Case Plantronics: Opening innovatief nieuw kantoor

Plantronics is een groot aanjager van slimmer werken en besteedt veel aandacht aan de werkplek. Deze moet aantrekkelijk zijn voor de werknemer en het productief werken verbeteren. In het voorjaar van 2017 opende Plantronics zijn nieuwe kantoor dat voldoet aan de slimmer werken-principes. Werknemers moeten daar geconcentreerd kunnen werken, maar een vergadering is ook mogelijk. Je moeten er goed kunnen samenwerken met collega’s, met mogelijkheden voor heldere communicatie en ontspanning, zonder dat dit geluidsoverlast veroorzaakt. Als expert op het gebied van audiocommunicatie wilde Plantronics dat het nieuwe gebouw een akoestische tempel zou zijn.

Doelstelling 

Als vertrouwde pr-partner hielp Lubbers De Jong de openingsdag memorabel te maken. Wij waren verantwoordelijk voor het uitnodigen van experts, journalisten en analisten. Daarnaast verzorgden we het persprogramma, de fotografie, de interviews en messaging, de productie van content (zowel voorafgaand als na afloop) en de social media-activiteiten. Daarnaast boden we algemene organisatorische ondersteuning.

Doel van de campagne was om Plantronics te positioneren als expert op het gebied van audiocommunicatie. Daarnaast wilden we positieve media-aandacht genereren voor het nieuwe kantoor, de bijhorende technologie (zoals het intelligente systeem voor geluidsbeheer) en het merk Plantronics.

Aanpak

Samen met de lokale marketingmanager hebben we een plan opgesteld om het kantoor en de visie en ambitie van Plantronics onder de aandacht te brengen. Na afstemming met de EMEA marketing communications manager, het coördinerende bureau in het Verenigd Koninkrijk en het communicatieteam in de Verenigde Staten, zijn we gestart met de eerste fase: het uitnodigen van journalisten, analisten, experts en influencers op het gebied van geluidsbeheer, architectuur, technologie, HR en duurzaamheid.

Daarnaast zijn we na de afstemming begonnen met het schrijven van blogs uit naam van de regional director, het opzetten van een lokaal onderzoek en het verwerken van de resultaten in een persbericht, het schrijven van een persbericht over het nieuwe kantoor en het samenstellen van een persmap en briefing books. Een team van drie personen begeleidde op de openingsdag de interviews en de pers. Na afloop werden de twee persberichten verstuurd en diverse blogs gepost.

Resultaat

Negentien Nederlandse journalisten namen deel aan de presentaties en de rondleidingen door het gebouw. Er waren acht interviews met diverse woordvoerders, waaronder CEO Joe Burton, senior vice president en chief human resources InaMarie Johnson en de regional director Benelux & Nordics, Frank Timmermans.

In het totaal is er vanuit 33 verschillende media aandacht aan de opening van het pand besteed. Een greep uit de publicaties: ComputableRTL Nieuws (zelfde artikel ook gepubliceerd op Bright en RTL ZDuurzaam GebouwdBNR DuurzaamCustomerFirst en OverHetNieuweWerken. Het onderzoek over kantooromgevingen verscheen in 32 publicaties, waaronder: Gooi en Eemlander

Ole Hellfritzsch, manager marketing Benelux en Nordics bij Plantronics:

“Al vele jaren werk ik met groot plezier samen met Lubbers De Jong. Wat me opvalt aan de samenwerking is het meedenken qua activiteiten en uitvoering plus de passie waarmee ze hun werk uitvoeren. Lubbers De Jong loopt wat mij betreft voorop en leidt daarom zelfs diverse wereldwijde projecten vanwege de expertise en het vertrouwen dat ze jarenlang hebben opgebouwd.”