Klant aan het woord: AnylinQ

In deze rubriek zetten we maandelijks een van onze klanten in de schijnwerpers. Ditmaal geven we het woord aan Jessica Heres, CMO bij AnylinQ Group, IT-kennispartner en specialist op het gebied van data. Na de grote overname van TenICT vorig jaar, treedt het bedrijf in 2018 met een nieuw jasje en een duidelijke toekomstgerichte visie op data naar buiten.

Wat doet AnylinQ?
’Dat is veel! Simpel gezegd zorgen wij ervoor dat onze klanten hun data goed kunnen beheren en gebruiken. Dat doen we bijvoorbeeld door te voorkomen dat data hen boven het hoofd groeit en door te zorgen dat hun gegevens goed beveiligd en gebackupt zijn. Maar het beschikbaar stellen van data is pas het begin. We zorgen er ook voor dat klanten inzicht hebben in data. Dus ook op het gebied van analytics en AI zijn we actief. Dit alles doen we door het verbinden van onze technologie, kennis en services. Kortom, als het gaat om het strategisch inzetten van data door bedrijven kan je wat mij betreft aan AnylinQ denken.’

Wat willen jullie in 2018 bereiken?
‘2018 staat voor ons in het teken van verdere groei en dat brengt de nodige uitdagingen met zich mee. Door onze groei is het snel vinden van nieuw talent bijvoorbeeld een belangrijke uitdaging. En natuurlijk willen we ook meer gave projecten realiseren en nieuwe klanten aan ons binden. We kunnen nu al grote, prestigieuze projecten achter onze naam zetten, zoals de Amsterdam Arena en A’dam Tower, en daarnaast zijn we nog druk met de afronding van het samensmeden van AnylinQ en TenICT tot één bedrijf.’

…en hoe willen jullie dat allemaal voor elkaar krijgen?
‘Er gebeurt momenteel erg veel bij AnylinQ Group. Ons bedrijf is in korte tijd heel snel gegroeid en de nieuw opgezette afdelingen recruitment, HR, marketing en pr moeten allemaal meegroeien met die nieuwe situatie. Zelf ben ik verantwoordelijk voor het professionaliseren van de communicatie, de marketingorganisatie en werk ik nauw samen met de CTO om de bedrijfsstrategie en bijbehorend portfolio verder te ontwikkelen. In 2018 richt ik me onder andere op het neerzetten van het grotere marketingverhaal en het optuigen van de verschillende marketingstrategieën vanuit AnylinQ, maar ook samen met onze partners en vendoren. Zaken als de huisstijl en de organisatie van onze eerste klantendag worden absoluut zichtbare hoogtepunten dit jaar. Wat betreft communicatie stond het afgelopen jaar vooral in het teken van intern het verhaal vormgeven en verspreiden, dit jaar gaan we het actief uitdragen naar buiten. We zijn blij dat Lubbers De Jong ons daarbij helpt.’