Amazon en National Geographic aanwezig bij OnBrand ‘18

Bynder bevestigt dat Amazon en National Geographic bij de 4e editie van OnBrand aanwezig zijn. Het grootste Europese branding-event vindt op 11 oktober plaats in SugarCity. Duizenden marketeers van over de hele wereld komen dan naar Nederland om de laatste trends op het gebied van marketing, advertising, tech en design te delen.

OnBrand-organisator Nicholas Deskos is er dit jaar vroeg bij met het strikken van sprekers. “We richten ons met OnBrand op het topsegment van de internationale marketing. Niet alleen qua bezoekers, maar vooral ook qua sprekers. Dat vergt de nodige voorbereiding. Sommige gesprekken lopen nu al maanden – het passen en meten met de agenda’s is de grootste uitdaging. Maar zoals het er nu naar uitziet krijgen we een hele gave line-up.”

Amazon in nek-aan-nek race met Google
“Met Max Amordeluso van Amazon hebben we een spreker van wereldklasse binnengehaald,” zegt Nicolas Deskos. “Hij is de Europese ‘lead evangelist’ voor Amazon Alexa – dat wil zeggen, hij is de drijvende kracht voor de uitrol in Europa. Met hun slimme speakers strijden ze samen met Google Home om het marktleiderschap, dat is de laatste tijd steeds meer een nek-aan-nek race geworden. Amordeluso kan bezoekers meenemen in deze gigantenstrijd. Daar kunnen onze bezoekers waardevolle lessen uit trekken.”

Iconische fotografie in the digital age
Deskos bevestigt ook de komt van een andere topspreker: Emanuele Madeddu, EVP Global Brand Strategy bij National Geographic. “Emanuele timmert ondertussen tien jaar aan de weg bij National Geographic,” vertelt Deskos. “Op het gebied van branding spreken we dan over de wereldtop. Tegenwoordig zijn ze vooral bekend als televisiezender met een zeer herkenbare programmering, maar boven alles zijn ze natuurlijk uitgever van een iconisch tijdschrift. Iedereen kent de kenmerkende cover met gele omlijsting – synoniem voor prachtige natuurfoto’s, die geregeld meedingen om de World Press Photo’s. Emanuele weet als geen ander hoe je die kwaliteit en herkenbaarheid waarborgt, terwijl je tegelijk een vernieuwingsslag naar de digitale wereld maakt.”

De voorlopige line-up van OnBrand ’18 is hier te vinden.

OnBrand ’18
Locatie: SugarCity | Kristalpromenade 7 | 1165 MJ Halfweg
Datum: donderdag 11 oktober 2018

###

Over Bynder

Bynder is de snelste manier om digitale bestanden professioneel te beheren. Het prijswinnende platform voor digital asset management (DAM) biedt marketeers een slimme manier om grafische bestanden, video’s en documenten te vinden en delen.

Duizenden brandmanagers, marketeers en creatievelingen van wereldwijd opererende organisaties als Puma, innocent drinks en KLM Royal Dutch Airlines gebruiken Bynder om bedrijfsbestanden te organiseren. Daarnaast kunnen projecten real-time worden bewerkt en goedgekeurd, kan je bestanden eenvoudig aanpassen en maak je de gewenste content met een druk op de knop beschikbaar.

Bynder werd in 2013 opgericht door CEO Chris Hall. Het bedrijf heeft wereldwijd kantoren, verspreid over Nederland, de Verenigde Staten, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Arabische Emiraten. Voor meer informatie, kijk op www.bynder.com of volg Bynder op Twitter via @bynder.

Bynder geeft startschot voor OnBrand Video Awards

Bynder organiseert een tweede editie van de OnBrand Video Awards. In deze ode aan creativiteit worden videomakers van over de hele wereld uitgenodigd om hun beste werk in te zenden. De winnaar wordt overgevlogen naar Amsterdam, om tijdens OnBrand ’18 de award in ontvangst te nemen. Wie treedt er in de voetsporen van de Londense animatiestudio Feed Me Light, dat vorig jaar de show stal met A Husky Story?

“We hadden niet durven hopen dat de eerste editie zo’n succes zou worden,” stelt Nicolas Deskos, organisator van OnBrand. “Bij het kiezen van de winnaar had de jury echt een luxeprobleem – het niveau ligt internationaal enorm hoog. Zowel onder de deelnemers als bij het publiek was de reactie erg positief. Met name kandidaten die het tot de top 10 hebben geschopt kregen enorm veel respons. Het zou mooi zijn als het bij deze editie ook weer lastig wordt om een winnaar te kiezen. Laat de jury maar worstelen.”

Chris Hall, oprichter en CEO van Bynder, draagt de OnBrand Video Awards een warm hart toe. “Met Bynder zijn we vooral bekend om ons vernieuwende personeelsbeleid. Terwijl ons product er juist is om creatieve marketeers te ondersteunen bij het opzetten van internationale topcampagnes. Deze awards sluiten daar goed bij aan – het kan een mooie stimulans zijn voor startende talenten en brengt tegelijk genoeg prestige met zich mee om ook de topbureaus te interesseren. Dat bleek vorig jaar al uit het hoge niveau van de inzendingen. We hopen dan ook dat het dit jaar opnieuw een lastige keuze wordt om de winnaar te selecteren. Kom maar op!”

Inzendingen voor de OnBrand Video Awards kunnen hier worden ingediend.

De uitreiking vindt plaats op 11 oktober, tijdens OnBrand ’18.

###

Over Bynder

Bynder is de snelste manier om digitale bestanden professioneel te beheren. Het prijswinnende platform voor digital asset management (DAM) biedt marketeers een slimme manier om grafische bestanden, video’s en documenten te vinden en delen.

Duizenden brandmanagers, marketeers en creatievelingen van wereldwijd opererende organisaties als Puma, innocent drinks en KLM Royal Dutch Airlines gebruiken Bynder om bedrijfsbestanden te organiseren. Daarnaast kunnen projecten real-time worden bewerkt en goedgekeurd, kan je bestanden eenvoudig aanpassen en maak je de gewenste content met een druk op de knop beschikbaar.

Bynder werd in 2013 opgericht door CEO Chris Hall. Het bedrijf heeft wereldwijd kantoren, verspreid over Nederland, de Verenigde Staten, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Arabische Emiraten. Voor meer informatie, kijk op www.bynder.com of volg Bynder op Twitter via @bynder.

Onafhankelijk onderzoeksbureau noemt Bynder ‘strong performer’

Amsterdam, 24 mei 2018 – Bynder, marktleider op het gebied van digital asset management (DAM), maakt vandaag bekend dat het als ‘strong performer’ wordt benoemd in de nieuwste Forrester Wave.

In het Forrester-rapport Digital Asset Management for Customer Experience, Q2 2018 wordt Bynder geprezen om zijn eenvoudige interface en de usability. Forrester noemt Bynder in het rapport een goede keuze voor bedrijven die prijs stellen op een gebruiksvriendelijke interface en uitgebreide mogelijkheden zonder fratsen. Daarnaast is er lof voor Bynder’s begeleiding van bedrijven die het product eerst op een afdeling willen testen en vervolgens voor een volledige uitrol kiezen.

Oplossing voor branchewijde problemen
“Voor ons bevestigt dit rapport dat we qua innovaties goed bezig is,” aldus Chris Hall, CEO van Bynder. “We werken voortdurend aan het gebruiksgemak en toegankelijkheid van onze software. We zijn daarom trots op deze erkenning door Forrester. En natuurlijk blijven we nauw samenwerken met onze klanten om pijnpunten te identificeren. Daarnaast werken we hard aan nieuwe features om branchewijde problemen op te lossen.”

Overname grootste concurrent
Begin dit jaar nam Bynder een van zijn grootste concurrenten over, waarna integraties met Hootsuite, Salesforce, Adobe Creative Cloud en Slack werden aangekondigd. Het bedrijf realiseerde over Q1 2018 substantiële groei, dankzij nieuwe aanwas van grote klanten en een hoge retentie van bestaande klanten.

Het volledige rapport van Forrester kan hier worden aangevraagd.

###

Over Bynder

Bynder is de snelste manier om digitale bestanden professioneel te beheren. Het prijswinnende platform voor digital asset management (DAM) biedt marketeers een slimme manier om grafische bestanden, video’s en documenten te vinden en delen.

Duizenden brandmanagers, marketeers en creatievelingen van wereldwijd opererende organisaties als Puma, innocent drinks en KLM Royal Dutch Airlines gebruiken Bynder om bedrijfsbestanden te organiseren. Daarnaast kunnen projecten real-time worden bewerkt en goedgekeurd, kan je bestanden eenvoudig aanpassen en maak je de gewenste content met een druk op de knop beschikbaar.

Bynder werd in 2013 opgericht door CEO Chris Hall. Het bedrijf heeft wereldwijd kantoren, verspreid over Nederland, de Verenigde Staten, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Arabische Emiraten. Voor meer informatie, kijk op www.bynder.com of volg Bynder op Twitter via @bynder.

Oliver Webb nieuwe ‘Head of Sales EMEA’ bij Bynder

Het Nederlandse techbedrijf Bynder stelt Oliver Webb (31) aan als het nieuwe hoofd sales EMEA. Webb deed de afgelopen jaren al de nodige ervaring op in het enterprise sales team van Bynder, waar hij onder meer hielp met de succesvolle introductie van het bedrijf in het Verenigd Koninkrijk en Scandinavië. Later richtte hij zich ook op de rest van EMEA. In zijn nieuwe rol wordt hij verantwoordelijk voor consolidatie van de huidige successen, het vergroten van het marktaandeel en een verdere uitrol in markten die momenteel nog minder ver doorontwikkeld zijn.

Oliver Webb begon in 2014 bij Bynder, al had hij dat zelf aanvankelijk niet verwacht: ‘Ik woonde samen met mijn huidige echtgenote in Gent en ik was me aan het oriënteren op carrièremogelijkheden in Brussel. Toen Bynder me op gesprek vroeg moest ik dan ook even goed nadenken – het was vanaf daar 2,5 uur reizen. Dat ik de uitnodiging accepteerde kwam eerlijk gezegd omdat het me een mooie oefening leek voor verdere sollicitatiegesprekken. Toen ik op het kantoor in Rotterdam aan de slag ging bestond Bynder nog maar uit twaalf man. Ze waren gelijk heel eerlijk over de mogelijkheden op korte en lange termijn. De combinatie van die eerlijkheid, de grenzeloze ambitie en de geweldige sfeer trok me over de streep: ik was verkocht.’

Volgende stap in Europese ambities

Voor Bynder is de aanstelling van Webb een logische volgende stap in lijn met de internationale ambities. ‘Met de recente overname van Webdam hebben we onze positie in de Verenigde Staten aanzienlijk versterkt,’ aldus topman Chris Hall. ‘Het verder uitbouwen van onze successen in Europa en het Midden-Oosten blijft echter minstens zo belangrijk voor ons. In de Benelux is Bynder goed vertegenwoordigd, en met de kantoren in Londen, Barcelona en Dubai hebben we ook een sterke uitvalsbasis voor andere groeiregio’s. Ik heb er alle vertrouwen in dat Oliver hoge ogen gaat gooien in zijn nieuwe functie.’

###

Over Bynder
Bynder is de snelste manier om digitale bestanden professioneel te beheren. Het prijswinnende platform voor digital asset management (DAM) helpt marketeers om afbeeldingen, video’s en documenten te vinden en delen. Meer dan 250.000 brand managers, marketeers en creatieve makers van ruim 450 bedrijven als PUMA, innocent drinks en KLM Royal Dutch Airlines gebruiken Bynder. Hiermee worden projecten real-time bewerkt en goedgekeurd, worden bedrijfsbestanden geordend en wordt de juiste content met een druk op de knop beschikbaar gemaakt voor anderen.

Bynder werd in 2013 opgericht door CEO Chris Hall. Het hoofdkantoor is in Amsterdam en verder zijn er kantoren in Boston, London, Barcelona, Rotterdam en Dubai. Voor meer informatie, kijk op www.bynder.com of volg Bynder op Twitter via @bynder.

Bynder kaapt grootste concurrent voor $49.1 miljoen weg bij Shutterstock

Het Nederlandse techbedrijf Bynder neemt het Amerikaanse Webdam over van Shutterstock voor een bedrag van $49.1 miljoen. Webdam is marktleider in de Verenigde Staten en een dochterbedrijf van Shutterstock, dat een beursnotering aan de New York Stock Exchange heeft. Met de overname van Webdam verstevigt Bynder zijn positie in de Verenigde Staten, met name in de San Francisco Bay Area. De specialist in digital asset management (DAM) opereerde al vanuit Boston, maar heeft nu op beide kusten grote slagkracht.

Chris Hall, CEO en oprichter van Bynder: “Voor ons was er geen beter scenario mogelijk. Wie thuis is in de wereld van DAM weet dat de strijd om het marktleiderschap tussen ons en Webdam gaat. Door onze krachten te bundelen kunnen we onze producten naar een nog hoger niveau brengen. De som is hier echt meer dan de delen.”

Tijdswinst en creatiever werken
Webdam richt zich net als Bynder op de DAM-markt. “In de Verenigde Staten is DAM een begrip,” aldus Hall. “Of het nou om het MKB of de major league-spelers gaat, iedereen is daar doordrongen van het belang van het effectief beheren en organiseren van content. Je moet dan denken aan foto’s, video’s of andere digitale assets. Er wordt wekelijks op grote schaal tijd verloren aan de chaos van onvindbare bestanden. Met DAM winnen bedrijven deze tijd terug, met grote kostenbesparingen als voornaamste winst. En voor creatievelingen werkt het ook een stuk prettiger.”

Nieuw hoofdstuk in jongensboek
Met de overname slaat Bynder een nieuwe weg in, waarbij de focus stevig op groei in de VS komt te liggen. Het in 2013 opgerichte techbedrijf kreeg in 2016 een investering van $22 miljoen, opende kantoren in Barcelona, Londen, Boston en Dubai, en heeft ondertussen honderden mensen in dienst. Daarnaast gooit het bedrijf hoge ogen met de vernieuwende aanpak van personeelsbeleid, waarbij medewerkers onbeperkt verlof krijgen en tijdens de zomer van kantoor worden geweerd. Ondanks, of dankzij, deze maatregelen hoort Bynder tot de snelst groeiende bedrijven van Europa en de meest gewaardeerde werkgevers. Hall: “Het is een geweldige rollercoaster die alleen maar doorgaat.”

Bob Hickey (General Manager Webdam) en Chris Hall (CEO en oprichter Bynder)

Met de acquisitie betreedt Bynder een nieuwe markt. De overname opent de weg naar het speelveld van Enterprise Content Management software. Hall: “Wij bieden Enterprise Content Management software in de cloud. Met onze frisse blik, innovatieve technologie en stevige ambitie gaan we proberen ook deze markt te veroveren.”

###

Over Bynder

Bynder is de snelste manier om digitale bestanden professioneel te beheren. Het prijswinnende platform voor digital asset management (DAM) helpt marketeers om afbeeldingen, video’s en documenten te vinden en delen. Meer dan 250.000 brand managers, marketeers en creatieve makers van ruim 450 bedrijven als PUMA, innocent drinks en KLM Royal Dutch Airlines gebruiken Bynder. Hiermee worden projecten real-time bewerkt en goedgekeurd, worden bedrijfsbestanden geordend en wordt de juiste content met een druk op de knop beschikbaar gemaakt voor anderen.

Bynder werd in 2013 opgericht door CEO Chris Hall. Het hoofdkantoor is in Amsterdam en verder zijn er kantoren in Boston, London, Barcelona, Rotterdam en Dubai. Voor meer informatie, kijk op www.bynder.com of volg Bynder op Twitter via @bynder.

Bynder overtreft verwachtingen met onbeperkt verlof

Bynder introduceerde in 2016 onbeperkt verlof om werknemers aan te moedigen om vaker vrij te nemen. De resultaten van het tweede jaar overtreffen de verwachtingen van het Amsterdamse softwarebedrijf. Bynder’s werknemers namen in 2017 gemiddeld bijna 25 dagen verlof: een toename van 27 procent ten opzichte van een jaar eerder.

“We zijn heel blij met deze resultaten,” stelt Kristel Moedt, people & talent director bij Bynder. “Er is van buitenaf veel scepsis over het effect van dit soort regelingen, vooral als je kijkt naar resultaten in bijvoorbeeld de VS. Mensen zouden daar juist minder vrij nemen door de invoering van de onbeperkt verlof-regeling, en dan heb je een averechts effect. Wij laten zien dat het ook goed kan uitpakken: we zitten in Boston gemiddeld op bijna 21 vrije dagen per persoon waarbij de feestdagen niet zijn meegerekend. Dat is ongekend, mensen komen daar vaak niet verder dan tien vrije dagen per jaar. Het is een echte cultuuromslag voor ze.”

Topscore als werkgever
De regeling voor onbeperkt verlof werpt ook in andere opzichten zijn vruchten af voor Bynder. Zo blijkt uit recent onderzoek van Glassdoor dat werknemers daadwerkelijk heel tevreden zijn bij de softwareontwikkelaar: met een score van 4.7 uit 5 hoeft Bynder in Nederland maar drie werkgevers voor zich te dulden. “We willen onze klanten optimaal bedienen en daar heb je de beste mensen voor nodig,” aldus Moedt. “Deze resultaten helpen bij de zoektocht naar nieuw talent. We blijken niet alleen in theorie prettig om voor te werken, maar ook in de praktijk. Overigens hangt dat naar mijn idee niet alleen samen met onbeperkt verlof. We zijn dagelijks bezig met het welzijn van onze mensen. Zo hebben we deze zomer nog een initiatief voor remote working opgezet en zijn we gestopt met functioneringsgesprekken. Het zit in onze cultuur om te experimenteren.”

Duizelingwekkende groeicijfers
Dat de werknemers van Bynder steeds meer verlof nemen, betekent niet dat er minder resultaat wordt geboekt. Onderzoek van Deloitte toont dat Bynder met een groeipercentage van 3792 procent over de afgelopen vier jaar tot de snelst groeiende bedrijven van Nederland hoort. Ook in Europa scoort het bedrijf hiermee een topnotering: nr. 23 van de 500.

DJ Hardwell gebruikt Bynder voor betere fanbeleving

DJ Hardwell gaat de software van Bynder gebruiken om de interactie met zijn 8 miljoen Facebookfans naar een hoger niveau te brengen. Fans van de wereldberoemde DJ hebben voortaan met één druk op de knop toegang tot zijn laatste tracks, video’s en beeldmateriaal.

DJ Hardwell: “Dit is een project voor de fans. Het is voor mij belangrijk dat iedereen de persoonlijke verbinding met mijn muziek kan ervaren. Dankzij de nieuwe Facebook-integratie van Bynder kan ik voortaan ook digitaal een ervaring van wereldniveau bieden. Techniek bewijst zo zijn waarde als ideaal verbindingsstuk tussen musici en fans. Op termijn is dit een gamechanger voor de muziekbranche: je biedt muziekliefhebbers zo altijd en overal toegang tot het werk van hun favoriete artiesten.”

Gepersonaliseerde fanbeleving
De integratie met Bynder geeft Hardwell de mogelijkheid om beeldmateriaal van concerten en meet & greets in een handomdraai met zijn fans te delen. Het platform van Bynder wordt door kunstmatige intelligentie (AI) aangedreven en is hierdoor in staat om fans een gepersonaliseerde ervaring te bieden. De digitale assets van DJ Hardwell worden automatisch geïndexeerd aan de hand van tags en worden op basis van locatie en andere metrics bij specifieke fans afgeleverd. Tot nu toe zijn er al 10.000 bestanden in de database van Hardwell verwerkt en de komende maanden komen daar nog talloze video’s en muziekbestanden bij.

Nieuwe digitale realiteit
Roland Keijzer, CTO bij Bynder, ziet in DJ Hardwell een voorvechter van de nieuwe digitale realiteit: “Consumenten en fans verwachten tegenwoordig een hoogstaande persoonlijke ervaring, terwijl organisaties daar vaak helemaal nog niet toe in staat zijn. Daarmee lijken ze nog in de veronderstelling te verkeren dat communicatie via Facebook en vergelijkbare platformen een mooie extra kan zijn. De realiteit is echter dat je als organisatie niet anders kan, als je bij wil blijven. De technologie van Bynder is hierbij een onmisbaar hulpmiddel voor internationale topmerken en succesvolle nieuwkomers. Met onze oplossing krijgen ze hun content veel effectiever bij de doelgroep.”

***

Over Bynder

Bynder is de snelste manier om digitale bestanden professioneel te beheren. Het prijswinnende platform voor digital asset management (DAM) helpt marketeers om afbeeldingen, video’s en documenten te vinden en delen. Meer dan 250.000 brand managers, marketeers en creatieve makers van ruim 450 bedrijven als PUMA, innocent drinks en KLM Royal Dutch Airlines gebruiken Bynder. Hiermee worden projecten real-time bewerkt en goedgekeurd, worden bedrijfsbestanden geordend en wordt de juiste content met een druk op de knop beschikbaar gemaakt voor anderen.

Bynder werd in 2013 opgericht door CEO Chris Hall. Het hoofdkantoor is in Amsterdam en verder zijn er kantoren in Boston, London, Barcelona, Rotterdam en Dubai. Voor meer informatie, kijk op www.bynder.com of volg Bynder op Twitter via @bynder.

Kunstenaar sluit zichzelf twee weken op om alles in huis te ordenen

De Amsterdamse kunstenaar Bart Eysink Smeets sluit zichzelf twee weken op in zijn eigen huis. Gedurende 14 dagen zal hij zijn spullen op alle mogelijke wijze ordenen, om zo de kunst van het organiseren in kaart te brengen. Het project wordt mogelijk gemaakt door softwarebedrijf Bynder. Het bedrijf wil zo aantonen dat creativiteit en orde in de praktijk heel goed samengaan.

Twee weken vast in zijn eigen huis
Voor het project sluit kunstenaar Bart Eysink Smeets zich twee weken op in zijn eigen huis. “Ik heb genoeg boodschappen gedaan voor een maand, dus dat moet goed komen,” aldus Eysink Smeets, bekend van projecten als ‘Finding myself in India’ en ‘30×30 cm‘. “Met 14 dagen is er genoeg tijd om echt de diepte in te gaan met de mogelijkheden van mijn omgeving. Hopelijk lukt het me om alledaagse voorwerpen in kunstobjecten te veranderen. Je kan gewone spullen op eindeloos veel manieren organiseren. Ik geloof echt dat daar een bepaalde schoonheid in te vinden is.”

Creativiteit en orde gaan goed samen
Bynder steunt het project om aan te tonen dat creativiteit en orde goed samen kunnen gaan. “Met Bynder richten we ons al vanaf het begin op creatieve gebruikers,” legt Bynder-oprichter Chris Hall uit. “Vaak staat creativiteit synoniem voor ongeorganiseerd, of hebben creatieven andere manieren om structuur aan te brengen. Met Bynder helpen we ze hiermee, zodat ze meer tijd hebben om te doen waar ze goed in zijn. Het principe van anders kijken naar de specifieke behoeften van creatieven wordt prachtig geëtaleerd door dit initiatief.”

Je kan de eerste beelden van Bart hier zien.

###

Over Bynder
Bynder is de snelste manier om digitale bestanden professioneel te beheren. Het prijswinnende platform voor digital asset management (DAM) helpt marketeers om afbeeldingen, video’s en documenten te vinden en delen. Meer dan 250.000 brand managers, marketeers en creatieve makers van ruim 450 bedrijven als PUMA, innocent drinks en KLM Royal Dutch Airlines gebruiken Bynder. Hiermee worden projecten real-time bewerkt en goedgekeurd, worden bedrijfsbestanden geordend en wordt de juiste content met een druk op de knop beschikbaar gemaakt voor anderen.

Bynder werd in 2013 opgericht door CEO Chris Hall. Het hoofdkantoor is in Amsterdam en verder zijn er kantoren in Boston, London, Barcelona, Rotterdam en Dubai. Voor meer informatie, kijk op www.bynder.com of volg Bynder op Twitter via @bynder.

Heineken, Greenpeace en Wieden+Kennedy ook bij OnBrand ‘17

De line-up van sprekers bij OnBrand ’17 is bijna compleet nu Heineken, Greenpeace en Wieden+Kennedy hun aanwezigheid hebben bevestigd. Dit jaar vindt OnBrand plaats in SugarCity, waar op 12 oktober 2.000 marketeers van over de hele wereld samenkomen om kennis op te doen en ervaring uit te wisselen.

Heineken hoort bij wereldtop branding
“Met Heineken heb je het qua branding over de wereldtop,” aldus Lidia Lüttin, CMO van Bynder, dat OnBrand organiseert. “Heineken is een merk dat als geen ander aanvoelt hoe je bij het publiek jouw gewenste imago kan realiseren. Ze betalen in de VS rustig 10 dollar of meer voor een ‘Heini’. Dat zulke merken bij ons willen spreken is een bevestiging dat we met OnBrand een onderscheidend programma bieden.”

Greenpeace vecht online voor onze planeet
Het verhaal van Greenpeace sluit volgens Lüttin goed aan bij de actualiteit. “Je merkt overal dat milieuproblematiek een steeds breder gedragen thema wordt,” stelt Lüttin. “Dat geeft Greenpeace als merk de kans om terug te keren naar zijn ‘roots’. Ze gebruiken de kracht van techniek om mensen te mobiliseren, dat gaat zo veel sneller en eenvoudiger dan vroeger. Iedereen kan zijn of haar steentje bijdragen aan een betere planeet.”

Van tv-reclames naar digitale ads
“Wieden+Kennedy heeft haar naam gevestigd met traditionele print en tv campagnes.” vertelt Lüttin. “Tegenwoordig is het een veel moderner bureau, dat nieuwe, digitale media omarmt en de toon weet te zetten. En precies die overgang is wat hun verhaal zo interessant maakt. Wat is er écht veranderd in de wereld van reclame en wat is er hetzelfde gebleven? Natuurlijk kan je zeggen dat alles meetbaar is geworden, maar dan ben je er echt nog niet. We kijken uit naar hun verhaal.”

De volledige line-up van OnBrand ’17 is hier te vinden.

OnBrand ’17: Beyond
Locatie: SugarCity | Sugarcity Ring | 1165 MJ Halfweg
Datum: donderdag 12 oktober 2017

Storytellers in de spotlight met OnBrand Video Awards

Techbedrijf Bynder en CreativeMornings/Amsterdam gaan wereldwijd op zoek naar het bedrijf met de allerbeste brand storytelling. De OnBrand Video Awards worden het podium voor brand managers en marketeers die met de storytelling van hun bedrijf uitblinken. De prijzen worden op 12 oktober uitgereikt tijdens OnBrand ’17.

“Storytelling is een integraal onderdeel van iedere succesvolle brandstrategie,” aldus Lidia Lüttin, CMO van Bynder. “Toch zie je bij grote prijzen als de World Branding Awards dat de waarde en bekendheid van een merk zwaar meewegen. Onder de winnaars zie je ook namen die helemaal niet zo sterk zijn in branding – ze zijn vooral heel succesvol als bedrijf. Met de OnBrand Video Awards willen we juist specifiek aandacht besteden aan merken die vooral uitblinken op het gebied van storytelling en branding.”

Vakjury en publieksprijs
“Deelnemers kunnen met videocases meedingen naar de prijzen,” aldus Lüttin. “Inzendingen zullen zowel door een vakjury als door het publiek worden beoordeeld. De winnaar van de vakjuryprijs nodigen we uit voor een volledig verzorgde reis naar OnBrand ’17.”

Jokin Zunzunegui van CreativeMornings/Amsterdam: “Samen met Bynder willen we gelijkgestemden samenbrengen en internationaal talent de aandacht geven die het verdient. We kijken uit naar de samenwerking.”

Meedoen aan de OnBrand Video Awards kan tot 1 september. Meer informatie is hier te vinden.

OnBrand ’17: Beyond
Locatie: SugarCity | Sugarcity Ring | 1165 MJ Halfweg
Datum: donderdag 12 oktober 2017