portals om dagelijks wereldwijd samen te werken bij het maken en goedkeuren van marketingmateriaal. Branded content kan zo met één druk op de knop in de omloop worden gebracht. Klanten van Bynder hebben een kortere time to market en zijn over de gehele linie verzekerd van merkconsistentie, omdat samenwerking binnen de organisatie veel eenvoudiger wordt. Bynder rekent onder meer KLM Royal Dutch Airlines en innocent drinks tot zijn klantbestand en levert wereldwijd aan ruim 350 bedrijven de meest geavanceerde oplossing voor branding automation.