Klant aan het woord: Patrick Brand, marketingmanager bij Interxion

In deze rubriek laten we maandelijks één van onze klanten aan het woord. Ditmaal zetten we Interxion, de grootste datacenterleverancier van Europa, in de schijnwerpers. Patrick Brand is marketingmanager bij het bedrijf.

Wat doet Interxion en wat maakt jullie uniek?
‘Interxion (spreek uit: interaction) exploiteert 50 datacenters in 11 landen in Europa. Bedrijven kunnen er ruimte huren voor hun apparatuur en verbinding leggen met telecompartijen en andere bedrijven. Interxion is niet uniek, maar er zijn wel maar één of twee partijen wereldwijd die onze kwaliteitsstandaarden kunnen evenaren. We voldoen aan de zwaarste eisen op het gebied van energie-efficiëntie en beveiliging en hebben meer dan tweehonderd internetexchanges en connectiviteitsproviders in huis. Klanten zijn bij Interxion verzekerd van directe en ultrasnelle verbindingen naar alle plekken ter wereld. Door die hoogwaardige dienstverlening zijn we interessant voor een hele specifieke cliëntèle: in onze panden staan een aantal van de grootste internetbedrijven ter wereld.’

Wat willen jullie met PR bereiken?
‘Het is ons vooral om naamsbekendheid en reputatie te doen. Interxion is een kwaliteitsmerk en dat willen we graag uitstralen. Wanneer journalisten schrijven over de digitale infrastructuur van Nederland, de groei van de datacentersector of het succes van Nederland als vestigingsland voor IT-bedrijven moeten ze aan Interxion denken. Interxion speelt een sleutelrol om zoiets als ‘het internet’ mogelijk te maken, en dat is bijzonder. Overigens is naamsbekendheid niet ons enige doel. We organiseren en sponsoren events en partners en hebben een contentstrategie die tot directe leads leiden.’

Wat voor campagnes doen jullie om die doelstelling te bereiken?
‘We profileren ons vooral met de digitale infrastructuur en de groei van de sector. Als grote buitenlandse internetpartijen van onze datacenters gebruikmaken, verbinden we daar campagnes aan. Mooi voorbeeld is Bamtech, een videostreamingplatform dat begin dit jaar de deuren van z’n Europese hoofdkantoor opende. Samen met Lubbers De Jong hebben we plannen gemaakt om de komst van deze technologiegigant onder de aandacht te brengen. De meeste media-aandacht krijgen we echter met de groei van ons bedrijf. Interxion investeert met regelmaat in de bouw van nieuwe datacenters en nieuws op dit gebied is altijd interessant, omdat dit soort investeringen ten faveure komen van de BV Nederland.’