Klant aan het woord: Eli Barenholz, directeur GrassGreener Europe

Maandelijks laten we één van onze klanten aan het woord in deze rubriek. Ditmaal zetten we GrassGreener Europe in de schijnwerpers. Dit executive search bureau ontwikkelde in eigen huis een bijzondere selectiemethode voor kandidaten op executive niveau: de BarHeim Methode. Eli Barenholz is eigenaar en directeur van het bedrijf dat hij samen met zijn partner, Henriette Oppenheim, runt.

Wat doet GrassGreener Europe?

“GrassGreener Europe selecteert executive talent wereldwijd. We hebben ons bedrijf opgericht in 1998 en werkten onder meer voor organisaties als PostNL, KPN, Erasmus Ziekenhuis Rotterdam; we zijn actief in bijna alle sectoren. Hiervoor werkten wij onder de naam Probus HCM, maar sinds 2014 voeren we de bedrijfsnaam GrassGreener Europe en maken we gebruik van een disruptieve recruitmentstrategie. Deze strategie bestaat uit een innovatieve combinatie van recruitmentmethodologie en technologie, samen de BarHeim Methode geheten.”

Wat maakt deze methode uniek en succesvol?

“Het komt erop neer dat we uitgaan van de basis bij het vinden van de juiste kandidaat voor hoge functies, namelijk de juiste selectiecriteria. Bij onze methode staat het talent van de kandidaat, zijn persoonlijkheid en zijn manier van werken centraal, waar de traditionele bureaus nog vooral naar het cv en de werkervaring van de kandidaat kijken. Kortom, wij werven op basis van firing criteria in plaats van de klassieke hiring criteria. Onze methodologie heeft zich de afgelopen jaren bewezen; wij halen een retentie van 96%. Alleen dat al is uniek in de executive search wereld en van grote waarde voor bedrijven. Het kan ze namelijk veel geld kosten als een executive talent binnen een jaar al niet meer succesvol blijkt te functioneren op de functie waarvoor hij is aangenomen. Dit willen wij met onze methode zien te voorkomen, en meestal lukt dat ook.”

Wat willen jullie met pr en contentmarketing bereiken?

“We willen vooral onze naamsbekendheid vergroten in Nederland. Daarnaast is leadgeneratie van belang voor ons bedrijf. Met de introductie van de BarHeim Methode in de Nederlandse markt, willen we dit bereiken. Bovendien is GrassGreener een bureau van wereldklasse en dat willen we graag uitstralen.”

Wie willen jullie bereiken en wat doen jullie om die doelstelling te bereiken?

“Onze doelgroep bestaat uit het hoger en middel management bij grote bedrijven en directies bij het middenbedrijf. HR-managers zijn voor een derde verantwoordelijk voor het beslissen om met ons in zee te gaan, tweederde ligt bij de businessverantwoordelijken. Hen willen we bereiken aan de hand van het PESO-model, waar Lubbers De Jong ons bij helpt. We zijn pas net van start, maar we geloven dat we met paid, earned, shared en owned media onze doelgroep kunnen bereiken en onze doelstellingen kunnen behalen.”

Benieuwd naar de voordelen van de BarHeim Methode? Lees er hier alles over. En bekijk ook eens de vlogs van GrassGreener Europe over Bad Hires en Firing criteria.